Recension – Fall Guys: Ultimate Knockout

Robot
Recension – Fall Guys: Ultimate Knockout

När Mario Party korsbefruktas med battle royale-genren blir resultatet utgivaren Devolvers hittills största lansering. Tokroliga Fall Guys har potentialen att bli hur stort som helst.

#battle-royale, #fall-guys


NuZ
Testpilot

Fantastiskt spel! Har jätteskoj med barnen i spelet. Ett smart drag att ge bort spelet i ps+


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag tycker det är kul, spelar mycket med familjen...MEN...det är INTE kul att komma en bit och sen få en lagtävling och åka ut för att laget är helt yra...visst så är det i de flesta online spel och man förväntas att "bära" sitt team och i tex LoL och andra spel kan man bli så pass bra att man kan bära upp en eller två sämre teammates men i detta spel känns det omöjligt att bära upp, näe jag tycker "lag banorna" borde tas bort.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag tycker det är kul, spelar mycket med familjen...MEN...det är INTE kul att komma en bit och sen få en lagtävling och åka ut för att laget är helt yra...visst så är det i de flesta online spel och man förväntas att "bära" sitt team och i tex LoL och andra spel kan man bli så pass bra att man kan bära upp en eller två sämre teammates men i detta spel känns det omöjligt att bära upp, näe jag tycker "lag banorna" borde tas bort.

Håller faktiskt med. Känns inge vidare att åka ur bara för att man hamnar i det sämsta laget. Skulle föredra om man kunde välja solo eller team.

Hoppas det kommer läggas till nya roliga lägen med uppdateringar så spelet kan leva vidare länge. Ett läge jag önskar mig är ett sorts endless mode där man springer genom en oändlig bana som genereras random och man har bara ett liv. Var lite så jag trodde spelet skulle vara första gången jag såg det.

Men roligt spel iallafall, om än ganska frustrerande ibland.

Medlem

Vilka format finns det till?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Vilka format finns det till?

Steam och PS4 (ingår med PS+).

Medlem

Passar perfekt för att fördriva lite tid. Men i det långa loppet blir det snabbt uttjattat.

Medlem

Har inte spelat super mycket så har inte sett något fusk. Hur är det dom fuskar?

Medlem

Tröttnade efter 3 rundor. Inget för mig tyvärr.

Medlem
Skrivet av Margy:

Steam och PS4 (ingår med PS+).

Tack!

Gnällkuk
Skrivet av jehuty:

Har inte spelat super mycket så har inte sett något fusk. Hur är det dom fuskar?

Inte heller sett, men inte spelat speciellt mycket heller å andra sidan. Också nyfiken på vad det är för fusk.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av jehuty:

Har inte spelat super mycket så har inte sett något fusk. Hur är det dom fuskar?

Skrivet av trickeh2k:

Inte heller sett, men inte spelat speciellt mycket heller å andra sidan. Också nyfiken på vad det är för fusk.

Speedhack.

Medlem

Jag är nog riktigt negativt inställd till spelet, men jag tröttnade efter några matcher. Hade hoppats på något mer som Deathrun i cs. Detta är ju helt klart riktad till barn och barnfamiljer.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag tycker det är kul, spelar mycket med familjen...MEN...det är INTE kul att komma en bit och sen få en lagtävling och åka ut för att laget är helt yra...visst så är det i de flesta online spel och man förväntas att "bära" sitt team och i tex LoL och andra spel kan man bli så pass bra att man kan bära upp en eller två sämre teammates men i detta spel känns det omöjligt att bära upp, näe jag tycker "lag banorna" borde tas bort.

Håller med om att det känns lite vemodigt när det sker gång på gång. Lär komma fler modes framöver som gör att man kan köra bara solo eller bara lag. Men samtidigt så känns det inte som att det är ett spel som man ska ta på blodigaste allvar, utan bara försöka ha skoj så länga man kan.

Dåliga spelare är förmodligen till stor del yngre spelare, med tanke på att det var gratis på PS+. Med tiden så lär de sämre spelarna blir bättre eller slutar spela helt.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Håller faktiskt med. Känns inge vidare att åka ur bara för att man hamnar i det sämsta laget. Skulle föredra om man kunde välja solo eller team.

Hoppas det kommer läggas till nya roliga lägen med uppdateringar så spelet kan leva vidare länge. Ett läge jag önskar mig är ett sorts endless mode där man springer genom en oändlig bana som genereras random och man har bara ett liv. Var lite så jag trodde spelet skulle vara första gången jag såg det.

