Fenomenet Fall Guys andra säsong har medeltida touch

Robot
Fenomenet Fall Guys andra säsong har medeltida touch
Medlem

Ja det här spelet är fenomenalt roligt.
Trots jag nog kört precis varenda grej nu som finns flera ggr har jag fortfarande hur kul som helst. Det är så jäkla skönt i bara hoppa in köra lite matcher, åker man ur är det bara o dra igång nästa match. Inga jäkla bestraffningar för att sluta eller att man ska sitta o dryga i en lobby.
Bara köra på.

Devolver Digital som är ett av jordens underbaraste distributions företag har verkligen vaskat fram ett guldkorn till spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

KoP
Medlem

Varför kan dom inte bara kalla det uppdatering/patch 1.4 eller något istället för säsong (det är ju trots allt bara lite nytt content)? Har aldrig förstått det här med "säsonger" i spel. Säsonger hör hemma i tv-serier i min värld. :'D

Medlem
Skrivet av KoP:

Varför kan dom inte bara kalla det uppdatering/patch 1.4 eller något istället för säsong (det är ju trots allt bara lite nytt content)? Har aldrig förstått det här med "säsonger" i spel. Säsonger hör hemma i tv-serier i min värld. :'D

Vad jag förstått så när det är en säsong så har man en viss tid (så lång säsongen är) på sig att få ihop speltid och låsa upp vissa saker. Sen är det slut typ när nästa säsong påbörjas med nya unlocks.
Det är väll bara ett sätt att stressa in folk och känna sig tvingade att spela.
En bajskorv helt enkelt från "game as a service".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@KoP: I deras fall förstår jag det då man kallar det vi just nu spelar i spelet för "säsong 1". De vill väl köra på samma begrepp antar jag. Det ska även föreställa att du är med i en slags gameshow som sänds på TV typ.

Det jag hoppas på är att de kommer byta ut alla nuvarande banor till helt nya.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent

Kan ha haft min första match med fuskare igår. Det var några som var overkligt bra på finalrundan "jump showdown" och det såg verkligen ut som att de träffades av den svepande pinnen först och sedan kunde hoppa ändå, utan att tappa kontrollen på gubben.

Ser intressant ut med nya minigames, men är lite orolig över hur det blir där man ska flytta saker för att ta sig framåt och uppåt. Bara så det inte blir mer förstörande och irriterande gameplay.

Fall Guys är det enda spelet jag spelat på väldigt länge där det även är roligt att förlora, och så vill jag att det ska förbli. Blir det då en massa banor där folk kan förstöra för varandra så är jag rädd att det kan bli frustrerande att spela.

Medlem

Couch coop är ju ett måste!

1
Skriv svar