Inte en målsättning att Xbox Series X ska trumfa säljsiffrorna hos PS5 och Switch

Robot
Inte en målsättning att Xbox Series X ska trumfa säljsiffrorna hos PS5 och Switch

"I så fall skulle vi inte släppa våra spel på pc."

#xbox-series-x


Låter lite som dom villa ha nått och peka på om ps5 säljer bättre, men ändå acceptabelt argument.

Medlem

För mig låter det nästan som en dealbreaker. Om det betyder att dom vill göra en mer exklusiv plattform för dom mer kräsna. Typ som att välja monstergraffe istället för melanklass. Och om det betyder att dom satsar på uppföljare till Dead Space..

Medlem

Eloge om dom ger ut alla Xbox spel på PC så kan dom som hellre köper konsolen göra det men alla får avnjuta spelen.
Se och lär Sony


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tror dom är rätt ute, skall bli intressant hur deras lösningar kommer se ut när allt är utrullat och barnsjukdomarna är botade.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tycker det låter vettigt.
Om nu målsättningen var att sälja flest konsoler, varför då släppa samma spel på PC och xCloud? Då sätter de ju krokben på sig själva.

Det är Game Pass de siktar på, få in så många prenumeranter som möjligt och ha en stadig inkomstkälla månad efter månad.
Om sen folk väljer att spela på PC eller Xbox eller padda/tfn skiter de i.

Sen kan man nu se det lite så här: det kanske är självklart att Series X kommer sälja sämre än PS5 eftersom de även kommer att släppa en Series S. Däremot kanske de hoppas på att kränga fler av alla Xbox Series maskiner tillsammans än vad PS5 gpr


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Eloge om dom ger ut alla Xbox spel på PC så kan dom som hellre köper konsolen göra det men alla får avnjuta spelen.
Se och lär Sony

En fråga blir ju, släpper de alla sina Xbox studios spel i Windows Store / Steam eller enbart på sin Game Pass tjänst till PC?
Skitsamma för mig då jag redan shoppar Game Pass och spelar det både på PC och One X. Men skulle inte bli förvånad om spelen bara finns i Game Pass just för att få in prenumeranter


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

En fråga blir ju, släpper de alla sina Xbox studios spel i Windows Store / Steam eller enbart på sin Game Pass tjänst till PC?
Skitsamma för mig då jag redan shoppar Game Pass och spelar det både på PC och One X. Men skulle inte bli förvånad om spelen bara finns i Game Pass just för att få in prenumeranter

Mycket möjligt. Men bättre det än inge PC alls 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Issue:

En fråga blir ju, släpper de alla sina Xbox studios spel i Windows Store / Steam eller enbart på sin Game Pass tjänst till PC?
Skitsamma för mig då jag redan shoppar Game Pass och spelar det både på PC och One X. Men skulle inte bli förvånad om spelen bara finns i Game Pass just för att få in prenumeranter

De har gått ut med att alla Microsoft studios spel kommer släppas både till PC och konsol.
De har inte sagt att allt kommer till Steam än, men det verkar ju onekligen så.
bra skit i vilket fall, och jag kör samma som du. Pc och xbox med ultimate.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Eloge om dom ger ut alla Xbox spel på PC så kan dom som hellre köper konsolen göra det men alla får avnjuta spelen.
Se och lär Sony

Dock lite som att ge eloge åt en rövare, för att han sagt att han inte längre tänker röva bort folk och låsa in dem i sitt rövfort.

C64
Medlem
Skribent
Skrivet av Issue:

Tycker det låter vettigt.
Om nu målsättningen var att sälja flest konsoler, varför då släppa samma spel på PC och xCloud? Då sätter de ju krokben på sig själva.

Det är Game Pass de siktar på, få in så många prenumeranter som möjligt och ha en stadig inkomstkälla månad efter månad.
Om sen folk väljer att spela på PC eller Xbox eller padda/tfn skiter de i.