Men roligt spel iallafall, om än ganska frustrerande ibland.

Oh endless...vilken grym ide, sen vill jag gärna se en splitscreen funktion på ps4an också, vore grymt kul att kunna lira ihop med familjen

Medlem

Instämmer med recensionen. Det här spelet kan bli något riktigt bra för det är redan riktigt bra haha. Nu hoppas vi de satsar o ger oss nya minigames med tiden o lite så.

Vad är det för fuskare ni tänker på förresten?

Skrivet av Sisyr:

Speedhack.

Vad exakt är det?

Skrivet av Bojkott:

Håller med om att det känns lite vemodigt när det sker gång på gång. Lär komma fler modes framöver som gör att man kan köra bara solo eller bara lag. Men samtidigt så känns det inte som att det är ett spel som man ska ta på blodigaste allvar, utan bara försöka ha skoj så länga man kan.

Dåliga spelare är förmodligen till stor del yngre spelare, med tanke på att det var gratis på PS+. Med tiden så lär de sämre spelarna blir bättre eller slutar spela helt.

Säkert så ja.
Och ja tack o lov så kan man starta om fort i det här spelet så har inga större bekymmer när man åker ur lagbanorna ändå. Några knapptryck o man är igång in i en ny match igen och vem vet.. nästa gång kan man bli numero uno. Det händer juh faktiskt haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent

@SunShine:

Speedhack i Fall Guys innebär är att fuskarna springer typ dubbelt så snabbt som den vanliga maxhastigheten, vilket gör det näst intill omöjligt att besegra dem. =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

@Mattias Frost: Aha, det har jag inte märkt någon som gjort. Kanske inte är direkt ett problem på ps4an kanske?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Äntligen en seger! Jag hade en solklar seger på gång redan den första dagen i den andra omgången jag spelade men hade missat den där detaljen att det inte räckte att nå fram till kronan utan man måste greppa den också.

Om utvecklarna kontinuerligt uppdaterar med nya banor och kanske "tweakar" några av de existerande så kan det nog vara populärt ett tag. Det borde inte vara så svårt att implementera hinderbanor som slumpas fram heller.

Skribent
Skrivet av Margy:

Äntligen en seger! Jag hade en solklar seger på gång redan den första dagen i den andra omgången jag spelade men hade missat den där detaljen att det inte räckte att nå fram till kronan utan man måste greppa den också.

Om utvecklarna kontinuerligt uppdaterar med nya banor och kanske "tweakar" några av de existerande så kan det nog vara populärt ett tag. Det borde inte vara så svårt att implementera hinderbanor som slumpas fram heller.

Grattis! Jag har varit i final många gånger men aldrig varit etta på prispallen.

"Jaga svansfinalen" har jag inte en chans på och den där man springer upp för ett "berg" lyckas jag alltid bli mosad av en slumpmässig boll så jag tumlar runt ett par sekunder så är segern borta. Den där man ska hålla sig kvar i "bikupan" så länge som möjligt tror jag är den jag har störst chans att vinna, men har bara fått den en gång och då hade jag helt fel taktik.

Medlem

Hade säkerligen gillats av systerdöttrarna på 11.
Det var på tok för flamsigt och tramsigt för mig dock.

Medlem

Synd det inte fanns något local coop läge också, jag förstår att charmen är att man är så många på samma bana. Men möjligheten att köra splitscreen lokalt hade ju varit klockrent när man har över kompisar på fest, även om banorna blir lite tomma.

Medlem

Är kul i typ 3 timmar, för då har man gjort alla maps 15 gånger om redan, det behövs än mer variation, men jag är väl girig

Medlem

Förutom att kanske försöka fixa buggar och fuskare. Så förstår jag inte hetsen med att spel måste vara så j*vla långlivade. Ibland kan väl spel få vara spel och inte en service eller bli en institution för att räknas som ett bra spel?

Inaktiv
Skrivet av SunShine:

@Mattias Frost: Aha, det har jag inte märkt någon som gjort. Kanske inte är direkt ett problem på ps4an kanske?

Nej det är så härligt med spel på konsol, fusk existerar i stort sett inte

Jag hade blivit galen om jag behövde stå ut med allt PC-spelare stöter på i det här spelet, Apex och alla andra multiplayerspel som finns.

1
Skriv svar