Hitman III blir Epic-exklusivt på pc

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Är väl inte så mkt att förstå med att folk sprider negativitet för att tjäna pengar, sedan måste fortsätta att göra det för det är deras affärsmodell?

Du kan ju gärna förklara vad jag inte förstår...

Det betyder ju dock inte att det de har fel. Vad det nu är för youtubers du syftar på.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Härligt att du går till en person attack så med det citatet. Visar vilken karaktär du är.

Men per definition kan en text väl inte vara högljudd för den hörs inte!! Men fortsätt du gnälla på att folk gnäller.

Hur kan jag gnälla? text kan ju inte vara höljudd sa du precis?

Nu får du ju ändå bestämma dig vilket argument du ska använda. Ironi på högsta nivå.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Nej, Gnällspikar är dem per defination då det klagar rätt högljutt på ett forum utan vidare bra argumnent.

Det är inte min åsikt. Det är definationen av att gnälla.

Nej, definitionen är "klaga, jämra sig". Har inget att göra med argument, eller brist därav. Något du verkar lida av. Dina poster kan summeras av "Epic bra, steam (fanboi) dålig, duurrrr, duurrrrr".


signatur

I drank what?

Skrivet av Rydell1986:

Hur kan jag gnälla? text kan ju inte vara höljudd sa du precis?

Nu får du ju ändå bestämma dig vilket argument du ska använda. Ironi på högsta nivå.

Jag säger det som min åsikt, inte som du försöker göra det till att det e fakta och per definition. Lite skillnad på det..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Jag säger det som min åsikt, inte som du försöker göra det till att det e fakta och per definition. Lite skillnad på det..

Haha men va? Ett ord används per defination baserad på ett språk och om något är det väl fakta.

Att gnälla är per defination att klaga, oftast högljutt eller som barn med utdragna läten. Det handlar inte om en åsikt. Det är vad ordet betyder...

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej, definitionen är "klaga, jämra sig". Har inget att göra med argument, eller brist därav. Något du verkar lida av. Dina poster kan summeras av "Epic bra, steam (fanboi) dålig, duurrrr, duurrrrr".

Om du ens läst min poster så har jag aldrig ens tagit ställning till Epic eller Steam. Utan enbart hur högt nöjesvärdet är av att se folk klaga, gnälla, bitcha över Epic på forum.

Så nej jag har inte behövt ha några argument då jag inte haft något att argumentera över. Förutom då definiation av vad gnäll är.

Men jag har skrivit en del idag, förstår om du inte orkade förså allt.

Medlem

Så om jag inte gillar epic o jag vill köpa spelet till pc då är man körd ett bra tag framöver? hur fan gynnar det nån undrar jag ??

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Så om jag inte gillar epic o jag vill köpa spelet till pc då är man körd ett bra tag framöver? hur fan gynnar det nån undrar jag ??

12 månader får du vänta och det gynnar IOI som får mer pengar till att utveckla bra spel och växa som studio. Det gynnar fansen som får spela dessa spel. Det gynnar Epic som får mer trafik till sin butik som leder till mer intäkter för dom som i sin tur leder till en bättre service. Varför behöver detta ens förklaras? Oerhört löjligt att gnälla så mycket över en kostnadsfri launcher när det finns spel som kräver att man köper en ny maskin för flera tusen kronor för att få uppleva dom.

Medlem

Samma meningslösa debatt i varje inlägg... Suck.
Bra att de ser till om man äger ettan och tvåan på Steam oavsett vilket. Jag respekterar deras beslut, just för den förklaringen de ger och kör på, på min PS4:a (alt PS5:a?). Ser fram emot mer innehåll.

Men oavsett vad man tycker om Epic behöver man inte spotta ut det vid varje tillfälle man får. Vore ju kul om det kunde handla lite mer om Hitman när nyheten är om Hitman, istället för upprepning av samma trötta åsikter (så mycket argument är det inte på någon av sidorna).

Ni håller inte med varandra! We get it. Agree to disagree and move the f along!

Medlem
Skrivet av loerk:

Det betyder ju dock inte att det de har fel. Vad det nu är för youtubers du syftar på.

Jim sterling vore ju praktexempel som själv sagt flera ggr att han försökt göra positiv content, men så fort han gör det så är det ingen som kollar.

dom kanske inte jämt har fel, men väldigt ofta överdriver dom nå otroligt för views.
minsta lilla som kan anses som negativt ska attackeras även utan större bevis.

Flakmonkey
Skrivet av SWEBarb:

Så om jag inte gillar epic o jag vill köpa spelet till pc då är man körd ett bra tag framöver? hur fan gynnar det nån undrar jag ??

