The Sinking City har försvunnit från digitala butiker, efter tvist mellan utvecklare och utgivare

Robot
The Sinking City har försvunnit från digitala butiker, efter tvist mellan utvecklare och utgivare

"Vi är trötta på att inte kunna vara ärliga."

#frogwares, #the-sinking-city


Medlem

Två av två ggr? Börjar ana ugglor i mossen...


signatur

I drank what?

Medlem

Om det är sant som de skriver så verkar Nacon vara ett riktigt pissföretag. Kan tänka mig att sånt här dödar den kreativa energin ganska rejält.

Medlem

Reagerar på att de haft problem med två utgivare. Bara otur eller är det något annat som ligger bakom? Alla verkar ta Frogwares sida när vi inte har hört något från Focus home eller Nacon.

Medlem

Detta nerplockande av spelet skedde för några månader sedan. Har för mig april-maj. Spelet lyckades aldrig börja säljas på Steam. EPiC™ exklusiviteten gick ut i slutet på juni.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Lite skumt blir det ju iom att detta är andra gången det händer. Däremot så har väl frogware kommit överens med focus igen eftersom ett nytt sherlock är på g?


signatur

Ultrazine

Medlem

Skulle aldrig köpa något där Bigben är inblandade. Rena tjuvar. Tennis World Tour är ett klart bevis på det. Jag blev faktiskt chockad över hur iskallt de tog våra pengar och sen övergav spelet till 100% på bara ett par få månader. Inte undra på att de bytt namn.

Medlem

Stinker hoss Frogware även hoss bigben om du frågar mig, det gjorde samma sak emot focus home om sherlocks serien och nu gör det samma sak emot "Bigben". Dessutom har det varit också turbulence med bigben och focus home då det köpte up spider spelutvecklare men å det i sin tur kan göra greedfall 2 för bigben nu. Men jag tror mer på att både frogware och bigben är rutten. Men vad vet man, finns alltid två sidor av en mynt.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

verkar ju va ett skitspel så ingen större förlust.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

verkar ju va ett skitspel så ingen större förlust.

Nej det var faktiskt rätt ok.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Trist. Hoppas de kan få tag på en mer pålitlig förvaltare av deras spel.
Har alltid gillat det de skapat med bla sina Sherlock spel och nu även detta sinking city.
Sedan vet jag inte om de här helt fria från ansvar själva.
Som några reda påpekat här i tråden så är det här väl andra gången det händer? Man kan inte låta bli att undra om de själva har lite orent mjöl i påsen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av SWEBarb:

verkar ju va ett skitspel så ingen större förlust.

Nja, ett spel med vissa uppenbara brister, absolut, men med rätt häftiga miljöer och en skön atmosfär.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Spelar det just nu, och ja absolut det finns vissa brister, men om man gillar slowpaced spel där fokus ligger på atmosfär och berättande så tycker jag verkligen det levererar!

Medlem

Är det samma Nacon som tillverkar handkontroller? I så fall ska jag inte köpa fler av deras produkter.


signatur

PSN: MrOakenborn

Skrivet av Oakenborn:

Är det samma Nacon som tillverkar handkontroller? I så fall ska jag inte köpa fler av deras produkter.

Svar ja.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

1
Skriv svar