Fall Guys, officiell speltråd med information, tips samt tricks!

Skägg.
10 Chambers
Fall Guys, officiell speltråd med information, tips samt tricks!

Fall Guys är på allas läppar just nu och det många kanske inte förstått med detta till ytan gulliga spel är hur svårt faktiskt är att sluta som vinnare. Folk har spelat i tiotals nivåer utan att få tag i slutkronan en enda gång och visst märks frustrationen ibland. Därför tänkte jag att vi skulle samla våra bästa tips och tricks på de olika banorna här och hjälpa varandra att vinna mer.

Fall Guys innehåller olika typer av spellägen i tre tre elimineringsrundorna: Race, Survival och det hatade Team där man måste förlita sig på en rad andra människors prestationer. Alltså en mardröm att få på den tredje och sista utslagningsrundan innan finalen.

Race

  • Dizzy Heights - Ett gäng roterande plattformar, försök att hoppa så att du drar fördel av rotationen och inte tvärtom.

  • Door Dash - Flera rader av dörrar där några är fejk och andra går att hoppa igen. Här är det egentligen ingen idé att ligga först för du kan lika gärna hoppa rakt in i en vägg.

  • Fruit Chute - Undvik de stora frukterna medan du springer uppför backen,

  • Gate Crash - Här gäller det att ha tungan rätt i mun och försöka tajma när portarna öppnas.

  • Hit Parade - Undvik rivningskulorna låter enkelt på pappret men svårare i verkligheten.

  • See Saw - En lika genial som ibland frustrerande bana där vippande plattformar kräver en viss mån av samarbete, annars vippar de för mycket och ni glider av.

  • Slime Climb - Ta dig uppför innan det stigande slajmet eliminerar dig vid kontakt. En riktigt svår bana.

  • The Whirlygig - Här gäller det att du har lärt dig att greppa tag i saker då vissa hinder är smått omöjliga annars.

  • Tip Toe - En Indiana Jones-inspirerad bana där ett rutnät döljer en enda säker stig som snirklar sig över banan och aldrig är likadan.

Även i normal storlek gör det ont att få en vattenmelon i huvudet.

Survival

  • Block Party - Undvik blocken som kommer emot dig genom att antingen gå åt sidorna, hoppa över dem eller dyk under dem.

  • Jump Club - Fångarna på Fortet-klassiker där man ska hoppa över roterande armar.

  • Perfect Match - Alla som har spelat memory fattar. Golvytorna visar olika frukter och när den stora tavlan visar en av dem gäller det att ta sig till den snabbt, resten av golvet faller bort.

  • Roll Out - Undvik att att bli avputtad från plattformen, som såklart också roterar.

  • Tail Tag - En klassiker från gymnastiken i skolan, se till att ha en svans när tiden tar slut eller bli eliminerad.

Team

  • Egg Scramble -

  • Sno ägg och ta dem till din bas. Medan en del säger att anfall är bästa försvar är nog det motsatta mer sant här.

  • Fall Ball - Två gigantiska bollar dyker upp i mitten och de två lagen ska försöka göra mål på varandra.

  • Hoarders - Försök att ha flest bollar i ditt lags område när tiden går ut. Lättare sagt än gjort.

  • Hoopsie Daisy - Hoppa igenom ringar för att få poäng. När väl någon hoppas igenom en försvinner den, så det är en ständig jakt på att vara nära en ny spawn.

  • Jinx - En variant av kull där det gäller för lagen att vara okullade sist.

  • Rock 'N' Roll - Tre lag ska putta stora bollar längst en bana, laget som är sämst åker ut.

  • Team Tail Tag - Som vanliga Tail Tag fast med lag och det lag som har flest svansar när tiden är slut vinner.

Slime climb, den rövigaste banan av alla?

Finaler

  • Fall Mountain - Spring uppför berget, undvik alla faror och glömt inte att använda greppmanövern för att faktiskt ta kronan.

  • Hex-A-Gone - Golvplattorna försvinner efter att ha blivit nuddade så det gäller att hålla sig i rörelse och försöka fånga motståndarna i återvändsgränder.

  • Royal Fumble - En tail grab-variant där det bara finns en svans och den som har den när tiden tar slut vinner. Kaos uppstår.


signatur
Medlem

Faktiskt aldrig fått köra Fall Ball trots över 5 timmar spelande.

