Slutet på Assassin's Creed

Avstängd
Slutet på Assassin's Creed

--------- SPOILER-VARNING! ---------

Jag körde just ut spelet. Tidigare idag var jag med några kompisar och spelet kom upp på tal av någon anledning. Två andra som hade kört det sa att slutet sög. Det kändes inte särskilt lovande med tanke på att jag inte hade särskilt mycket kvar.

Nåväl, jag körde fram tills när man som Desmond går runt i rummet och ser alla de där märkena och så och texterna börjar rulla. Då tänkte jag: "Okej, slutet sög." Efter texterna upptäckte jag att det faktiskt var mer. Jag kollade runt lite på nätet i olika walkthroughs och fick fram betydelsen på det mesta av tecknen man kan se genom eagle vision och det går att spekulera en hel del i det.
Några grejer jag tycker var intressanta så här på slutet är att Lucy tydligen är ens polare, eftersom hon var blå i eagle vision, men det visste jag redan eftersom jag kollat igenom mailen i hennes dator. Hon verkar vara en av lönnmördarna. Kolla i Deleted så får ni se.

Vidare upptäckte jag att man tidigare i spelet fick ett tillfälle att snatta Warren's ID-penna och på så sätt få tillgång till hans dator och datorn i konferensnumret (koden dit in finner du i Lucys dator bland mailen).

Vad tror ni? Är det allt? Det skulle väl komma en uppföljare eller så, men det känns som att de först bröt av handlingen i och med texterna för att sedan låta en ranta runt i rummet och vänta på att de andra ska komma tillbaka. Visserligen är det väl för att man ska kunna utforska alla märken och köra vidare i Animus, men de hade kunnat göra det smidigare.

Medlem

Jag har för mig att de skulle vara i 3 delare. Har också hört att AC2 skall handla om ninjor :3
----
Mini spoiler.
Och nu ska det ju handla om att hitta bitarna.

Medlem

Har hört med att det ska handla om ninjor, fast det var väl 1 vecka efter spelet släpptes, så de är kanske en bluff.

Övrigt längtar ja otroligt mycket till AC2 , AC va sjukt kul och snyggt, bara att det blev lite enformigt som alla sejer, men men...


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Det kommer nog definitivt en uppföljare. Det finns t.om ledtrådar som förklarar vart nästa spel utspelar sig.

Kollade som du också runt lite på nätet och i spelet. Jag hittade ett namn (kommer inte ihåg namnet) som utan tvekan var asiatiskt. Brevid namnet var det karikatyrer på tempel, de också i asiatisk stil.

Senare slog jag upp "namnet" på wikipedia och det visade sig att det var en ö utanför Japan

Så det lär ju handla om Ninjor, om inte annat samurajer


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Visar hon inte att hon är en av lönnmördarna när hon håller upp sin hand, och visar att hennes lillfinger också är avkapat eller något sånt?

Medlem
Skrivet av båtsman:

Visar hon inte att hon är en av lönnmördarna när hon håller upp sin hand, och visar att hennes lillfinger också är avkapat eller något sånt?

Minns inte men hon pratar ju med en och säger att hon är med i ditt "lag". Hon är ju infiltratör på det där sjukhusklinikforskningsstationen.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

Minns inte men hon pratar ju med en och säger att hon är med i ditt "lag". Hon är ju infiltratör på det där sjukhusklinikforskningsstationen.

Jo, och om jag inte minns fel är det i samma situation hon visar handen?

Avstängd

Jag tror att AC2 kommer att fortsätta ungefär där det slutade. Alla de där mönstrena på golvet handlade typ om olika kulturers datum på när jorden kommer att gå under och sånt. Lite konspirationsteori-liknande, så att säga. Påminner lite om Donnie Darko.

Frågan är ju bara hur de kommer att använda Animus, för det lär ju inte bara handla om Desmond i 2:an. Kanske är det ninjor, som ni säger, men njae. Det känns ändå nästan lite... ja.

1
Skriv svar