Sen kan man nu se det lite så här: det kanske är självklart att Series X kommer sälja sämre än PS5 eftersom de även kommer att släppa en Series S. Däremot kanske de hoppas på att kränga fler av alla Xbox Series maskiner tillsammans än vad PS5 gpr

PS5 kommer också i två versioner varav den ena inte kommer ha läsare för fysiska skivor och vara billigare ute i handeln. Så det är två utgåvor vs två utgåvor alternativt får man se premium vs premium och budget vs budget.

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Dock lite som att ge eloge åt en rövare, för att han sagt att han inte längre tänker röva bort folk och låsa in dem i sitt rövfort.

Tack för dagens garv. Rövfort. Vilket jävla ord.

Medlem

Måste ha sagt det i över 20 trådar nu, men det är nästan löjligt vad MS springer i cirklar om Sony när det gäller affärsstrategier nu. Ett öppet ekosystem där kunden själv väljer hur den vill nyttja tjänsten visar att MS har kunden i fokus medan Sony erbjuder ett låst system med produktfokus.

Med det sagt kommer Sony garanterat sälja fler konsoler även denna generation, men när det är dags att ta klivet över till tjänster istället för hårdvara kommer det vara rejäl uppförsbacke.

Inaktiv

Hehe, han är förjäkla underhållande att lyssna på

2017 skulle man ha drösvis med exklusiva spel.

2020 när deras exklusiva spel inte riktigt säljer jämfört med konkurrenterna så ska allt finnas överallt.

En sann politiker, käre Phil

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Dock lite som att ge eloge åt en rövare, för att han sagt att han inte längre tänker röva bort folk och låsa in dem i sitt rövfort.

Varför är det det? vad menar du ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte så konstigt eftersom att marknaden för uppskalade Xbox One spel inte bör vara allt för stor.

Aja, dom får väl hoppas på att Cyberpunk delvis lyckas rädda releasen.
Lite kul att dom marknadsför konsolen som om den skulle vara mycket bättre än konkurrensen på multiplattforms spel, samtidigt som skillnaden i prestanda är mindre än 18%.

Näe, nu får dom allt komma med något intressant snart, men man får väl anta att deras releaser kommer tidigast nästa höst, eftersom så lite har utannonserats än så länge.

Vem är Series X ens riktad till? PC master race som inte har råd med en riktig PC typ?
Man bör minst ha 4K TV eller helst 4k 120Hz, så det blir ändå ingen billig historia, och kommer barnfamiljer vilja köpa det?
Jag skulle nog nästan gissa på att Series S kommer sälja bättre i så fall.

Medlem
Skrivet av Shadee:

PS5 kommer också i två versioner varav den ena inte kommer ha läsare för fysiska skivor och vara billigare ute i handeln. Så det är två utgåvor vs två utgåvor alternativt får man se premium vs premium och budget vs budget.

Njae. Det är exakt samma prestanda i dom två bortsett från att en saknar läsare.
I MS fall blir det i stort One X samt Series X.
Tvivlar dessutom på att PS5 Digital kommer vara i närheten av lika billig som Series S blir.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Hehe, han är förjäkla underhållande att lyssna på

2017 skulle man ha drösvis med exklusiva spel.

2020 när deras exklusiva spel inte riktigt säljer jämfört med konkurrenterna så ska allt finnas överallt.

En sann politiker, käre Phil

Vilka exklusiva har dom fått ut sen 2017?
2017 började MS shoppa, lite tidigt att säja att spelen inte säljer när spelen inte ens finns än.

Dom satsar fortfarande på exklusiva, men framförallt på Game Pass, och alla deras exklusiva kommer finnas på Game Pass


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Tycker det låter vettigt.
Om nu målsättningen var att sälja flest konsoler, varför då släppa samma spel på PC och xCloud? Då sätter de ju krokben på sig själva.

Det är Game Pass de siktar på, få in så många prenumeranter som möjligt och ha en stadig inkomstkälla månad efter månad.
Om sen folk väljer att spela på PC eller Xbox eller padda/tfn skiter de i.

