Xbox game pass - Ett konto på 2 olika pc?

Medlem
Xbox game pass - Ett konto på 2 olika pc?

Har försökt ta reda på hur man (om det ens går) att använda ett Xbox game pass-konto på två olika datorer. Jag å tjejen har varsin PC och jag tänkte vi kunde spela co-op genom detta precis som vi gör på PS4 där vi delar på mitt Playstation+ och jag köper spelen men hon kan ladda hem dom på sin konsol å vi kan spela ihop.

Hur gör man detta på PC?

Medlem

Nej, möjligtvis kan en spela offline genom settings i Windows store, men hur roligt är det.
Xbox räknas ju separat och funkar med 2 oavsett pc.

Men med epic och andra giveaways har jag inte sett problemet på pc än, eller är det något speciellt ms spel båda vill spela ?

Medlem
Skrivet av pacc:

Nej, möjligtvis kan en spela offline genom settings i Windows store, men hur roligt är det.
Xbox räknas ju separat och funkar med 2 oavsett pc.

Men med epic och andra giveaways har jag inte sett problemet på pc än, eller är det något speciellt ms spel båda vill spela ?

Vi tänkte spela Halo å gears-serien lite billigt men då fixar jag ett konto till henne också istället.

Tack för hjälpen!

Medlem
Skrivet av Pixelwood:

Vi tänkte spela Halo å gears-serien lite billigt men då fixar jag ett konto till henne också istället.

Tack för hjälpen!

Det går att köra familjedelning på Xbox på samma sätt som på PS4, jag och min bror borta i USA har gjort det för att kunna dela spel och konton oss emellan.

Jag vet inte om det är möjligt att sätta ett ”ägande”-konto i Windows på samma sätt som på Xbox, men om det går då borde det finnas en inställning för det i Store

Medlem
Medlem

Ursäkta om jag kidnappar tråden lite. Men går det att spela co-op mellan PC och konsol i Halo t.ex. genom game pass? På samma konto?`

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ursäkta om jag kidnappar tråden lite. Men går det att spela co-op mellan PC och konsol i Halo t.ex. genom game pass? På samma konto?`

Samma ska gälla där. Sätt upp ditt konto som hemma-konto på xboxen, och den andra kan logga in med sitt konto på konsolen. Så loggar du in med ditt på datorn

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Samma ska gälla där. Sätt upp ditt konto som hemma-konto på xboxen, och den andra kan logga in med sitt konto på konsolen. Så loggar du in med ditt på datorn

Ah tack, jag får testa. Borde fungera så ja, men kanske då inte om jag skulle vara inloggad med mitt konto på bägge ställen.
Samma går med Xcloud, där jag kan dyka upp med mobilen hos någon och köra LAN i stort sett i co-op spel. Så länge de har ett stabilt 5Ghz nätverk.

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Ah tack, jag får testa. Borde fungera så ja, men kanske då inte om jag skulle vara inloggad med mitt konto på bägge ställen.
Samma går med Xcloud, där jag kan dyka upp med mobilen hos någon och köra LAN i stort sett i co-op spel. Så länge de har ett stabilt 5Ghz nätverk.

Exakt, jag och frun spelar NMS co-op mellan PC och Xboxen. Xboxen delar ju online mellan alla konton på konsolen, så det som är viktigt är att primärkontot kör på PCn och som du säger, inte är inloggat på båda ställena.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Testar det sättet som de förklarade i tråden på Reddit men det fungerar icke. Loggar in på hennes dators microsoft-store med mitt konto och sedan i xbox-appen med hennes konto. Hennes konto är inlagt under min familj under mitt konto i Windows.

Riktigt ruttet att det ska vara så krångligt, blir väl till att skaffa henne en prenumeration på gamepass också då. Tack Microsoft för användarvänligheten.

1
Skriv svar