Världens i särklass bästa spel

Medlem
Skrivet av Greger:

^Förutom CS, det är världens bästa spel! ...inte ironisk alls...

Nämen! det trodde jag inte om dig!:O

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av Greger:

^Förutom CS, det är världens bästa spel! ...inte ironisk alls...

Nämen! det trodde jag inte om dig!:O


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Need For Speed (utom Pro Street)


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jag säger Baldur´s Gate som jag gjorde i tråden under övriga spelgenrer.

En liten fråga bara. Kan någon tala om vad skillnaden mellan världens bästa och världens i särklass bästa är? Min åsikt är att bara en/ett kan vara bäst resten är inte bäst. Förstärkningsord till det starkaste ordet är onödigt.

Glimt i ögat på inlägget;)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Jag testade fallout för nått år sen... Grafiken sög, UI var från stenåldern. Klarde av ett i ungefär 5 min innan jag gav up. -S åpå vilket sätt det ens kan sägas vara bäst är för mig ett mysterium...


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Medlem

Får väl bli standardsvaret igen; QuakeWorld.

Skrivet av Netstroyer:

ag testade fallout för nått år sen... Grafiken sög, UI var från stenåldern. Klarde av ett i ungefär 5 min innan jag gav up. -S åpå vilket sätt det ens kan sägas vara bäst är för mig ett mysterium...

Tror väl fasen det är ett mysterium om du inte testat mer än 5 min. Var du ens född när första spelet släpptes? Brukar bara vara småkids som gnäller på grafik och UI.

Medlem

Limbo of the Lost? :>


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av erge:

Får väl bli standardsvaret igen; QuakeWorld.

Skrivet av Netstroyer:

ag testade fallout för nått år sen... Grafiken sög, UI var från stenåldern. Klarde av ett i ungefär 5 min innan jag gav up. -S åpå vilket sätt det ens kan sägas vara bäst är för mig ett mysterium...

Tror väl fasen det är ett mysterium om du inte testat mer än 5 min. Var du ens född när första spelet släpptes? Brukar bara vara småkids som gnäller på grafik och UI.

Jo, det är ju ett så pass vuxet och moget argument för spelets storhet att hävda de som tycker annourlunda är småbarn.... Nej det är inte kids som gnäller på UI. Och varför ska jag spendera mer än 5 minuter på ett spel som är tråkigt i 5 minuter. Finns gott om spel som inte är tråkiga dom första 5 minuterna. Ta tetris t.ex... klart bättre än fallout.


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Medlem
Skrivet av Netstroyer:

Jag testade fallout för nått år sen... Grafiken sög, UI var från stenåldern. Klarde av ett i ungefär 5 min innan jag gav up. -S åpå vilket sätt det ens kan sägas vara bäst är för mig ett mysterium...

Att grafiken är "dålig" och UI "är från stenåldern" kan ju bero på att spelet inte är nytt. På den tiden var det bra grafik, tyckte jag allafall.

Inaktiv
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Netstroyer:

Jag testade fallout för nått år sen... Grafiken sög, UI var från stenåldern. Klarde av ett i ungefär 5 min innan jag gav up. -S åpå vilket sätt det ens kan sägas vara bäst är för mig ett mysterium...

Att grafiken är "dålig" och UI "är från stenåldern" kan ju bero på att spelet inte är nytt. På den tiden var det bra grafik, tyckte jag allafall.

Men invändningen är felaktig. Spelet var det i "särklass bästa" inte "särklass bästa för sin tid" alltså skall grafiken jämföras med modern grafik utan handikap.


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Medlem

fallouts inledning är lite trist (cavern of trial).
fallout är rätt fult jämfört med dagens spel.
fallout är -trots det- ett av världen bästa spel genom tiderna.

fixar du inte att koncentrera dig mer än fem minuter åt gången? din förlust...

Medlem
Skrivet av lave:

fallouts inledning är lite trist (cavern of trial).
fallout är rätt fult jämfört med dagens spel.
fallout är -trots det- ett av världen bästa spel genom tiderna.

fixar du inte att koncentrera dig mer än fem minuter åt gången? din förlust...

jag önskar att nya fallout kommer hålla samma klass som dem andra..lite skeptisk till att det ska vara fps liknade typ

Medlem

Final Fantasy 7.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det enda spel där jag har börjat om direkt efter avslut (sju gånger i följd dessutom) är Mass Effect. Jag älskade verkligen det spelet. Men jag vetefan om det räcker för att vara "i särklass bäst".

Måste fundera lite tror jag. Jag hade det t.ex. sketmysigt med SSI's GoldBox spel när det begav sig - en stämning som jag fortfarande inte har återupplevt.

Alltid lika svårt att pricka in en titel på en sån här fråga. Man vill göra en lång lista med spel hehe.


signatur
Medlem

Metal gear solid serien. 2:a kommer nog call of duty spelen eller hitman spelen. Metal gear solid 4 eller 3 är nog bäst tycker jag. Fast call of duty 2 är jävligt skojj också xD

Medlem

Super Mario på SNES

Medlem

Bästa spelet någonsin, alla kategorier, är självklart Hidden & Dangerous 2!!!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Metal Gear Solid-spelen hör till de få spel som har berört mig på ett annat plan än "det här är kul".

Men definitionen "bästa" är lite krånglig. De spel jag har haft roligas med vet jag att de inte är särskilt bra egentligen.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Metal Gear Solid-spelen hör till de få spel som har berört mig på ett annat plan än "det här är kul".

Men definitionen "bästa" är lite krånglig. De spel jag har haft roligas med vet jag att de inte är särskilt bra egentligen.
©

Inaktiv

"Wonderboy" och "Bubble & Bobble" är spel som ska vara på den listan!

Medlem

Särklass bästa genom tiderna måste vara antingen Final Fantasy XII eller Mass Effect. Finns ju ett par juveler från de tidigare åren också, såsom Fallout, eller varför inte varenda Final Fantasy-spel i "original-serien"?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

1. Shadow of the Beast
2. Monkey Island 1
3. Dead Rising
4. Myth 1
5. Marathon Infinity
6. Metalgear solid 4
7. Uncharted
8. Lost Planet
9. Alien Breed - Tower Assault
10. Oblivion

Inaktiv

Freddy Fisk


signatur

a"C"RED -

Medlem

Vampire the Masquerade: Bloodlines, utan tvekan.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Fallout 1 o 2
Portal - kan inte få nog av alla möjligheter.
Morrowind - ja morrowind är bättre än oblivion enligt mig.
Bubble Bobble förtjänar en plats lätt.

Inaktiv

diablo 2 lod lungt!!!

Inaktiv

Command & Conquer, speciellt Generals + Zero Hour.
Och så WoW såklart (förlåt att jag totalkopierar dig SwedishChaos :S).
Men vi tänker nog ganska lika, fast jag älskar ju fotbollsspel så FIFA är jävligt skoj, för att inte glömma NHL!

Inaktiv

Ja, det är väl
Super Mario Galaxy ( användr Wii styrsätt underbart )
WoW ( ja, tio miljoner spelare, vad kan man säga? )
Civilasation serien ( Spelade den som fan, när jag var mindre )
Sims 1&2 ( Sims har nästann gått en egen genre )
Total War-serien ( Styra över tusentals armeér, vilken känsla!!)
EU3 och Vicky ( Paradox spel, verkligen tidskrävande)
Age of Empire serien ( spelade tvåan när jag var yngre, trean har också tagit min värdefulla tid ifrån mig )

Dom här här dom klart bästa
spelen jag har spelat. ( Inte i ordning)

Ursäkta mig, nu ska det tänkas spelminnen.
*Drömmer ifrån fornstora dar)

Medlem

Wc3 - Grym singleplayer, multiplayer och editorn. Frozen Throne släpptes -03 och spelas otroligt mycket fortfarande, både ladder och DotA.

Inaktiv

Zelda: Ocarina of time

123
Skriv svar