Sen kan man nu se det lite så här: det kanske är självklart att Series X kommer sälja sämre än PS5 eftersom de även kommer att släppa en Series S. Däremot kanske de hoppas på att kränga fler av alla Xbox Series maskiner tillsammans än vad PS5 gpr

Har jag missförstått det hela, men kommer man inte kunna betala för xcloud streaming (game pass ultimate antar jag?) Och sen streama spelet från molnet? Isf kommer jag, som numera spelar Playstation, med väldigt stor säkerhet även skaffa det framför att köpa en XSX längre fram? Det kanske är en enormt dum fråga, har inte riktigt haft stenkoll på Microsofts strategi runt molnstreaming

Jag har kört en del på xcloud betan på min Nvidia shield, och trots att jag gärna hade sett en högre upplösning, så hade jag absolut betalat för Game pass för att tex. spela nästa Fable på det viset

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Har jag missförstått det hela, men kommer man inte kunna betala för xcloud streaming (game pass ultimate antar jag?) Och sen streama spelet från molnet? Isf kommer jag, som numera spelar Playstation, med väldigt stor säkerhet även skaffa det framför att köpa en XSX längre fram? Det kanske är en enormt dum fråga, har inte riktigt haft stenkoll på Microsofts strategi runt molnstreaming

Jag har kört en del på xcloud betan på min Nvidia shield, och trots att jag gärna hade sett en högre upplösning, så hade jag absolut betalat för Game pass för att tex. spela nästa Fable på det viset

Jo så är det.
Med Game Pass Ultimate får du följande:
Alla MS egna titlar dag 1 på tjänsten.
Mängder av 3e parts spel på tjänsten.

Sen kan du välja att installera spelen på PC eller på Xbox, för att få bästa prestanda.

Om din Xbox eller PC är för klen så kan du streamen spelet från molnet till din PC eller Xbox.

Du kan även streama spelet till en android enhet, perfekt för långsamma dagar på jobbet, eller när tåget inte kommer osv osv. Eller som i ditt fall en Shield.

Med det sagt, det är Game Pass som är MS strategi, inte att kränga konsoler.
Det kvittar liksom vem som har sålt mest konsoler, det är inte där pengarna ligger, utan i spel å tjänster.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Varför är det det? vad menar du ?

Microsoft var ju knappast några änglar mot PC-spelare när första Xbox släpptes. Först nu senare tiden efter Xbox One inte blev så framgångsrik Microsoft ändrat sitt beteende mot PC-marknaden. Men jag litar ungefär lika mycket på Microsoft, som jag gör en varg som viftar på svansen.

Tycker även konsolspelare som minns Xbox One lansering borde vid det här laget veta vilket företag de har att göra med. Always online, 24h-checkin annars funkar inte dina spel, inga begagnade spel. Det var Microsoft sanna sida. Skitsnacket att det absolut inte gick att ändra på, tills det helt plötsligt gick över en natt. Och enda anledning att de vara tvungna att ändra sig, var att Sony inte vågade vara lika stora rövhål.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Microsoft var ju knappast några änglar mot PC-spelare när första Xbox släpptes. Först nu senare tiden efter Xbox One inte blev så framgångsrik Microsoft ändrat sitt beteende mot PC-marknaden. Men jag litar ungefär lika mycket på Microsoft, som jag gör en varg som viftar på svansen.

Tycker även konsolspelare som minns Xbox One lansering borde vid det här laget veta vilket företag de har att göra med. Always online, 24h-checkin annars funkar inte dina spel, inga begagnade spel. Det var Microsoft sanna sida. Skitsnacket att det absolut inte gick att ändra på, tills det helt plötsligt gick över en natt. Och enda anledning att de vara tvungna att ändra sig, var att Sony inte vågade vara lika stora rövhål.

Ja så må vara men bra att dom har bättrat sig.
Det var kanske andra beslutfattare bakom det och andra orsaker helt enkelt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Issue:

Vilka exklusiva har dom fått ut sen 2017?
2017 började MS shoppa, lite tidigt att säja att spelen inte säljer när spelen inte ens finns än.

Dom satsar fortfarande på exklusiva, men framförallt på Game Pass, och alla deras exklusiva kommer finnas på Game Pass

Ingen aning, Gears, Sea of Thieves, säkert nåt bilspel.

Poängen är att han vänder kappan efter vinden, det är underhållande.

Hade man sålt bättre hade man såklart inte sagt att man struntar i försäljningen

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Ingen aning, Gears, Sea of Thieves, säkert nåt bilspel.

