Recension – Total War Saga: Troy

Robot
Recension – Total War Saga: Troy

Efter Thrones of Britannia visar Creative Assembly var Saga-skåpet skall stå.

#creative-assembly, #total-war-saga


Medlem

"kvasi-historisk inramning" är exakt varför jag inte kommer spela detta... Varför ser prinsessan ut som en LSD-trip? Och sen det här med gigantiska pilar som går igenom bronssköldar, blir seriöst ledsen varje gång jag ser en pil gå igenom en tjock rustning i spel eller film... :'(

Medlem

Efter att ha spelat ganska många timmar, FYFAN va irriterande att varenda jävla AI vill köra barter varje jävla runda, riktigt jävla tröttsamt

Medlem

Finns det något recordsläge som i Three Kingdoms?

FM-guru
F.d. Sisyr

Behövs en del balanseringar. Häststridsvagnar är extremt bra, exempelvis. Även den "sämsta" varianten av dessa kör över (bokstavligen!) allt motstånd. I uppdateringen valde man då att buffa denna istället...

Aja, det är rätt kul ändå och en klar uppgradering mot Britannia. 3/5 i min bok, medan Britannia var 2/5. Föredrar likväl Three Kingdoms om jag ska spela någon av de nyare "historiska" titlarna.

Medlem

Jag startade nerladdningen igår kväll och nu, 16 timmar senare har jag nått 50% progress.
Alla andra spel installeras på en kvart.
Sitter på 250mbit/s.
What is wrong?
I want to play!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Efter att ha spelat ganska många timmar, FYFAN va irriterande att varenda jävla AI vill köra barter varje jävla runda, riktigt jävla tröttsamt

Vet inte vad du gör, men tycker AI:n aldrig vill köpslå med mig
Ska det köpslås verkar det hänga på mig att ta initativet...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Sisyr:

Behövs en del balanseringar. Häststridsvagnar är extremt bra, exempelvis. Även den "sämsta" varianten av dessa kör över (bokstavligen!) allt motstånd. I uppdateringen valde man då att buffa denna istället...

Aja, det är rätt kul ändå och en klar uppgradering mot Britannia. 3/5 i min bok, medan Britannia var 2/5. Föredrar likväl Three Kingdoms om jag ska spela någon av de nyare "historiska" titlarna.

Som sagt, det finns en del ostiga enheter i nuläget som man får hålla sig från att använda för mycket, chariots är väl bästa exemplet just nu. Skrattade gott åt Legend of Total War när han visade upp det på sin kanal.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Jag är lite besviken över att de flesta recensioner missar en oerhört viktig del, som enligt mig är TW:s själ - detaljerna.

Ingen som har märkt att de gått ifrån de härliga närstriderna? Smådetaljerna som när stenar från slingers studsar på sköldar, och att en och annan sten letar sig igenom sköldborgen? Pilar som sätter sig i antingen sköldar eller i soldater? Närstrider mellan soldater som slåss och som är väldigt spännande att kolla på?

Dessutom - soldaterna flög tidigare inte två meter när de fick en pil i sig, som de gör nu på ett klassiskt arkadigt sätt.

De har sparat på arbetskraft och pumpat ut flera TW:spel i ganska snabb takt. De har visserligen satsat på finare kartor och strategin i stort, men flera gamla TW-spelare som jag själv (har varit med sedan första) har slutat spela serien. Det känns väldigt tråkigt eftersom det inte finns bra alternativ.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

1
Skriv svar