ArahorPlays - Twitch Livesändning & Let's Play's

Medlem
ArahorPlays - Twitch Livesändning & Let's Play's

Välkommen!

INTRODUKTION

Mitt namn är Oliver.
Jag har varit en passionerad spelentusiast I minst 20 år och mitt intresse brinner lika mycket idag som det gjorde första gången jag såg Zelda: A Link to the Past på Super Nintendo som barn innan det slog över till år 2000. Under mina år så har jag samlat på mig ett ganska omfångsrik gaming-CV genom livet där jag som gamer har gått igenom olika perioder.

Och nu kommer nästa kapitel att börja och det är Livesändning på Twitch och Let's Play episoder på YouTube.

PREMIÄR

Fredagen den 7 Augusti 2020
Klockan 12:00 med Tomb Raider (2013)
Och Horizon Zero Dawn till PC senare på kvällen när det släpps.

HÄR PÅ TWITCH
Övriga länkar längst ner i inlägget.

INNEHÅLL

Twitch

  • Moget Innehåll är aktiverat i säkerhetsfall det finns sexuellt eller våldsamt innehåll i spelen. Detta är en fall-till-fall grej då det kommer sändas spel för alla åldrarna.

  • Engelska sändningar med mikrofon.

  • Sändningarna kommer vara i 720p60fps till en början.

  • Två sändningar om dagen runt kl 13:00 och 20:00 med torsdag som undantag (Se schema längre ner).

  • Nya & gamla spel.

  • Avkopplad atmosfär. (Jag är ingen som blir förbannad utan jag skrattar hellre)

  • Minimalt svärande, både på engelska och svenska. (Risken det kan hända är om jag blir rädd)

  • Har det grovaste fallet av spindelfobi i spel som någonsin skådats. Totalt livrädd för dom.

  • En god variation av spel.

  • 100% rundor om det är möjligt utan PvP eller fler spelgenomgångar.

  • Achievement/Thropy jagande.

YouTube

  • Allt spelmaterial som sänds på Twitch kommer laddas upp i Let's Play avsnitt så dom är uppe på YouTube redan morgonen efter sändningarna.

  • Let's Play episoderna kommer variera i längd mellan 20 minuter till 1 timme beroende på vad det är för typ av spel.

  • Klippen kommer vara I 1080p60fps.

  • Highlights kommer förekomma allt eftersom det finns tillräckligt med roliga ögonblick att klippa ihop.

Steam Kurator

  • Över 100 recensioner redo att läsa i skrivande stund.

  • Efter varje spel jag spelat klart så kommer jag göra en recension över det. (Så vida jag inte redan spelat det & recenserat det redan)

  • Kommer hållas regelbundet uppdaterad allt eftersom "nya" spel dyker upp på Steam som jag har spelat. (Som tex SWTOR dök upp förra veckan eller så, blev recenserat denna vecka av mig)

  • Steam Grupp finns "bara" för att vara Kurator, enklaste sättet att nå ut till mig är på Twitter om man vill rekommendera något spel jag ska sända, ingenting är garanterat att jag gör det dock. Däremot, det som vill joina gruppen ändå är välkommen.

SCHEMA
CEST

Måndag

Lunchsändning: 13:00 - 16:00
Kvällssändning: 20:00 - Så länge jag orkar*

Tisdag

Lunchsändning: 13:00 - 16:00
Kvällssändning: 20:00 - Så länge jag orkar*

Onsdag

Lunchsändning: 13:00 - 16:00
Kvällssändning: 20:00 - Så länge jag orkar*

Torsdag

Lunchsändning: - **
Kvällssändning: 20:00 - Så länge jag orkar*

Fredag

Lunchsändning: 13:00 - 16:00
Kvällssändning: 20:00 - Så länge jag orkar*

Lördag

Lunchsändning: 13:00 - 16:00
Kvällssändning: 20:00 - Så länge jag orkar*

Söndag

Lunchsändning: 13:00 - 16:00
Kvällssändning: 20:00 - Så länge jag orkar*

* - "Så länge jag orkar" innebär att jag kör tills jag blir trött eller tills det blir tillräckligt sent för att det ska kunna påverka den kommande lunchsändningen. Så en kvällssändning kan vara 3 timmar eller 5 timmar. Kanske mer, kanske mindre.
** - Om det kommer bli en lunchsändning på en Torsdag så kommer jag nämna det på Twitter på förhand.

CHATTREGLER

  1. Endast Engelska.

  2. Använd sunt förnuft innan du skickar ett meddelande.

  3. Håll diskussionerna på "bordsskick" nivå (rent språk, ingen politik).

  4. Bidra till chatten på ett positivt konstruktivt sätt.

  5. Respektera varandra.

  6. Och allra viktigast, ha kul.

Om ni har några frågor så var inte blyga! Annars hoppas jag att vi ses någon gång!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Hejsan Igen!
(Jag necropostar min egen tråd här antar jag men det är bättre det än att göra en ny som jag förstod reglerna)

Jag har varit livesänt varje dag på Twitch I 263 dagar och snart livesänt i totalt 2000 timmar! För två dagar sen så nådde jag Affiliate nivån på Twitch! Jag har även ändat mitt schema en del efter att ha granskat statistik jag samlat in osv och utgått därifrån.

AKTUELLT SCHEMA

ALLA DAGAR
Kvällssändning: 20:00 CEST (svensk sommartid - Sändningarna varar mellan 4 till 6 timmar.)

