Spelar ni klart spelen...?

Medlem

Jag spelar nÀstan alltid fÀrdigt mina spel, men dÄ investerar sÀllan i fler Àn 3-4 nya titlar varje Är. Mer hinner jag inte vid sidan av jobb, förÀldraskap och andra intressen (och omspelningar av klassiker förstÄs, vilket Àr minst 50% av mitt spelande).

NĂ€r jag vĂ€xte upp lyssnade jag mycket pĂ„ BlĂŒmchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som mĂ€nniska.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

För egen del kÀnns det inte som att spelen Àr för lÄnga idag, det Àr snarare min fritid som blivit kortare sedan karriÀren tog fart tillsammans med att jag kan köpa fler spel Àn nÄgonsin. Det Àr helt enkelt fler saker som slÄss om min uppmÀrksamhet och nÀr jag börjar köra saker parallellt med varandra sÄ faller saker bort lÀngs vÀgen.

SÄ Àr det definitivt för de flesta efterhand (mig med). Jag försöker spela klart men jag köper ju Àven spel nÀr de Àr billiga för att kunna ha möjlighet att starta upp senare, och dÄ kan de bli liggande lÀnge pga tidsbrist plus pga ett fanatiskt tycke för ett (1) spel slukar oproportionerligt mycket av den speltid jag faktiskt har Är ut och Är in. Och vissa spel slutar bli roliga nog sÄklart, och Àven om jag Àr bra pÄ att ge spel chansen sÄ Àr ju min tid viktigare Àn att spela ut spel som inte levererar.

Skrivet av Kaffeglass:

SjĂ€lvklart vĂ€grar man köra nĂ„got pĂ„ easy eller annan hjĂ€lp som finns att tillgĂ„, för man Ă€r ju en gamer 💀

Det dĂ€r lider jag ocksĂ„ av. ”Man spelar inte pĂ„ easy” och sĂ„ fastnar jag pĂ„ nĂ„got svĂ„rt i ett spel som bara precis hĂ„ller mitt intresse och dĂ„ Ă€r det kört för jag vĂ€grar ju sĂ€nka svĂ„righetsgraden.

"Att vara kvinna Àr nÀmligen meriterande i sig"
Artur Foxander, hjÀrntvÀttad av feminister

Medlem

Oftast fast det beror pÄ vad man menar om man ska samla saker/rensa x utposter fast om storyn Àr 40h sÄ orkar man inte sÄ mycket av den men gameplayt kan ju vara bÀttre. Har iaf kört klart spel som Ac3, FC3 Blood Dragon men det hÀnder att man lÀmnar ett spel för att man har sÄ mÄnga andra spel att ta ikapp t ex hÀr har jag far cry 5 (Àr typ 54%) i storyn samt AC syndicate började bara lite pÄ det och tror bÄda syskonen Àr i lv.5.

Kör nu Rage 2 och det Àr kul och sÄ men det kÀnns linjÀrt i story fast det Àr ett open world spel... men alla open world kÀnns vÀl sÄ Àven om det kanske Àr meningen iallafall tycker jag att det ska ha nÄn öppen vÀg till att ta dig till uppdraget. Men det Àr vÀl svÄrt ,att utveckla sÄna saker i sÄna spel sÄ man tar den saken att spelaren ska ta sig frÄn A till B och oftast Àr det bara en vÀg som leder till B.

Det spelar ingen roll om att du klÀttrar, kör upp till hustaken / vÀgen i en öppen vÀrld det finns bara en vÀg och denna vÀg Àr linjÀr Àven om du ska ha flera vÀgar sÄ har du bara en,det stör mig nÄt sÄ in i bomben men det Àr nog för en annan trÄd.

123
Skriv svar