MS Flight Simulator-patchen släppt, nu kan alla (förhoppningsvis) installera

Robot
MS Flight Simulator-patchen släppt, nu kan alla (förhoppningsvis) installera

Men om du haft strul bör du börja från början.

#microsoft-flight-simulator


Medlem

Hoppas de uppdaterat med DX12 och RTX IO stöd framöver.

Medlem

Vilken otroligt sömnig patch som inte kommer påverka mig överhuvudtaget.

När ska de fixa den labila autopiloten, den otroligt lågupplösta kartan, live traffic som inte alls stämmer, sjöar som svävar ovanför marken, lador på landsbygden som blivit stora hyreshus, broar som går under vattenytan osv.? Jag har betalat 1200 kr för detta och förväntar mig förbättringar utan extra kostnad.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Vilken otroligt sömnig patch som inte kommer påverka mig överhuvudtaget.

När ska de fixa den labila autopiloten, den otroligt lågupplösta kartan, live traffic som inte alls stämmer, sjöar som svävar ovanför marken, lador på landsbygden som blivit stora hyreshus, broar som går under vattenytan osv.? Jag har betalat 1200 kr för detta och förväntar mig förbättringar utan extra kostnad.

Det kommer väl fler patcher. Man kan väl ändå hålla med om att installationsproblem är prio 1

Medlem
Skrivet av Frisell:

Det kommer väl fler patcher. Man kan väl ändå hålla med om att installationsproblem är prio 1

Absolut, men jag ser ändå framför mig att det är olika team på Asobo/Microsoft som jobbar med olika saker. Ansvariga för den suddiga kartan borde till exempel inte vara delaktiga i att lösa installationsproblemen så de borde kunna arbeta parallellt

Medlem

Nope, kan fortfarande inte få igång spelet. Samma problem som innan: Jag startar upp spelet, trycker på valfri knapp för att komma förbi startskärmen, varpå spelet stängs ned efter ~10 sekunder.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Nope, kan fortfarande inte få igång spelet. Samma problem som innan: Jag startar upp spelet, trycker på valfri knapp för att komma förbi startskärmen, varpå spelet stängs ned efter ~10 sekunder.

Har du gjort en ominstallation?
Hade samma symptom och följde detta

1: uninstall
2: remove "Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe" folder in C:\Users\"Ditt username"\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe
3: install
4: Check windows ver: 2004 eller högre
5: GPU Drivers update
6: Kör som administratör

Flyyyyyyyyyg! =D

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Har du gjort en ominstallation?
Hade samma symptom och följde detta

1: uninstall
2: remove "Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe" folder in C:\Users\"Ditt username"\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe
3: install
4: Check windows ver: 2004 eller högre
5: GPU Drivers update
6: Kör som administratör

Flyyyyyyyyyg! =D

Tack, men nej, det hjälpte dessvärre inte. Fortfarande samma problem.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Absolut, men jag ser ändå framför mig att det är olika team på Asobo/Microsoft som jobbar med olika saker. Ansvariga för den suddiga kartan borde till exempel inte vara delaktiga i att lösa installationsproblemen så de borde kunna arbeta parallellt

Om man endast ser till enbart kodningen så är det så, men för att släppa uppdateringar så är det en hel kedja som är involverad. Med allt från produktägare, QA, release team etc. Finns säkert gemensamma resurser som blir flaskhalsar.

Dom har ju bekräftat att utvecklare sitter och jobbar på andra problem, så det sker ju parallellt.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Vilken otroligt sömnig patch som inte kommer påverka mig överhuvudtaget.

När ska de fixa den labila autopiloten, den otroligt lågupplösta kartan, live traffic som inte alls stämmer, sjöar som svävar ovanför marken, lador på landsbygden som blivit stora hyreshus, broar som går under vattenytan osv.? Jag har betalat 1200 kr för detta och förväntar mig förbättringar utan extra kostnad.

Det kommer nog dröja ett bra tag är jag rädd för.. Sverige ligger nog rätt långt ner på listan över prioriterade områden.

Inaktiv
Skrivet av Chicobello:

Vilken otroligt sömnig patch som inte kommer påverka mig överhuvudtaget.

När ska de fixa den labila autopiloten, den otroligt lågupplösta kartan, live traffic som inte alls stämmer, sjöar som svävar ovanför marken, lador på landsbygden som blivit stora hyreshus, broar som går under vattenytan osv.? Jag har betalat 1200 kr för detta och förväntar mig förbättringar utan extra kostnad.

Alla dessa problem kommer från den data som kommer från kartorna och sedan genereras världen i spelet baserad på dessa och är dessa fel så blir det ju även fel i spelet. De kan omöjligt gå igenom hela världen bara på några veckor och se till att allt blir fixat utan man får rapportera in de fel man hittar så att de får möjlighet att titta på det och eventuellt fixa till datan i kartorna eller algoritmen som genererar spelvärlden från kartorna.

Be a part of the solution.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Alla dessa problem kommer från den data som kommer från kartorna och sedan genereras världen i spelet baserad på dessa och är dessa fel så blir det ju även fel i spelet. De kan omöjligt gå igenom hela världen bara på några veckor och se till att allt blir fixat utan man får rapportera in de fel man hittar så att de får möjlighet att titta på det och eventuellt fixa till datan i kartorna eller algoritmen som genererar spelvärlden från kartorna.

Be a part of the solution.

Men de skryter ju rätt mycket om Blackshark AI. Borde den inte kunna känna av att en långsmal byggnad på landsbygden kanske mer sannolikt är en lada än ett hotell? Är inte så imponerad av Blackshark ännu men hoppas den blir bättre och bättre.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Det kommer väl fler patcher. Man kan väl ändå hålla med om att installationsproblem är prio 1

Man kan ju tycka att installationsproblem är något som ska lösas innan spelsläpp. Eller?

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Man kan ju tycka att installationsproblem är något som ska lösas innan spelsläpp. Eller?

Svårt att testa över en miljon datorer med tusentals olika konfigurationer, det är inte praktiskt möjligt utan man försöker att täppa upp det man kan men man kan inte fixa sådant man inte vet om.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Svårt att testa över en miljon datorer med tusentals olika konfigurationer, det är inte praktiskt möjligt utan man försöker att täppa upp det man kan men man kan inte fixa sådant man inte vet om.

Ändå verkar de flesta utvecklare klara detta och då sitter de inte med Microsofts oändliga pengabörs.

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Ändå verkar de flesta utvecklare klara detta och då sitter de inte med Microsofts oändliga pengabörs.

Varje projekt har sina speciella quirks så svårt att säga varför det hände här när man inte är insatt i koden. Kan vara allt i från mängden av data som behövde laddas ner och packas upp till skillnader mellan Windows Store och Steam tex. Även hur projekten är strukturerade kan påverka slutprodukten då det kanske inte lades lika mycket fokus på QA eller att QA-maskinerna inte var spridda nog i sin konfiguration eller bara en sådan enkel sak som att man testar bara att installera när filerna ligger lokalt så man stöter inte på samma hick-ups som om det vore över nätet.

1
Skriv svar