Frossa i vapen, lifepaths och musik från Cyberpunk 2077 - och lite gameplay!

Medlem

Streetkid eller corpo annars så ser det väl snyggt ut och därmed har du en massiv arsenal av vapen. Kommer man att kunna ha några olika förmågor eller kommer det bara vara hacking, göra så att folk inte kan skada dig i nån sekund. Det jag gillade med Bioshock Infinite var att det fanns en någonlunda story men gameplayt med alla förmågor kändes otroligt kul att skicka el , få folk att brinna, få dom att ta koll på varan, få dom att flyga sen så var det några som man inte använde som tornado, vattenkastare. Men jag gillar det som vi har fått se men hur stor tror ni att kartan kommer vara ?

Medlem

Argh, hoppas att jag som inte återspelar spel fortfarande kan få en riktigt trevlig upplevelse. Alla tre settings låter helt underbara


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

En sak som jag inte riktigt har förstått än är; i ett klassiskt fantasy rollspel så skaffa du dig nya svärd, rustningar etc som främst gör att du klarar dig längre i strid eller får bättre förmågor.

Hur blir det i en spelvärld där strider främst karaktäriseras av handelvapen? Kommer dom gå samma väg som Fallout 3 gjorde; där din 9mm pistol gick från att göra säg 9 skada till 24 vid spelets slutskede, för vad jag sett som har spelet inget som helst turordning utan det är mer ACTION-rollspel än rollspel.

Kommer vi gå från vapen som knappt håller ihop till stilrena high-tech vapen med lasersikten å kulor som söker sina mål; är det är själva utvecklandet i striderna kommer ske?

Jag måste säga, jag är lite små skeptiskt; det verkar mer som ett GTA i sci-fi kostym än Deus Ex 2020.

För att besvara frågan, Corpo givetvis; deras kläder skriker lite Hugo Boss anno 1933.

Jag har nyligen fått hem boken The World of Cyberpunk 2077 och har mest bläddrat lite i den. Angående skjutvapen så står det dock att det finns olika vapentilverkarfirmor där vissa gör billigt skit för gatugäng och vissa snordyra high-tech-prylar, samt andra företag som ligger mellan båda dessa ytterligheter.

Medlem
Skrivet av Angust:

Du får ju gratis uppdatering till ps5 från ps4

Är det så? Har redan förbeställt till PS4:a, men lutar åt att vänta till de patchat ordentligt samt släppt det till PS5.

Medlem

Vem hostade det här? Jobbade inte hon Hollie för typ, Playstations kanal? Känner igen henne.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Kommer vi gå från vapen som knappt håller ihop till stilrena high-tech vapen med lasersikten å kulor som söker sina mål; är det är själva utvecklandet i striderna kommer ske?

Har för mig i den första gameplay videon så fick vi se nåt vapen som hade målsökande kulor.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

En sak som jag inte riktigt har förstått än är; i ett klassiskt fantasy rollspel så skaffa du dig nya svärd, rustningar etc som främst gör att du klarar dig längre i strid eller får bättre förmågor.

Hur blir det i en spelvärld där strider främst karaktäriseras av handelvapen? Kommer dom gå samma väg som Fallout 3 gjorde; där din 9mm pistol gick från att göra säg 9 skada till 24 vid spelets slutskede, för vad jag sett som har spelet inget som helst turordning utan det är mer ACTION-rollspel än rollspel.

Kommer vi gå från vapen som knappt håller ihop till stilrena high-tech vapen med lasersikten å kulor som söker sina mål; är det är själva utvecklandet i striderna kommer ske?

Jag måste säga, jag är lite små skeptiskt; det verkar mer som ett GTA i sci-fi kostym än Deus Ex 2020.

För att besvara frågan, Corpo givetvis; deras kläder skriker lite Hugo Boss anno 1933.

CPR har väl inte gjort annat än actionspel med rpg-inslag och halvtaskiga strider. Däremot har de alltid fått till det där runt omkring. Som rpg-nörd kan jag knappast se något av witcherspelen som bättre än elderscrolls-spelen men världsbyggandet och delar av storyn i w3 tangerar outstanding, tänk om man bara hade fått skapa sin egen karaktär...

Är försiktigt positiv till CP2077, men har svårt att se att CPR kan få till stridssystemet som kommer bli extra viktigt. Hoppas på en deus ex liknande upplevelse vad gäller strider och interaktion med omgivningen men med en mer levande värld.

Medlem

Kommer starta 3 olika spel, en av varje, den som känns bäst är den jag spelar vidare som! Förväntningarna är skyhöga och det blir ju att invänta ps5 för detta! Har bara vanligt ps4 och med den fläkten jag sitter på idag så hade det nog vunnit över Elon Musk och SpaceX om vem som kommer till Mars först!

Medlem

Sååå, valen är alltså:
- En bonde från landet
- En snubbe från orten
- En snobb från Vasastan.

Blir inte lätt det här men Street Kid lockar ju en hel del!


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem
Skrivet av Angust:

Du får ju gratis uppdatering till ps5 från ps4

Men då har man ju redan spelat det på PS4 vilket tar bort en stor del av värdet att spela det på PS5.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tycker den sista scenen i vapenvideon är intressant. Hoppas man kan lagra vapen (och saker) i bagaget på sin bil. Helst att de är placerade fysiskt i bilen också, dvs. ingen meny. Känns lite mer personligt på det viset samt att det finns en bra användning för bagaget i bilen, som många spel bara skiter i totalt (tex. GTA eller som en bättre lösning än Red Dead's relativt stela inventory).

Medlem
Skrivet av Freakon:

Men då har man ju redan spelat det på PS4 vilket tar bort en stor del av värdet att spela det på PS5.

Rätt säker på att det går o flytta över sin save fil via cloud. Samt man lär ju inte hunnit klara ut det på den tiden att ps5’an släpps som kommer samma månad.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:

Rätt säker på att det går o flytta över sin save fil via cloud. Samt man lär ju inte hunnit klara ut det på den tiden att ps5’an släpps som kommer samma månad.

Ja och om inte det går lär det väl gå att göra som alltid. en sladd mellan gamla och ditt nya PS och så kan man överföra alla sparfiler och installerade spel om man köpt dem digitalt.

Medlem
Skrivet av Angust:

Rätt säker på att det går o flytta över sin save fil via cloud. Samt man lär ju inte hunnit klara ut det på den tiden att ps5’an släpps som kommer samma månad.

Det går säkert, men för mig är det konstigt att spela typ halva spelet och sedan fortsätta i betydligt bättre kvalité. Varför inte bara vänta en månad och maxa kvalitén från start?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av bloodshed:

Sååå, valen är alltså:
- En bonde från landet
- En snubbe från orten
- En snobb från Vasastan.

Blir inte lätt det här men Street Kid lockar ju en hel del!

Hehehehe bra beskrivning

Skrivet av Angust:

Du får ju gratis uppdatering till ps5 från ps4

Ah perfekt ju. Men jag vill spela det på Ps5an direkt. Spel spelar man bara en gång liksom.

12
Skriv svar