Ska man tro utvecklarna i det här fallet så gynnar det genom att de kan göra det spel de vill göra utan att vika sig för en utgivare eller en kraftigt behägränsad budget. Det borde gynna alla som inte vägrar använda Epics butik då en utvecklare som slipper tumma på sin vision och kan arbeta i mer lugn och ro eftersom de både har en budget och slipper en stressande utgivare pga pengar eller en utgivares krav har bättre förutsättningar för att släppa ett bättre spel. Och även alla andra när det väl kommer till Steam.

Sen får man väl själv avgöra vad som är viktigast. Jag tar hellre ett bättre spel som släpps först i en butik än ett inte lika bra spel som släpps överallt samtidigt. Sen kvittar det om det kommer till steam eller egs först, det viktigaste för mig är utvecklarnas möjligheter att skapa så bra spel som möjligt inte var jag har mitt spelbibliotek

Medlem

Väldigt mycket gnäll om gnället så jag tycker det är dags att gnälla över det. Om man inte vill läsa folks åsikter om att spel blir epic exklusiva så kan ett tips vara att inte på in på nyhetsartiklar om just detta. Det är alla människors rätt att gnälla när storföretag jävlas med en och snällt förväntar sig att man följa med som en nickedocka.

Själv tror jag spelindustrin skulle ha varit i ett bättre skick om folk gnällde lite mer och shillade lite mindre men det är bara jag.

Medlem

Jag förstår ärligt talat inte varför man inte istället verkligen passade på att bli spelarnas favorit genom att erbjuda en bra plattform, bättre dev-support och dessa fria spel man kampanjar titt som tätt. Skulle verkligen ha velat se en "alternate reality" där man gjort det, bara för att se hur det hade funkat i jämförelse, speciellt med tanke på deras oerhörda spelarbas. Man har ju uppenbarligen inga problem att gå minus kortsiktigt, liksom.

De hade verkligen möjligheten att i grunden utmana Steam, utan att konstant stå på skakiga ben med tvivelaktiga deals som istället frustrerar en stor mängd konsumenter varje gång jag ser en större release. Det handlar ju inte ens enbart om Steam-kunder här, och ett annat problem är att spel numera är så fragmenterade att man köper resten på samma plattform också, vilket Epic är väl medvetna om men tanke på gratis-strategin. Det handlar mindre om konkurrens på det sättet.

Medlem

Aja, eftersom dom nu hoppat i säng med Epic och fått cash över så förväntar jag mig riktiga cutscenses som det var i ettan istället för dom tråkiga stillbilderna man fick i tvåan. Inga ursäkter nu

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Jim sterling vore ju praktexempel som själv sagt flera ggr att han försökt göra positiv content, men så fort han gör det så är det ingen som kollar.

dom kanske inte jämt har fel, men väldigt ofta överdriver dom nå otroligt för views.
minsta lilla som kan anses som negativt ska attackeras även utan större bevis.

https://youtu.be/vQAzpV7GC0U?t=15

Lite som du gör nu då.
Du lyfter bara fram det dåliga när det finns extremt många youtubers som inte bara gör ett så sensationellt klipp som möjligt för att få fler klick.
Yongyea eller vad han heter är ett exempel.

Medlem

@ulrik.borg: Kan vara det mest svenska jag läst. Varför ska jag bara acceptera att Epic förstör marknaden med sitt skit? Som tur är går varenda annat stort bolag i motsatt riktning från vad Sweeney gör.

Att folk sen underskattar vad för slags konsekvenser det här har är värre.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Älskar att se FZ lägga upp artiklar där det står "Epic Exklusivt" då vet man att man kan ta sig en god kopp kaffe och njuta av alla PC-Kids som skriker sig hesa åt detta så kallade djävulstyg..

Eller så installerar man en till launcher på datorn.

gillar verkligen hur du gick från att håna "gnällspikar" till att själv gråta mest och skapa flest inlägg i tråden 😂

Medlem
Skrivet av loerk:

Lite som du gör nu då.
Du lyfter bara fram det dåliga när det finns extremt många youtubers som inte bara gör ett så sensationellt klipp som möjligt för att få fler klick.
Yongyea eller vad han heter är ett exempel.

det var du som undrade vilken typ av youtubers jag syfta på så gav ett exempel?
vi diskuterade griniga negativa youtubers, då det verkar som det är det många har kollat på.
känns ju inte direkt som så många i tråden är rationella och tänker på spelskaparnas perspektiv eller epic som investerar kosing osv. är väl inte så svårt att gissa vart denna mob mentality härstammar ifrån.

Medlem

Jag gläds(!) åt IO och massa tjänade pengar på rättigheter/exklusiviteter med Epic och Sony(PS VR).

Men som PC ägare med VR är jag mindre road,
milt sagt.