SPELAT DEN SENASTE MÅNADEN
Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy & Crash Bandicoot 4: It's About Time, The Medium, Unravel, My Time at Portia, Hela Batman Arkham franchisen m.m. Detta är mitt nuvarande SCHEMA om vilka spel som är "spikade" att livesändas.*
*Det kommer alltid spel som jag trycker in som är oplanerade och är inte listade på schemat[/center]

WHATS NEW?

  • Kamera - Jag har investerat i en kamera som visar upp mig på sändningen, jag blir belyst av två strålkastare och en grönskärm i bakgrunden som gör att jag blir "en del av spelet" och inte i en ruta. Detta anser jag personligen är den bästa upplevelsen.

  • Ny Mixer - När jag gjorde mitt ursprungliga inlägg så hade jag något bara för att få ljudet att funka. Nu sitter jag med en ordentlig mixer som jag har lagt ner många veckor på att finjustera för den bästa inställningen för min röst.

  • Capture Card - I min dator så sitter nu ett Elgato 4K60fps Capture Card vilket ger mig möjligheten att livesända konsolspel via min dator. Vi har spelat en hel del PS4 men vi har även spelat Fable 2 på Xbox 360 och mer av detta kommer att komma.

  • Instagram - Jag postar varje natt på Instagram sammanfattningar i ett koncept som jag kallar för "post-stream". Post-stream innehåller oftast en del summeringar av dagens sändning och planer inför nästa, en del tankar jag har i huvudet samt eventuella ändringar till kanalen eller spel att spela. Förutom det så delar jag mina åsikter om vissa spel och spelnyheter där jag kritiserar positivt och negativt. (Senaste var nog expansionen till Valhalla). Jag håller på att göra ett nytt koncept för Post-Stream som jag skissar på, det kommer ta ett tag till men jag håller tummarna på att folk kommer uppskatta det.

  • TikTok - Till och från postar jag klipp/highlights på TikTok, jag använder denna plattform mest till det för tillfället, där alla "best bits/fails" eller "moments" hamnar för folk att se. Inget regelbundet postande, jag postade ett klipp ikväll från gårdagens sändning och har ett till schemalagt nu i helgen.

ÖVRIGT

  • Detta är min TWITCH

  • Kanalen är rätt lugn och behaglig, vi har en del människor runt Europa och över vattnet, en del svenskar. Jag uppskattar att vi håller till engelska i chatten och en avkopplad atmosfär, jag har inga krav på att man chattar om man väljer att titta, vill man "lurka" så är det helt O.K. Ingen ska ha dåligt samvete över det, om man väljer att chatta så förväntar jag mig bara att man håller sig till reglerna, jag har ett öga på chatten hela tiden och svarar när det är lämpligt (oftast efter någon sekund, aldrig under cutscenes/dialoger).

  • För den som undrar varför det har tagit så lång tid för mig att nå affiliate så är det för att jag mest började från noll, ingen social media ingenting när jag började, en helt okänd människa som bara kommer fram från ingenstans, det tar tid att börja därifrån. Sen är det många som väljer att gå den vägen att "jag kliar din rygg om du kliar min" eller dvs att streamers hoppar in i varandras kanaler och "lyfter" den för att få upp statistiken och sen turas dom om att göra så. Jag valde inte att gå den vägen, jag har spelat många olika spel, plockat upp nya ansikten här och där som tittar varje kväll nu mera när vi är på en spelresa tillsammans.

  • YouTube kanalen blir pumpad med material fortfarande. Som jag nämnde i mitt första inlägg så använder jag denna endast till att spara repriser eller så mer eller mindre. Lite har ändrats med utseendet kanske men rent överlag så har jag ändrat/förbättrat utseendet överallt för att det ska se bättre ut. Detta är en ständig tanke jag har i mitt huvud "vad kan jag göra för att förbättra visningsupplevelsen" och sen provar jag på nya saker. I skrivande stund har jag 2323 stycken filmer uppe på kanalen och ett 30-40 tal filmer som är privata i väntan på att dom ska bearbetas klart, dom släpps förmodligen imorgon, bland dom hela The Medium genomspelningen.

  • Alla är välkomna! Oavsett ålder, ursprung eller erfarenhet i spel, jag är inte rädd att göra bort mig i spel utan jag kommer ALLTID vara mig själv, och jag är väldigt "lowkey", lugn och svär inte, vilket gör det ganska familjevänligt, självklart, jag kommer spela spel som inte är så familjevänliga men det är en annan femma.

END


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Klockan 08:00 nu varje morgon så länge jag kör Baldur's Gate 3 så kommer vi ha en svensk playthrough av spelet. Varje stream kommer vara mellan 2-5 timmar långa och kommer sluta där vid lunch ungefär. Dom engelska streamsen kommer fortsätta vid klockan 20:00 i en separat playthrough så det kommer skiljas åt beroende på val, ras och klass.

[b]

Q:

Varför då?

A:

Jag kommer sen ladda upp allt på YouTube för att se hur responsen blir, jag började med No Commentary playthroughs för någon månad sen vilket mottogs varmt på kanalen, med det nu som standard tillsammans med det vanliga "konceptet" med kamera och mikrofon så vill jag prova något mera nytt och det leder mig till detta, svensk playthrough.

Beroende på hur det tas emot på Youtube osv så kommer det få diktera om jag fortsätter med det eller inte. Detta gäller också Twitch. Det kommer även bli No Commentary från det svenska runnet också så det öppnar upp för de som inte vill lyssna på Svenska men framförallt dom som bara vill ha gameplay. Och slutligen om detta blir en hit så kommer jag inte göra det med varje spel, vissa spel är bara allt för stora att köra två stora projekt av samtidigt enligt mig.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

1
Skriv svar