Vilka Pokémon spel skulle kunna komma som remakes?

Medlem
Vilka Pokémon spel skulle kunna komma som remakes?

Jag har en teori, men när jag söker på nätet så verkar det som om ingen annan har samma teori som mig och då har jag nog troligtvis fel. Men jag kan ändå inte släppa den.
Låt mig ta det från början.

Tidigare under sommaren så köpte vi Pokémon Sword och Shield till Nintendo Switch. Riktigt roliga spel som vi har haft glädje av i familjen.
Men man kunde inte föra över alla Pokémon till dessa spelen än och det fick mig att vilja kolla upp vilka Pokémon det går att föra över och vilka som det kommer att gå att föra över längre fram.
När jag höll på att kolla upp det så hittade jag en teori att Pokémon Diamond och Pearl kommer att släppas som remakes till Switch eftersom det är så många Pokémon från dessa spelen som det just nu inte går att föra över än till Sword eller Shield.
En väldigt logisk teori enligt mig.
Men sen mitt i allt så började jag spela Pokémon White och även White 2 och började fundera över vissa likheter som finns med Black och White och de nyare spelen.

En sak är att i Sword och Shield så (spoiling) har de tre första gymmen Pokémon som är gräs, vatten och eld precis som de tre start Pokémonarna är. I Black och White så har det första gymmet tre gymledare, en med vatten, en med eld och en med gräs och man får möta den gymledaren som har det som är starkast mot den Pokémon som man valde i början av spelet.

Detta tyckte jag bara var lite roligt till en början tills jag kom att tänka på att vissa saker ser annorlunda ut i Sword och Shield, men även i Black och White så var det vissa saker som var annorlunda beroende på vilket spel man spelar, bara att det är större skillnader mellan Black och White än vad det är mellan Sword och Shield.

Men sen kom det en sak som började få mig att ifrågasätta om de kanske har tänkt att hoppa över att göra en remake av Pokémon Diamond och Pearl och istället göra en remake av Black och White.
Det kanske är en liten grej, men jag tyckte att det var en sak som jag gillade med Sword och Shield och det var att det finns *två personer i spelen som kan lära ut attacker till ens start Pokémon, och då spelar det ingen roll om det är de tre första från generation ett eller om det är från de två senaste generationerna.
Samma sak finns med i både Black och White med.

Så hade de Black och White i åtanke när de gjorde Sword och Shield?
Är det därför det finns så många Pokémon från dessa spelen som redan går att föra över till Sword och Shield?
Är det så, då skulle det kanske vara lättare att göra en remake av Black och White än vad det är att göra en remake av Diamond och Pearl.

* två stycken sådana personer finns med i alla nyare spel såg jag när jag googlade.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar