Äntligen Spelhelg, med Fragzone-Fredag!

Robot
Äntligen Spelhelg, med Fragzone-Fredag!

Om Gamescom, Mafia-remaken, Black Ops Cold War, Wasteland vs Fallout och mer!

#fragzone-fredag


Medlem

Ser fram emot att lyssna på er till morgonkaffet imorrn trevlig helg!


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Jag vill vinna tävlingen därför att jag cyklar i trafiken till och från skolan/jobbet. Då jag delar cykelväg med tävlingscyklister i spandex, mopeder, och elskotrar händer det ofta att jag ser rött när de susar förbi i 50km/h utan förvarning.

Med ett DOOM-kit skulle jag alltså kunna utstyrsla mig som en Slayer på cykelvägarna, och förhoppningsvis få folk att visa lite extra hänsyn medan de passerar mig på Tranebergsbron.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Men vilken var den värdelösa rollspelspodcasten då? Det låter ju mycket intressantare.

Medlem

Min grabb Gurra skulle kunna pimpa sin flexhylla* med feta DOOM prylar, jag kan ta t-shirtsen
* Flexhylla; vägghängd hylla ovan eller i direkt anslutning till gamerigg där man kan visa upp t.ex hårdvarukartonger för att ”flexa”


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

En timma och tjugotvå minuter, det är för långt för mej tyvärr.

Edit: funkar som längd på ett podavsnitt, men inte som YouTube-klipp.

Medlem

Jag älskar verkligen hur ni vänder er direkt till era läsare och har liksom en mysstund tillsammans men jag vill också slå ett slag för kortare avsnitt. Vore sjukt nice att få dra sig undan från familj och annat, korka upp en fredagsöl och höra på ert tjöt en stund, men då hade 20 minuter räckt gott och väl - inte för ni inte är underhållande men jag har inte tid.

Så, det finns både en komplimang där någonstans och en liten önskan!

Medlem
Skrivet av Leffe76:

En timma och tjugotvå minuter, det är för långt för mej tyvärr.

Edit: funkar som längd på ett podavsnitt, men inte som YouTube-klipp.

Skrivet av Thanamauil:

Jag älskar verkligen hur ni vänder er direkt till era läsare och har liksom en mysstund tillsammans men jag vill också slå ett slag för kortare avsnitt. Vore sjukt nice att få dra sig undan från familj och annat, korka upp en fredagsöl och höra på ert tjöt en stund, men då hade 20 minuter räckt gott och väl - inte för ni inte är underhållande men jag har inte tid.

Så, det finns både en komplimang där någonstans och en liten önskan!

Ni kanske kan dela upp avsnittet? Ni har hela veckan på er att bli färdiga till nästa avsnitt.

Och säger som jag sagt förut, personligen gillar jag längre avsnitt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ni kanske kan dela upp avsnittet? Ni har hela veckan på er att bli färdiga till nästa avsnitt.

Och säger som jag sagt förut, personligen gillar jag längre avsnitt.

Tack för tipset! 😀
Jo, jag har ju påpekat det här med längden på avsnitten förut. (Då dom var ca 45 minuter)
Tycker ju Calle och Jocke gör riktigt bra innehåll som jag vill kolla på, men då helst nerkokt till 20-30 minuter.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Leffe76:

Tack för tipset! 😀
Jo, jag har ju påpekat det här med längden på avsnitten förut. (Då dom var ca 45 minuter)
Tycker ju Calle och Jocke gör riktigt bra innehåll som jag vill kolla på, men då helst nerkokt till 20-30 minuter.

Podcasten dyker upp på måndagar, så det är ju ett alternativ, annars har jag svårt att se hur vi skulle kunna komma ner i 20-30 minuter. I alla fall i detta format.

Vad skulle du vilja se på i ett sådant avsnitt och vad skulle vi stryka?


signatur
Testpilot

Jag får nog hoppa på tåget nu gällande FZ fredag. Jag har svårt att hinna med o titta på hela avsnitten utan brukar lägga av efter en stund.

