Vilken spelbil är din favorit?

Medlem

Åh! Det finns såklart massor av spelbilar genom åren som fastnat i hjärtat.

Men den som nog fastnade först kom från det spel som gjorde att mitt bilintresse tog fart på allvar.

Den fanns endast i Arcade mode, och var overkligt svår att vinna över. Den startade alltid på femte plats för att man skulle ha någon chans överhuvudtaget.

Jag pratar såklart om Chevrolet Corvette Stingray 427 från Gran Turismo 1.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Min absoluta favoritbil är muskelbilen "Dukes" i GTA 4. Så jäkla skön styrning och snygg är den dessutom. Nice att sladda omkring i ghettona och avlossa lite "drive-by" kulor mot folksamlingar. Precis som riktiga livet i Malmö. Bilden påminner iaf om Dodge Charger eller Dodge Challenger som är en av mina riktiga favoritbilar bredvid Lamborghinis olika superbilar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Fatal Racing Eller Whiplash som jag minns att det hette

Toyota Celica Mk.VI 'Pulse Errant V8 GT'

Midtown Madness 3

2003 Koenigsegg CC8S

Eller troligtvis bilen jag har spenderat mest tid i

Elite Dangerous Scarab SRV (Surface Recon Vehicle)

Medlem
Medlem

F1 2020

Project Cars 2

GTA V

Medlem
Medlem
Medlem

Nakamura Ikusa GT

Medlem

Brandbilen i gta 2.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag som alltid trott att nya Warthogs gjordes i fabrik...

Medlem

gtr prototype från nfs shift (1 eller 2 minns ej), enda bilen som klarade köra alla banor och kurvor utan att använda bromsen öht pga fyrhjulsdriften och det sjuka greppet man fick när man gasade. kände sig som gud när man körde den maxuppgraderad


signatur

//monster

Medlem

Ferriari 575 Maranello i Test Drive Unlimited


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Letade alltid efter en sån här i GTA2.

Jajamen, det är såklart den eminenta Jefferson på bilden. Jävlar vad den gick!

Edit: Kom på att den första bilen man får i Mafia 2 också heter Jefferson, och ser ut som om den kan vara en homage till GTA-bilen. Jag tyckte om den, den var ganska snygg och om man trimmade den så gick den ganska bra. Jag använde den igenom hela spelet, för det blev lite nostalgiskt då man favoriserat Jefferson i GTA2 ett par år tidigare.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Baronova:

Vet inte om det klassas som en spelbil eftersom den härstammar från 70-talets rally-scen, men Lancia Stratos. Herregud vad jag älskar den bilen.

https://i.imgur.com/eMvfCM6.png

https://i.imgur.com/uKeCIph.png

Annars om vi snackar spelbil som inte är taget från verkligheten: (Carmageddon)
https://i.imgur.com/SsLHHep.png

Tänke först på Carmageddon men den bilen är ju också tagen från tidigare verk...

Kill Bill och Rocky släng er i väggen, det är här David Carradine och Sylvester Stallone verkligen briljerar! x'D

Medlem

Min älskade Magna opus i Mad Max så klart. Svårslagen kärlek.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skribent

Grymma bidrag! Lancian från Sega Rally är ju sjukt ikonisk, och jag har ändå ganska bra minnen av Makon från Mass Effect

Medlem

Den röda

Medlem

"The Deuce" från Brutal Legend

Medlem

Inget lätt val alls, men jag måste nog säga Bmw M3 GTR från Gtr 2. Körde den sjukt mycket både offline och online


signatur

Nothing is power without Control

Inaktiv

Finns det en Koenigsegg i spelet så är det Koenigsegg jag kör. Finns ju iallafall en bra Svensk bil.

Medlem

Min Team Bamse Volvo 242 Turbo från Forza Motorsport 4


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

forza horizon 1-4 63 bubbla ( Herbie dekaler )

Medlem
Medlem

Escudon från Gran Turismo måste jag nog säga! Den var grym!

Medlem

Även om uppdragen relaterade till den är något av det mest stressande jag upplevt i spelväg så är en favorit ändå racerbilen (teknisk term?..) från Mafia 1. Känslan av riktigt jäkla "tryck" i bilen blev så påtaglig jämfört med alla andra bilar i spelet att det verkligen blev en speciell upplevelse.

Måste också slå ett slag för Makon förövrigt. Tyckte att det var en riktigt härlig känsla att dra runt med den över outforskade planeter.

Medlem

Det är nog Mercedes Benz C-Class Coupe DTM (Project Cars)

men de flesta touring cars i Race 07 ligger också varmt om hjärtat.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Porsche 935 Moby Dick & Shelby Daytona Coupé

Jag kan omöjligen välja en då det är nostalgi på två helt olika sätt.

Porsche 935 "Moby Dick" från Need for Speed: Porsche Unleashed

Shelby Dayton Coupé från Test Drive Unlimited

Det är lite synd att det är så sällan man får chansen att köra Daytona Coupé med tanke på hur pass banbrytande den var på sin tid.

Medlem

Genki Manapult!

Att dammsuga upp fotgängare för att sedan skjuta iväg dem in i höghus var en festlig upplevelse!

12
Skriv svar