Som du har längtat - ny trailer från Diablo Immortal!

Robot
Som du har längtat - ny trailer från Diablo Immortal!

Se över två minuter gameplay från mobilspelet miljoner kommer att spela.

#diablo-immortal


Medlem
Medlem

Beskåda denna dynga! Beskåda vad människan är kapabel till! Domedagsklockan står otvivelaktigt tio sekunder från midnatt!

Medlem

Shit, jag trodde helt ärligt att det här redan var släppt och bortglömt. Att det kan ta sån tid att släppa ett jäkla mobilspel, alltså.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ser faktiskt kul ut med lite annorlunda skills än de man spelat med i flera år på Diablo 3.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Shit, jag trodde helt ärligt att det här redan var släppt och bortglömt. Att det kan ta sån tid att släppa ett jäkla mobilspel, alltså.

Jag tycker det är bra att det tar tid. Då kanske vi får något bra

Alla andra sånna här spel är copy/paste och de kommer ut med ny varje månad

Medlem
Medlem
Skrivet av Karmak:

Alla andra sånna här spel är copy/paste och de kommer ut med ny varje månad

Funny att du formulerar dig så, när Diablo3Mobile bokstavligen är copy+paste

Medlem

Fattar inte upprördheten och att folk gnäller så jävla mycket. Gamers är några riktigt bortskämda småungar, tragiskt.


signatur

IDKFA

Medlem

En tidlös meme som aldrig kommer glömmas (varken av fansen eller av blizzard själva). Diablo 4 är på gång åtminstone och med lite tur en remaster på diablo 2 mot slutet av året. Ser för övrigt ut som en spel som skulle gjort sig perfekt på en nintendo switch.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det ser ut som diablo 3, inget fel i det. Ärligt talat ser det bra ut för att vara ett mobilspel. Men mitt problem, som säkert många andra har, är att en trailer sällan visar hur de kommer försöka få dig att öppna plånboken varannan minut.

Medlem

Ser kul ut.
Är bara kontrollen bra så kommer det nog bli många timmar DI när jag pendlar.

Medlem
Skrivet av philgapin:

Det ser ut som diablo 3, inget fel i det. Ärligt talat ser det bra ut för att vara ett mobilspel. Men mitt problem, som säkert många andra har, är att en trailer sällan visar hur de kommer försöka få dig att öppna plånboken varannan minut.

Det är Blizzard så man kommer säkert få en pop-up i kvarten om att de vill sälja på en ett pet.

Inaktiv

Ser helt ok ut. Kanske testar när det kommer ut.

Medlem

Som du har längtat...

Medlem

Spelar aldrig på min telefon. Så var alltid helt ointressant. Men för de som spelar på telefonen mycket ser det väl ut att duga?
Men skulle ju inte ha något emot en total bojkott, är oroande om det skulle bli någon slags finansiell superhit. Då kan vi som pc-spelare få problem😕

Medlem
Skrivet av aholman:

Spelar aldrig på min telefon. Så var alltid helt ointressant. Men för de som spelar på telefonen mycket ser det väl ut att duga?
Men skulle ju inte ha något emot en total bojkott, är oroande om det skulle bli någon slags finansiell superhit. Då kan vi som pc-spelare få problem😕

Du behöver nog inte oroa dig, Mobilspel är redan den mest lukrativa plattformen för spel. Men de drabbar varken mig som konsol spelare eller dig som PC-spelare

Medlem

Är det free to play och fullt med microtransaktioner eller är det betala och man får en "full" upplevelse?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jag kom för kommentarerna

Medlem

So it was'nt an out of season april fools joke!

Medlem

Jag har faktiskt längtat ända sedan supernerdrage konferensen. Tycker det verkar bli svinkul!

Medlem

Tycker ändå det ser helt Ok ut, för att vara ett mobilspel. Speciellt om man jämför med alla andra dussinspel som är likadana med "använd X antal points för att bygga/uppgradera/crafta" och sedan köp mer points för att fortsätta eller vänta Y antal minuter på att pointsen laddas upp osv osv.

Är dock inget för mig, jag gillar att spela pussel och andra tankenötter på mobilen, alla andra spel på PC. Det man kan hoppas på då är att det som dom drar in på detta också kommer finansiera spel till icke-mobilspel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Undra om man han använda handkontroll och slippa touch Vore najs om jag kunde använda min Orzly claw och Stadia kontrollen Då köper jag direkt för att det är Diablo
Btw så tycker jag det ser sjysst ut

Medlem

Dom kommer tjäna så himla mycket pengar på det här

Medlem

Ingen witch doctor?

edit
Fick för mig den klassen fanns i orginaltrailern men mindes fel.

NuZ
Testpilot

Som minst lär det bli som i D3. Betala för sparyta

Tack men nej tack. Borde vara dags att ge mobil en riktig ”killer app” snart. The witness, Fortnite med handkontroll osv är riktigt bra men ett spel som får folk att faktiskt uppskatta mobilspel istället för att döda hjärnceller i detta eller CC osv


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Förstår absolut den här satsningen ur en finansiell synvinkel. Bara att kolla på NCSofts mobilsatsningar, drar in mer än trippelt så mycket som alla deras pc spel gemensamt.

Källa: https://kr.ncsoft.com/en/ir/irArchive/earningsRelease.do

Jag spelar varken på telefon eller äger ett Nintendo switch, men borde det inte vara ganska enkelt att porta till i alla fall Nintendo switch lite? För att blidka några fler Diablo fans?

Medlem
Skrivet av korvmos:

Är det free to play och fullt med microtransaktioner eller är det betala och man får en "full" upplevelse?

Ja, bra fråga.
Betala en gång för full uplevelse skulle jag tycka är ok - som PC/console gamer.
Från mobil världen vet man ju tyvärr att sådana spel är free to play (ibland ganska bra) men med mycket reklam eller annan microtransaction med löjliga förmåner, typ guld/diamanter för 1500 SKr som inte räckar länge....

Kommer att testa iaf hur som helst. Men mikrotransaction lär inte få pengar av mig.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Undra om man han använda handkontroll och slippa touch Vore najs om jag kunde använda min Orzly claw och Stadia kontrollen Då köper jag direkt för att det är Diablo
Btw så tycker jag det ser sjysst ut

Tror inte att du kommer kunna köpa spelet. Du kommer nog kunna köpa virtuell valuta som är svårt att grinda sig till dock då det är F2P.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Dom kommer tjäna så himla mycket pengar på det här

Som de sen förhoppningsvis använder till att producera gedigna och bra spel?

12
Skriv svar