Spel som förstördes av X

Medlem
Skrivet av Spektra:

GTA5 Online, när det väl kom till PC var jag eld och lågor. Förväntan försvann ganska omgående när jag märkte att spelet bestod av 80% väntan på obegripliga laddningstider.
Vad man än skulle göra där spelare skulle spela ihop består ju av 5 minuters obegriplig väntan innan det startar.

Sjukt dåligt match up system, hoppas vekrligen de gör de smidigare för framtiden för de är ju endå rätt kul, om de bara hade flytit på

Inaktiv

Det sjukt pinsamma röstskådespeleriet i Horizon Zero Dawn fick mig att skratta och stänga av efter 5h.
Sånt stör jag mig på som tusan.

Medlem

Backtracking och fiender som återuppstår direkt efter att man lämnat ett område, som i Metroid.

Jag har jättedåligt lokalsinne så jag blir förvirrad när jag inte kan använda mig av tumregeln "Inga fiender här, då har jag varit här förut".
När exakt samma fiender är tillbaka på exakt samma ställe blir det även tålamodsprövande att "vinna" mot dem om och om igen. Fienderna blir snabbt bara ett jobbigt hinder som helst undviks då det inte ger någon tillfredställelse att besegra dem längre.

Därför föredrar jag spel som Shovel Knight framför Hollow Knight.

Medlem
Skrivet av Snigelpinne:

Andra spelare i Fallout 76.

Jag har hittills haft kul och spelat igenom Fallout 1-4. Men Fallout 76 har jag givit upp. Aldrig någonsin har jag tänkt att "pricken över i" vore MMO-element i Fallout...

Går att ändra så inte spelare kan attackera dig och du enbart följer story mode

Medlem

Måste instämma racing uppdraget i Mafia 1, gud vad jag satt och gapade o skrek av ren ilska, tror en och en annan knapp flög från tangentbordet. Vet inte hur många gånger jag slutade spela Mafia 1 för att sen starta om från början för att sen komma tillbaka till samma uppdrag och samma sak upprepar sig.

Kom ihåg en gång iallafall när jag kom hem efter skolan eller varit med en kompis så hade farsan min hjälpt mig att klara uppdraget.

Medlem

Moment där kontrollen tas bort från spelaren och du helt plötsligt måste gå i långsam takt eller liknande. Avskyr sånt.

Medlem

Slutbossen (antar jag det är?) i första Prototype. Spelade igenom hela spelet fram tills dess men gav upp.

Skrivet av Xtermni:

Allt som har att göra med drömsekvenser, tillbakablickar eller allmänt drogflum som faiths uppdrag i far cry 5 tar rätt snabbt bort all spelglädje.

Tänkte detsamma i knarkiga scenerna i Far Cry New Dawn.

Medlem

dayz standalone, var så hype. Men vilket jävla ur ruttet skitspel det var. Allt som var roligt med modden var borta, kvar var någon jävla äta bönor och dö av ingenting simulator med pissdåliga zombies som bara glitchade, samt att det fanns typ 5 zombies på hela jävla kartan.

Avinstallerades för att aldrig någonsin installeras igen.
Av vad jag har sett från reviews 2020 så har spelet tagit en riktning som är så långt ifrån roligt det kan komma, fan om jag vill hugga ner träd, såga plankor, leta förgäves efter spik för att sedan dö av influensa så kan jag lika gärna arbeta mig till döds irl

USCH största besvikelsen någonsin.

Medlem

Drar till med det platta svaret, avslutar kanske 2% av alla spel jag ger mig på. För att jag inte orkar med särskilt många spelmoment som snabbt blir tjatiga och dödsångesten kopplar på. "Vad gör jag med mitt liv, det här kommer ju ta timtal till, till vilken nytta?"


signatur

- pixelfantast

Inaktiv
Skrivet av KeyserSoze:

dayz standalone

Råder dig att prova igen nu.
Jag hade samma känsla, sen fick jag för mig att testa för ett par månader sen och fastnade i hela 40h.

Kan ju bara tala för mig själv, men jag tycker det är bästa survival-spelet just nu.
Zombies funkar som väntat, man kan hoppa över staket och allt känns allmänt bättre.

Exempelvis inlevelsen jag får när jag på natten promenerar genom skogen med en ficklampa, och så plötsligt hör man något, släcker lampan och gömmer sig i två minuter utan att knappt andas. Sen ser man ljuskällor i mörkret springa förbi 50m bort som visar sig vara ett helt gäng andra spelare.
Inget annat spel har gett mig den upplevelsen.

Sen är det kul att hitta ett bra gevär med sikte och lite ammo, sen bege sig ut där man spawnar och hjälpa nybörjare överleva stranden genom att på håll skjuta ner kill-on-sight kids som försöker ha ihjäl dom.

Medlem

Elder Scrolls online.
När jag väl hade kört klart min main story och nått max lvl, så var det dags att uppleva de andra två factionernas kontent innan jag skulle få nå endgame. Kändes som en lat design för att fylla ut.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Råder dig att prova igen nu.
Jag hade samma känsla, sen fick jag för mig att testa för ett par månader sen och fastnade i hela 40h.

