Skater XL släppt

Skater XL släppt

Nu har äntligen Skater XL släppt, det första av många kommande skate spel. Köpte det själv på PSN Store för 399 kr. Har kört några timmar och är ganska nöjd med spelet! Ett klurigt men coolt kontrollschema som gör alla typer av tricks svårare att göra men mer tillfredsställande när man väl lyckas.

Finns tex inget grind knapp som gör att man sugs in mot railen när man är tillräckligt nära, man måste träffa helt rätt istället. Dock är det inte så realistiskt att man kan göra variationer av flip tricks med 1440 spin. Animationerna är bra men bedrövliga och komiska när man ramlar.

Fem kartor finns än så länge, hoppas på fler. Går också att göra sin egen gubbe och stila sig själv med gamla skatemärken och välja bräda och truckar osv. Det är ju helt klart inget komplett spel likt andra, därav priset, det är mer som en experimentell skate lekstuga skulle jag säga, men tillfredsställer skate suget för tillfället.

Har väl inte fått kanon recensioner, IGN gav 5/10, PCMag 2.5/5. Inte sett nått från GameSpot eller FZ än. Mer positiva reviews från mindre kanaler.

Frilansare
Inaktiv

Är lite fundersam på vilket skate-spel jag ska köpa. Avvaktar nog till Tony Hawk 1-2 kommit får att se. Hade varit skoj att testa demot som släppts men då måste man tydligen förhandsboka

Medlem

Köpte spelet under "early access" på Steam. Då var det skräp och man fick googla lite och ta reda på hur man kunde lägga till nya community-maps för då fanns det 1,2,3 banor. Olika grabs fanns inte överhuvudtaget. Finns det nu, olika grabs?

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Är lite fundersam på vilket skate-spel jag ska köpa. Avvaktar nog till Tony Hawk 1-2 kommit får att se. Hade varit skoj att testa demot som släppts men då måste man tydligen förhandsboka

För min del blir det Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 i väntan på Skate 4.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av Joakim Bennet:

Får vi se en medlemsrecension kanske?

Jag säger som E-Type: Comin up! Comin up!

Skrivet av Dajvan:

Köpte spelet under "early access" på Steam. Då var det skräp och man fick googla lite och ta reda på hur man kunde lägga till nya community-maps för då fanns det 1,2,3 banor. Olika grabs fanns inte överhuvudtaget. Finns det nu, olika grabs?

Nu finns 7 kartor och även en hög med grabs.

Medlem

Jag fullkomligt hatar kameravinkeln, tyvärr. Jag vill ha den längre ifrån karaktären, så att han inte tar upp halva skärmen. Jag finner det onödigt svårt att hoppa upp på en rail till exempel, eftersom man fan knappt ser var man ska. I skate 3 fanns det perfekta kameravinklar, var även mer förtjust i kontrollerna där, men hade absolut kunna leva med kontrollerna till xl OM kameravinkeln inte var så urbota dum. Det är en snygg vinkel, men sjukt opraktisk.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Verkligen bedrövligt att vi inte fått ett Skate-spel den här generationen. Har haft ögonen på både Sessions och Skater XL, men tycker både ser rätt mediokra ut speciellt som man spelat Skate-serien före. Blir nog att man köper det kommande Tony Hawk 1+2 och lever på det tills Skate 4 kommer.

Medlem

Har kört det en del, jag tycker att själva gameplayet och kontrollerna är bra och roliga, men spelet känns dött på något sätt, som en prototyp, där finns ingenting att göra direkt.

Skulle dom lagt till en story, med tävlingar och en karriär så skulle det vart betydligt bättre.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skrivet av Aesoprock:

Jag fullkomligt hatar kameravinkeln, tyvärr. Jag vill ha den längre ifrån karaktären, så att han inte tar upp halva skärmen. Jag finner det onödigt svårt att hoppa upp på en rail till exempel, eftersom man fan knappt ser var man ska. I skate 3 fanns det perfekta kameravinklar, var även mer förtjust i kontrollerna där, men hade absolut kunna leva med kontrollerna till xl OM kameravinkeln inte var så urbota dum. Det är en snygg vinkel, men sjukt opraktisk.