Kort sagt:
Längden har gått lite överstyr. 45-60 min är lagom så det blir nog att försöka låta bli att sväva ut från körschemat allt för mycket även om det är ganska mysigt att lyssna på

Mina tips:
Kanske göra andra specifika avsnitt om specifika ämnen/spel som man djupdyker i
Sen försöka hålla FZ fredagen lite mer allmän och ha snabbare tittar på saker ?

Saknar också inklipp av trailers och sådant som ni pratar om. Var tvungen o leta reda på Gothman Knights och Suicide Squad trailers tex.

Medlem

Håller inte med om att avsnitten är för långa. Fragzone Fredag skulle ju tappa sin charm om Jocke och Calle bara drog igenom sitt körschema uppifrån och ner på 20 min. Är som sagts ovan lättare att dela upp avsnittet under veckan, eller spola förbi det man inte vill se.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Podcasten dyker upp på måndagar, så det är ju ett alternativ, annars har jag svårt att se hur vi skulle kunna komma ner i 20-30 minuter. I alla fall i detta format.

Vad skulle du vilja se på i ett sådant avsnitt och vad skulle vi stryka?

Nej i detta formatet där ni kör live så blir det svårt att få ner längden till runt 30 minuter.
Om jag var er producent för fredagsprogrammet så hade vi tagit bort live-sändningen.
Lagom att ni pratar ca 2-5 minuter om varje punkt i ämneslistan som är era största nyheter och forumsnackisar under gångna veckan. Kanske tex presenterar tävlingsvinnare i slutet av sändningen osv. Tror inte det skulle behöva bli mindre innehållsrikt än vad det är idag.

Men som sagts av andra, många gillar nuvarande format. Jag ska ta och ge podcasten ett försök. 🙂

Moderator | Testpilot

Riktigt kul att läsa all feedback. Det finns alltid saker man kan göra bättre, och nya roliga grejer man kan pröva.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Leffe76:

Nej i detta formatet där ni kör live så blir det svårt att få ner längden till runt 30 minuter.
Om jag var er producent för fredagsprogrammet så hade vi tagit bort live-sändningen.
Lagom att ni pratar ca 2-5 minuter om varje punkt i ämneslistan som är era största nyheter och forumsnackisar under gångna veckan. Kanske tex presenterar tävlingsvinnare i slutet av sändningen osv. Tror inte det skulle behöva bli mindre innehållsrikt än vad det är idag.

Men som sagts av andra, många gillar nuvarande format. Jag ska ta och ge podcasten ett försök. 🙂

Once you go live... vi har ju bandat ett par avsnitt och det känns verkligen skitskumt. Jag tror dock på att hitta ett annat sammanhang som är kortare och snärtigare.


signatur
Medlem
Skrivet av ToubiCaro:

Håller inte med om att avsnitten är för långa. Fragzone Fredag skulle ju tappa sin charm om Jocke och Calle bara drog igenom sitt körschema uppifrån och ner på 20 min. Är som sagts ovan lättare att dela upp avsnittet under veckan, eller spola förbi det man inte vill se.

Detta.

Hela grejen är ju att det ska vara avslappnat och finnas utrymme för att sväva iväg lite i vissa ämnen, oftast detta som är bland det mest underhållande/intressanta.

Att ni skulle behöva korta ner hela avsnittet till 20-30min för att Jag inte skulle ha tid att lägga en dryg timme på att titta på Er med möjlighet att pausa och titta vidare närsomhelst, finner jag ganska absurt.

Jag kan däremot förstå att folk kanske inte har tid att titta Live i 1 timme och 20 min en Fredag, men gör inte det då. Titta i efterhand det gör jag då jag alltid är på jobbet när live sändningen går.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

NuZ
Testpilot

Längden är perfekt. Skulle inte göra nått om de blev längre tom. Så länge det är avslappnat. Går ju att dela upp avsnittet över veckan om tiden inte räcker till.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Detta.