Kan ju bara tala för mig själv, men jag tycker det är bästa survival-spelet just nu.
Zombies funkar som väntat, man kan hoppa över staket och allt känns allmänt bättre.

Exempelvis inlevelsen jag får när jag på natten promenerar genom skogen med en ficklampa, och så plötsligt hör man något, släcker lampan och gömmer sig i två minuter utan att knappt andas. Sen ser man ljuskällor i mörkret springa förbi 50m bort som visar sig vara ett helt gäng andra spelare.
Inget annat spel har gett mig den upplevelsen.

Sen är det kul att hitta ett bra gevär med sikte och lite ammo, sen bege sig ut där man spawnar och hjälpa nybörjare överleva stranden genom att på håll skjuta ner kill-on-sight kids som försöker ha ihjäl dom.

Hehe nej tack.
Ogillar alldeles för mycket med spelet för att ens installera det igen, har dock testat det för 5 månader sen utav nyfikenhet och exakt samma core mechanics gjorde att jag avinstallerade.

Det som jag tyckte var kul med modden var att skjuta folk och sno deras grejer, huvudsakligen vapen, ammo och fordon, vilket det fanns mycket av, noob coast var man på liksom högst 20 min av en session för att sedan haffa en cykel, åka inland och få tag i ett automatvapen med ex antal magasin.
Samt att det var flockvis med zombies i alla samhällen.

Inventory systemet, alla sjukdomar, durabilityn, för mycket items utan syfte, evighets lootande för att hitta matchande saker, och en jävla massa krångel som tar en evighet att lösa, hittar man en bil, ja då är 2 däck pajj, något i motorn är trasigt, när du väl hittar däck, ja då ska man gå med däcket i händerna 2 mil, samtidigt som man dör av influensa blandat med att man är hungrig.
Till och med att panga andra spelare saknar egentligt syfte när majoriteten av alla prylar dom har går sönder för man skjutit på dom.
Alla dom här grejerna gör bara spelet till en lång choir som jag varken har tid eller lust med.

Dom tog ett vinnande koncept, gjorde varje steg i konceptet så krångligt och jobbigt att utföra att det inte blev roligt.
Allt dom hade behövt göra var att raffinera, grafik, zombies och gunplay.
Men det blev bara en major fuckup med en massa krimskrams krångel.

Medlem

GTA Vice City la jag på hyllan ett bra tag på grund av det där uppdraget där man skulle flyga en radiostyrd helikopter i ett höghus. Återkom långt senare och fick då nöta uppdraget på tok för många gånger för att komma vidare.

Testpilot
Skrivet av Millen:

GTA Vice City la jag på hyllan ett bra tag på grund av det där uppdraget där man skulle flyga en radiostyrd helikopter i ett höghus. Återkom långt senare och fick då nöta uppdraget på tok för många gånger för att komma vidare.

Haha!
Ja jag minns att jag fick tokspel för det uppdraget, drog ut på stan och köpte en joystick till min dator bara för det uppdraget!

Medlem
Skrivet av Millen:

GTA Vice City la jag på hyllan ett bra tag på grund av det där uppdraget där man skulle flyga en radiostyrd helikopter i ett höghus. Återkom långt senare och fick då nöta uppdraget på tok för många gånger för att komma vidare.

Åh gud ja, fyhelvete för det uppdraget.

Medlem

Tortyrscenen i Metal Gear Solid Peace Walker. Jag är inte snabb med att trycka samma knapp flera gånger så det var väldigt frustrerande och svårt, spelade det inte på flera månader tills jag bad min bror fixa det åt mig.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Anno 2205 blev riktigt jobbigt efter ett tag med alla "combat-missions".

Medlem
Skrivet av Balkp:

Exakt. Alla höll skepp-åkandet som det bästa med black flag. För mig var det just den biten som fick mig att slita mitt hår av tristess och tillslut stänga av och aldrig starta spelet igen.

Instämmer till fullo. Båtdelen var långtråkig och mest en transportsträcka (no pun).

Medlem

alla spel som blivit uppköpta av EA.

Medlem
Skrivet av Millen:

GTA Vice City la jag på hyllan ett bra tag på grund av det där uppdraget där man skulle flyga en radiostyrd helikopter i ett höghus. Återkom långt senare och fick då nöta uppdraget på tok för många gånger för att komma vidare.

Hade samma grej med ett flygplansuppdrag i San Andreas...

Inaktiv

Kommer inte på något själv på rak arm men en kompis kunde inte spela färdigt Far Cry 4 pga de jobbiga hippisarna som skickar en till Shangri-La gång på gång.

Medlem

Redan mycket som nämnts som jag håller med om men jag får ändå lov att säga Vampire Masquerade Bloodlines. Laddtiderna på 2-5 minuter varje gång man lämnade en instans tog nästan död på spelet för mig. Visst min dator var typ från den lokala PC-affären och kunde precis driva Internet Explorer men laddtiderna där var inte OK i vilket fall.

Medlem

Varenda spel med cutscenes som inte går att skippa. Ibland vill jag bara spela och strunta i story det är så jag fungerar.

Skriv svar