Kameravinkeln är lite olyckligt, jag tycker den är ok men hade behövts några alternativ.

Skrivet av bellyman:

Har kört det en del, jag tycker att själva gameplayet och kontrollerna är bra och roliga, men spelet känns dött på något sätt, som en prototyp, där finns ingenting att göra direkt.

Skulle dom lagt till en story, med tävlingar och en karriär så skulle det vart betydligt bättre.

Precis, det är mer som en simulator, indie simulator.

Medlem

Tycker själv Skater XL är en ren kopia av första Skate, vilket inte är en komplimang idag 2020.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Är lite fundersam på vilket skate-spel jag ska köpa. Avvaktar nog till Tony Hawk 1-2 kommit får att se. Hade varit skoj att testa demot som släppts men då måste man tydligen förhandsboka

Jag har köpt bägge. Ibland vill man ha något seriöst och ibland bara något lättsamt skoj. Bägge har plats.

Håller med om att Skater XL känns billigt och dött. Men det har ändå någon charm.

Medlem

Open world och med multiplayer om jag ska köpa.

Mmosb


signatur

"High life on low budget"

jbx
Medlem

Till PC är detta riktigt skoj. Till konsol, nej. Beror främst på alla fantastiska mods finns.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Vänta på skate
Skrivet av anon_328494:

Är lite fundersam på vilket skate-spel jag ska köpa. Avvaktar nog till Tony Hawk 1-2 kommit får att se. Hade varit skoj att testa demot som släppts men då måste man tydligen förhandsboka

EA’s skate som släpps sen.

jbx
Medlem
Skrivet av denza:

EA’s skate som släpps sen.

Fast när är sen? Jag har väntat på skate 4 sen jag blev klar med 3an typ 2010..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skrivet av jbx:

Till PC är detta riktigt skoj. Till konsol, nej. Beror främst på alla fantastiska mods finns.

Det gör stor skillnad på sådana här spel! Men varför kunde man inte tillåta nedladdning av kartor och brädor etc på typ PSN Store?

Medlem

Skater XL är det i särklass bästa skate-spelet som gjorts. EAs skate-serie tog allt i rätt riktning för 10 år sedan och nu tar Skater XL det vidare till nästa nivå. Man ska ta i hänsyn att det är en liten studio på 7 personer som jobbar med spelet, mycket content kommer tillkomma i kommande uppdateringar. Men det jag älskar mest av allt är spelets fokus: det roliga ska vara att nöta, nöta, nöta och bli bättre. Det är svårt. Som på riktigt. Inga trick-animationer finns utan alla trick sker helt intuitivt. Gör du 10 kickflips ser alla olika ut. Detta skapar en vilja att hela tiden förbättra sig, inte bara att sätta tricken, man vill göra dom skyggare också och med mer personlig karaktär. Jag är bara så jävla glad att det är just det här som är riktningen. Hitta en spot och sen bara förfina tricket och sen filma det. Fanatiska kontroller också. Tips: kolla Milky_irl på youtube. Han är den bästa spelaren, allt han gör blir så snyggt och cleant. Betyg: +++++

Medlem

Älskar skaterxl! Svårt i början men när man väl kommer in i det så är det svinroligt! Är man en skejtare så kommer man älska detta! Hade xbox 360 förr med skate 1,2 och 3 men ja detta är ju inte som skate. Men det är roligt att en liten studio gör ett nytt skatespel.

Skrivet av Joakim Bennet:

Får vi se en medlemsrecension kanske?

Har slängt upp en medlemsrecension i forumet nu!

https://www.fz.se/forum/trad/440964-skater-xl-ps4

@gardis84 och @Rkraft93 - Håller med! Sjukt kul att hitta en bra spot och nöta och sen spara replayen. Vore kul om man kunde ladda upp någonstans så man kan visa dem och se andras.

1
Skriv svar