Hela grejen är ju att det ska vara avslappnat och finnas utrymme för att sväva iväg lite i vissa ämnen, oftast detta som är bland det mest underhållande/intressanta.

Att ni skulle behöva korta ner hela avsnittet till 20-30min för att Jag inte skulle ha tid att lägga en dryg timme på att titta på Er med möjlighet att pausa och titta vidare närsomhelst, finner jag ganska absurt.

Jag kan däremot förstå att folk kanske inte har tid att titta Live i 1 timme och 20 min en Fredag, men gör inte det då. Titta i efterhand det gör jag då jag alltid är på jobbet när live sändningen går.

Jag tycker att dela upp avsnitten är ett dåligt sätt att titta på något, då tittar jag oftast inte alls istället. Lite som att tv-serier tagit över en stor del av filmtittandet. Det handlar om hur mycket av sin tid man vill/kan använda. Men det är kanske bara tråkig jävla samhällsutveckling..? 🙂

It's not a lake, it's an ocean

Det är absolut inget fel på längden. Man kan ju, som påpekats, se det i efterhand om det är knappt om tid en fredagseftermiddag. Just tidpunkten, kl 14, är ofta knepig för mig. Men jag brukar kunna se halva och följa med i chatten och sedan se klart det hemma till middagen i efterhand. Just chatten och den direktkontakt med er den erbjuder skulle ju vara knepig att hinna med på bara en halvtimme. Så nej, minst en timme är jättebra. Då hinns flera ämnen med och vi får rätt nivå på diskussionerna. Det får inte bli stressat och stelt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Frilansare

Härligt med feedback, tack alla!
Om jag får ta på mig producenthatten samtidigt som "programledare", så ser jag ett par problem med att korta ner till runt halvtimmen.

1. Jag tror att det skulle bli stressigt, krystat, strikt, och mest se ut som andra shower där de bara betar av nyheter. Utsvävningarna tror jag ger programmet personlighet.

2. Jag skulle personligen ha svårt att leda ett sånt format. Mycket av det som får en att sätta sig i den där stolen varje fredag är att det är förbannat kul, och en sorts ventil! att kunna släppa formaliteterna, trots att vi faktiskt ligger live. Och skulle någon av oss tvingas skohorna in oss i ett format som känns obekvämt, skulle det såklart drabba tittarna. Utan vilka showen ju inte har något värde.

Med det sagt - Vi kan absolut försöka hålla oss till timmen. Ibland känner jag att den sista kvarten, 20 minutrarna blir lite svettig slutsträcka bara för att komma i mål. Jag ska jobba på körschemat, och vi ska också bli mer oblyga inför att stryka saker om det drar ut på tiden!

Några snabba tankar bara. Kanske finns det även plats för ett kortare format, men i helt annan tappning. Hmm.

Och ja, vi ska ta tillbaka filmsnuttar! Som med allt annat handlar sånt bara om tidsåtgång, vi får prioritera bättre.

Medlem

Jag tycker inte ni ska stressa ner det till timmen, tycker man det är långdraget kan man ju faktiskt titta efteråt, brukar jag göra men då är det för att jag missar helt/hänger med kids/gubbsover 1 timme är lagom, sen om det drar över med 15-20 min är väl inget problem.

Det är ju charmigt när ni Zonar iväg och börjar prata om nåt helt annat Love It

/rakad


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Fragtjuv

Jag tycker absolut inte att avsnitten är för långa. En timme och tjugo minuter är helt perfekt. Kan inte alltid se live men då är det perfekt att kolla på till den första kaffekoppen på lördagsmorgonen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag är trött på polotröjor och lusekoftor (frugan är norsk), så jag behöver DOOM-paketet med t-shirtsen!


signatur

Kunskapsförmedlare.

1
Skriv svar