HÖP-mys i The Battle of Visby

Robot
HÖP-mys i The Battle of Visby

Lär dig mer om när dansken invaderade Gotland 1361.

#höp, #the-battle-of-visby


Medlem

Mysigt, tack. Behövs mer såna här indie spel fokuserad på narrativt berättande.

Bra sätt att slippa gå i Visbys backar.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Danskjävlar!

NuZ
Testpilot

Var ett av nordens blodigaste slag. Finns mycket historia om brandbeskattningen osv där ute på Gotland. Behövs mer sånna här spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Finns ingen anledning att inte ha VR-stöd till detta, är väl gjort i ett nafs i Unreal Engine?

Medlem

Blev ett köp direkt!

Medlem

Riktigt imponerande gjort av en person.

Hoppas man utvecklar vidare. Skulle vara grymt med ett Kingdom Come Deliverance liknande spel i medeltida Sverige.

Skribent

Vad är det här för fake news? Kung Valdemar ville befria det svenska folket från tyranniets gissel. Danmark står och har alltid stått på det svenska folkets sida.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kanske lika bra att de skippat voice acting om det är danskar i spelet

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Vad är det här för fake news? Kung Valdemar ville befria det svenska folket från tyranniets gissel. Danmark står och har alltid stått på det svenska folkets sida.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Finns ingen anledning att inte ha VR-stöd till detta, är väl gjort i ett nafs i Unreal Engine?

Tid är pengar, vem orkar lägga resurser på att tre VR-användare ska kunna damma av sina dörrstopp.

Medlem

Mycket intressant!

(Gotlänning och bosatt i Visby)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ZaMMe:

Mycket intressant!

(Gotlänning och bosatt i Visby)

Du får granska autenciteten i ringmjuren!


signatur
Skrivet av superlim:

Kanske lika bra att de skippat voice acting om det är danskar i spelet

Glöm inte alla tyskar!
I och för sig var det tyska legoknektar i danska led... Så alla talar tyska.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medeltidsman 🧔
Skrivet av hannes.theorell:

Glöm inte alla tyskar!
I och för sig var det tyska legoknektar i danska led... Så alla talar tyska.

Tyska legoknektar <3


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Skribent

Kung Kristian sends his regards.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kung Karl hälsar tillbaks.

Skribent

Du behöver inte vara elak


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Du behöver inte vara elak

Danskjävlarna bad om det...

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Danskjävlarna bad om det...
https://youtu.be/ri233-4Yeg4

Det där är förvisso den bästa sketch som någonsin producerats.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tid är pengar, vem orkar lägga resurser på att tre VR-användare ska kunna damma av sina dörrstopp.

Det tar ingen tid eftersom Unreal Engine har inbyggt stöd för VR och det här är en walking simulator, och antalet VR-användare är dubbelt så vanligt som Linuxanvändare på Steam eller vanligare än folk med 4K-skärmar, så din trötta VR-hat-kommentar håller inte längre

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Det tar ingen tid eftersom Unreal Engine har inbyggt stöd för VR och det här är en walking simulator, och antalet VR-användare är dubbelt så vanligt som Linuxanvändare på Steam eller vanligare än folk med 4K-skärmar, så din trötta VR-hat-kommentar håller inte längre

Inbyggt stöd betyder ju tyvärr inte att det bara magiskt fungerar i VR. Det är väldigt mycket som ska till för att det ska både fungera och fungera väl. Att lägga den tiden och den energin kommer att kosta som en del, säkerligen mer än vad dom får tillbaka för det då VR spelare som spelar denna typen av spel i VR är faktiskt väldigt liten.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Inbyggt stöd betyder ju tyvärr inte att det bara magiskt fungerar i VR. Det är väldigt mycket som ska till för att det ska både fungera och fungera väl. Att lägga den tiden och den energin kommer att kosta som en del, säkerligen mer än vad dom får tillbaka för det då VR spelare som spelar denna typen av spel i VR är faktiskt väldigt liten.

I generella ordalag har du rätt, men i det här specifika fallet är det som sagt bara en walking simulator. Och inlevelsen blir ju på en helt annan nivå, vilket verkar vara själva behållningen med ”spelet”.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

I generella ordalag har du rätt, men i det här specifika fallet är det som sagt bara en walking simulator. Och inlevelsen blir ju på en helt annan nivå, vilket verkar vara själva behållningen med ”spelet”.

Hur väl inlevelsen påverkas av det är ju ju dock väldigt beroende av hur väl man jobbat med att anpassa diverse saker som kamera och storlek i ett VR spel, du trycker ju som sagt inte bara på en knapp och sedan fungerar det perfekt i VR. Sedan är det ju väldigt subjektivt att det skulle bli bättre av det. Tittar man på den typen av spelen med något påklistrat VR-stöd, är det bara en bråkdel som väljer att spela i VR.

KoP
Medlem
Skrivet av KoP:

Historiskt överintresserad person?
Gissar jag, iallafall.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@Gesturr:

Svarar som utvecklare.
Helt enig med dig om VR. Lekt med tanken att få till någonting i VR stöd.
Hela ide´n med att gå runt och uppleva historiska platser i VR är lockande.
Speciellt då vi börjar komma till en nivå där man kan photoscanna byggnader och restaurera saker med realistisk grafik.
Unreal har väldigt bra tools för att konvertera till VR.
Problemet har helt enkelt varit att jag ej äger dator och VR headset för att testa detta själv.
(Har gjort spelet på en rätt "proletär" budget med en gammal Taurus GTX 1070 och snickrat).

1
Skriv svar