Poängen är att han vänder kappan efter vinden, det är underhållande.

Hade man sålt bättre hade man såklart inte sagt att man struntar i försäljningen

Tycker att det här ligger helt i linje med deras vision som företag, mycket av av deras produkter som förut fanns on-prem för företag utvecklas endast i molnet.
Tycker inte att detta är att vänd kappan efter vinden mer än att följa företagets strategi

De är inte i konsolerna vinsten ligger, utan om de kan sälja spel, eller framförallt tjänster där miljontals spelare betalar månad efter månad, där ligger pengarna.
Och med Game Pass som kan spelas å streamas till/på Windows, Xbox sant Android så är de ju skitsamma om de säljer färre konsoler än Sony, med tanke på tjänsten så har de möjlighet att nå ut till miljontals fler spelare


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

"Vi bryr oss inte om den här hårdvaran som vi investerat massor av pengar och tid på säljer"...jo visst serru...

Det finns ingen anledning att köpa denna konsolen och de vet om det men att de inte skulle bry sig om försäljningssiffror är äkta skitsnack.

Medlem

I slutändan handlar allt om vilken plattform som har bäst spel ändå. Må så vara att gamepass är prisvärt för mindre indie-titlar och ms egna spel. Men de allra bästa spelen är fortfarande sonys förstapartstitlar. Blir dessutom GTA6 tidsexklusivt till PS5 som det ryktas om så...

Gamepass måste bli dyrare för att kunna finansiera riktiga stortitlar helt enkelt som gemene man vill ha. Dagens pris måste ju gå rejält med förlust.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Inte så konstigt eftersom att marknaden för uppskalade Xbox One spel inte bör vara allt för stor.

Det är uppskalade xbox one spel på exakt samma sätt som att PS5 spel är uppskalade ps4 spel som inte kommer säljas till ps4.

Vilket är en fruktansvärt dålig förklaring på vad det faktiskt är.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

I slutändan handlar allt om vilken plattform som har bäst spel ändå. Må så vara att gamepass är prisvärt för mindre indie-titlar och ms egna spel. Men de allra bästa spelen är fortfarande sonys förstapartstitlar. Blir dessutom GTA6 tidsexklusivt till PS5 som det ryktas om så...

Gamepass måste bli dyrare för att kunna finansiera riktiga stortitlar helt enkelt som gemene man vill ha. Dagens pris måste ju gå rejält med förlust.

Vilket spel som är bäst är ju upp till var och en.
TLOU Remastered är bland de bästa jag spelat någonsin. Uppföljaren blev jag sjukt besviken på.
God of War var ett tekniskt mästerverk, men störde mig på strider å den jävla tjatiga ungen som var med.
Både jag å damen har försökt oss på Horizon: Zero Dawn.. men vi kan inte spela det.. det är något med det som gör det så otroligt ointressant.

Ska jag säga mitt så var det bästa exklusiva spelet denna generation Forza Horizon 4 för där har jag lagt fler timmar än i de andra exklusiva tillsammans. Då måste det ju vara det bästa. Så därför har MS bättre förstapartstitlar.

Men samtidigt är det där tjafset om vem som är bäst vara löjligt De särklass bästa spelen jag spelat denna generation kom från 3e parts studios och fanns på båda konsolerna.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Inaktiv
Skrivet av Issue:

Tycker att det här ligger helt i linje med deras vision som företag, mycket av av deras produkter som förut fanns on-prem för företag utvecklas endast i molnet.
Tycker inte att detta är att vänd kappan efter vinden mer än att följa företagets strategi

De är inte i konsolerna vinsten ligger, utan om de kan sälja spel, eller framförallt tjänster där miljontals spelare betalar månad efter månad, där ligger pengarna.
Och med Game Pass som kan spelas å streamas till/på Windows, Xbox sant Android så är de ju skitsamma om de säljer färre konsoler än Sony, med tanke på tjänsten så har de möjlighet att nå ut till miljontals fler spelare

Hehe ja det får man ju tycka. Själv tycker jag hans uttalanden är väldigt underhållande

12
Skriv svar