Medlem

Satt o kollade på en stream i natt där dom fick med en fuskare(speed) i startfältet. Vem i hela helvetet fuskar i fall guys? Jisses

Medlem

Spelet verkar riktigt kul. Synd man inte kan ha med en medspelare splitscreen känns som ett sånt spel det borde ingå.
Ska nog köpa det här spelet enda


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har kört det i ca 6 timmar än så länge via steam vunnit en gång, varit med i finalen ett flertal gånger. Riktigt kul spel.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skägg.
10 Chambers

Redan när vi testade det på E3 förra sommaren undrade jag över lokal coop, de sa att det kanske kommer i framtiden.


signatur
Frilansare

Visst går det inte att köra split screen på en ps4?
Edit, såg att Molotov redan bekräftat det ovan. Synd!

Medlem

Är sugen på Fall Guys, men avvaktar - dels med förhoppningen att splitscreen tillkommer, och dels för att se hur utvecklarna hanterar fuskare på längre sikt. Vill inte köpa ett spel bara för att se det förstöras av fuskare strax därpå.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Är sugen på Fall Guys, men avvaktar - dels med förhoppningen att splitscreen tillkommer, och dels för att se hur utvecklarna hanterar fuskare på längre sikt. Vill inte köpa ett spel bara för att se det förstöras av fuskare strax därpå.

Tyvärr är det väl omöjligt idag att spela ett multiplayerspel utan fusk på PC?

Enda som verkar vara befriade från detta är MMORPG, iaf så läser man inte så mycket om Hacks och dylikt på dessa spel.

Medlem

Det var(är?) ju gratis med PSplus så visst har det blivit några rundor.

PS4 versionen verkar inte ha en utbredd fuskar skara heller vilket är skönt.

Kul i några rundor, sedan gör man något annat

Medlem
Skrivet av Kerrai:

PS4 versionen verkar inte ha en utbredd fuskar skara heller vilket är skönt.

Omöjligt med fusk på konsoler.


signatur

"High life on low budget"

Skribent

Det finns några små knep man kan ta till för att åtminstone delvis jämna ut oddsen om man kommer på ett sunkigt lag i lagspelen.

Egg Scramble - Så fort laget samlat ihop några ägg - ställ dig och försvara. De flesta spelar offensivt, så någon behöver stå kvar och vakta äggen också.

Fall Ball - Om ingen annan är det, var ditt lags målvakt! Matcherna blir ofta knattefotboll där alla springer på bollen hela tiden. Ställ dig istället strategiskt och täck ytor.

Hoopsie Daisy - Hitta platser på banan där du har väldigt få lagkamrater, för maximal täckning.

Rock 'N' Roll - Spring snabbt ned för rampen så du direkt kan mota bort motståndarnas bollar. Försök gärna att "låsa" fast dem i hörnen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av bent toe:

Omöjligt med fusk på konsoler.

Ingenting är omöjligt med Gunde

Medlem
Skrivet av ZeroSaberX:

Ingenting är omöjligt med Gunde

Skulle vara det då.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Såg precis det här.
Det är en som håller på att knåpa ihop fall guys i Recroom.
Rec fall guys


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Nu när nästa säsong är här, hur ser det ut med fuskare? Har inte lirat på aslänge eftersom jag tröttnade på flygande bönor och specifika spelare som det var omöjligt att sno svansen från.

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

Nu när nästa säsong är här, hur ser det ut med fuskare? Har inte lirat på aslänge eftersom jag tröttnade på flygande bönor och specifika spelare som det var omöjligt att sno svansen från.

Gav mig in i spelet igen för ungefär en månad sedan. Uppskattningsvis fuskare i 3 av 5 matcher. Lade ned det igen efter några timmar..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av Mattias Frost:

Gav mig in i spelet igen för ungefär en månad sedan. Uppskattningsvis fuskare i 3 av 5 matcher. Lade ned det igen efter några timmar..

AJ då, fan vad trist. Men tack för uppdateringen

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

AJ då, fan vad trist. Men tack för uppdateringen

Tvärtom för mig. Jag tycker inte jag sett en fuskare på länge.

Skribent
Skrivet av Shadee:

Tvärtom för mig. Jag tycker inte jag sett en fuskare på länge.

Ska in och köra några vändor ikväll och se hur det ser ut. Man tycker ju att de borde fått bättre ordning på det vid det här laget.

1
Skriv svar