Medlem

Spelvärlden är väldig konstig nu.
Microsoft och EA är numera good guys som insett att om man finns på fler ställen så kan man sälja fler.
Epic tycker om att låsa in kunder och Sony är inte långt där ifrån. Nu har man ändå fattat lite då man släppt portar till PC.

Ubisoft är lite roliga då deras spel bara släpps till Epic och deras egna, vilket lett till försäljningsrekord.... på uplay.

Medlem
Skrivet av loerk:

@ulrik.borg: Kan vara det mest svenska jag läst. Varför ska jag bara acceptera att Epic förstör marknaden med sitt skit? Som tur är går varenda annat stort bolag i motsatt riktning från vad Sweeney gör.

Att folk sen underskattar vad för slags konsekvenser det här har är värre.

Jag sa inget av det där, men du är så uppe i varv att det inte spelar någon roll. Jag sa att JAG respekterar deras beslut och jag påpekade att det är så jääääääädrans meningslöst att du och dina polare kör samma 8-sidiga tjat-kampanj för och emot i varje "nyhet" som råkar ha minsta lilla anknytning till ämnet när vi andra är intresserade av spelet ifråga.

Har du på något sätt tillfört något nytt i debatten den här gången? Har de som säger emot dig tillfört något nytt? Hela debatten på en FZ-sida är totalt och fullständigt meningslös, och extremt ensidig, enformig. Ingen av er övertalar andra om er ståndpunkt för det är bara ett evigt jädrans tjatande utan nya argument eller infallsvinklar. Upprepande, enformigt, tjatigt papegoja - från båda sidorna.

Vad du tycker och att du tycker, och vad de andra tycker, är tämligen meningslöst om det inte gäller just specifikt detta spel, så vad gäller då för detta spel? Jo, att du kan "importera" H1 & H2 även från Steam. Se där, något specifikt om just det här fallet, något intressant att lyfta fram. Vad mer är nytt just för denna titel, denna nyhet? Att JAG tycker att IOI har gett en rimlig och ovanligt tydlig förklaring till varför de gör som de gör till skillnad från en del andra tidigare exklusiva titlar.

"Att folk underskattar blah blah blah"... Oj, vilken nyhet, som inte alls redan framfört femtiotvå gånger??? Du... Konsolexklusivitet... konsekvens? Här handlar det inte ens om det, det handlar om tidsbegränsad exklusivitet och det är inget nytt. Microsoft, Steam, till och med Gog har haft "exklusiva" titlar. Ska vi ens börja prata om Origin och Ubi? Men som sagt, skit samma, ni har tjatat om det upp och ner på hundratals sidor enbart här på FZ. Nobody cares, särskilt inte Epic eller IOI. Iväg och kriga på deras Youtube eller något om ni på båda sidorna vill känna er betydelsefulla. Ni får tycka vad ni vill, men ni behöver inte leka sekter och upprepa det 22 gånger om dagen, gång på gång köra ner det i halsen på folk, samma trötta argument. Det räcker med att jag för jämnan får små lappar från Mormonerna!

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

det var du som undrade vilken typ av youtubers jag syfta på så gav ett exempel?
vi diskuterade griniga negativa youtubers, då det verkar som det är det många har kollat på.
känns ju inte direkt som så många i tråden är rationella och tänker på spelskaparnas perspektiv eller epic som investerar kosing osv. är väl inte så svårt att gissa vart denna mob mentality härstammar ifrån.

https://youtu.be/ReMFVLwwXVU

Vi diskuterade inte griniga youtubers, jag bad dig nämna ett gäng och du nämnde en. Jag påpekade bara att du baserade hela ditt inlägg på att det bara är youtubers som är negativa för att få klicks som driver på tåget. Vilket det uppenbarligen inte är.

Det finns ingen mob mentality, bara folk som inte gillar att EPIC försöker normalisera exklusivitet på PC marknaden
Som tur är så är de ju dock ensamma om detta, då varenda annan jätte går tvärtemot deras strategi.

Medlem
Skrivet av unavailable:

gillar verkligen hur du gick från att håna "gnällspikar" till att själv gråta mest och skapa flest inlägg i tråden 😂

Gillar hur du har selektiv läsning, jag gjorde ett inlägg om att de är gnällspikar. Resterande inlägg handlade om hur ordet gnäll ska defineras

Medlem
Skrivet av loerk:

Det är nog bara du som är dum i dessa krokar tyvärr.

Medlem

@tuckdragon: Visste inte att jag pratade med en 12-åring.
Ha en bra dag gubben.

Nu vet vi i alla fall varför du verkar ha en total avsaknad av förståelse kring situationen med EGS.

Medlem
Skrivet av loerk:

@tuckdragon: Visste inte att jag pratade med en 12-åring.
Ha en bra dag gubben.

Nu vet vi i alla fall varför du verkar ha en total avsaknad av förståelse kring situationen med EGS.

123
Skriv svar