Pull-offs på rockband?

Medlem
Pull-offs på rockband?

Igår fick jag mitt efterlängtade rock band, har även guitar hero 3 och gottat mig åt pull-offs på det, så ja undrar om det finns och isf hur gör man pull-offs på rockband?

Medlem

Jo det finns, kör gitarr tutorialen så visar dom hur man gör.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

På precis samma sätt. T.ex: Håll ner grön och röd > "strumma" på den röda noten och släpp den röda knappen precis på den gröna lilla noten.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag varnar dig dock, det är assvårt att se vilka noter som är hammer-ons och pull-offs is Rock Band då det enda som markerar är att noterna är lite mindre ...(Nu snackar jag om när du spelar med alla dina polare. Kör du ensam så är det enklare att se då noterna blir mycket större)

I Guitar Hero 3 lös det så jävla mycket om hammer-ons och pull-offs så det nästan var för enkelt :D.

Medlem

Jag tycker inte att det är särskilt mycket svårare......


signatur

C OL O R

Medlem

Timingen i Rock Band e mycket tightare, annars är det sammalika.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av DrGreat:

Jag tycker inte att det är särskilt mycket svårare......

Nja, funktionen är ju till för att det ska bli enklare för en, men när man har spelat Guitar Hero 3 sen release och helt plötsligt ska spela Rock Band med tre andra polare på en 42" LCD där noterna känns lite för små, det blir så klart en skillnad.

Jag tycker i alla fall att det var enklare när man bara såg att noterna "lyste" mer när det var hammer-ons eller pull-offs. Nu måste man ju fokusera på vilka noter som är mindre till storleken vilket är snäppet jobbigare. Det bästa är dock att köra på expert och bara go with the flow om man har hört låten många gånger innan, då är det inte så svårt att automatiskt veta om det är en vanlig not eller hammer-on/pull-off.

1
Skriv svar