Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.
Den som inte testat online mp shooter men är intresserad kan kolla denna video genomgång av spel.
En up to date 25-spel lista för PSVR2 spelare att titta på.
90% rabatt på Quest 👍
Zombieland headshot fever
ZL90-D6423B
"Limited time"
En till rabatt till Quest
Ett stort tack för allt du tillför i både denna tråden och i trådarna på Sweclockers.
Mycket uppskattat, Molotov!
Kul att det uppskattas 😊
Ett stort tack för allt du tillför i både denna tråden och i trådarna på Sweclockers.
Mycket uppskattat, Molotov!
Tummen upp!
Mera Quest rabatter
Gunman Contracts har postat en ny gameplay video.
Spelets ska släppas i Early access under 2024.
Vad som är intressant med spelet är att det började som 2 moddar till half life alyx.
Sen ska spelet även gå att spela på vanlig skärm också. Men man ser ju att det är i VR gameplayet skiner i genom. Svårt att de det lika inlevelserikt som vanligt spel
En till lista på "Upcoming games 2024"
Och tänka sig, dom flesta spelen även för PSVR2 (Den ör ju dööd )
En till lista på "Upcoming games 2024"
Och tänka sig, dom flesta spelen även för PSVR2 (Den ör ju dööd )
Aces of thunder såg kul ut. Hoppas det blir stöd för HOTAS i det. Då kommer jag nog sitta tills ögonen blöder.
Är Serious Sam spelen roliga i vr? Det är en vr-bundle på Humble Bundle just nu med många Serious Sam spel i vr och även
the Talos Principle som jag är intresserad av. Har någon provat på dessa spel. Är det värt pengarna (en dryg hundring)?
Serious Sam har jag spelat på vanlig skärm och uppskattat när man vill döda många pixlar.
https://www.humblebundle.com/games/uploadvr-summer-devolver-s...
Äsch. Jag skippar en pizza och testar
Är Serious Sam spelen roliga i vr? Det är en vr-bundle på Humble Bundle just nu med många Serious Sam spel i vr och även
the Talos Principle som jag är intresserad av. Har någon provat på dessa spel. Är det värt pengarna (en dryg hundring)?
Serious Sam har jag spelat på vanlig skärm och uppskattat när man vill döda många pixlar.
Har inte spelat nått av spelen.
Får intrycket att dom "känns gamla" och med det menar jag spelmekaniskt och inte nostalgiskt
Uppdatera oss vad du tyckte 👍
Ja de är roliga. Bra fart och betydligt roligare än de här jäkla zombie hord liren som infesterade vr i början
Svenska Resolution Games visar upp deras MR Shooter Spatial Ops
Släpps officiellt slutet av året.
Spelet finns som beta på SideQuest
Utvecklarna Camoflaj har lagt upp en Q&A om kommande Batman Arkham Shadow
Pico 4S rykten
https://x.com/Lunayian/status/1806439493949694053?t=cxhEXv4qD...
<Uppladdad bildlänk>
Är det trådlöst?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Är det trådlöst?
Pico är som Quest så ja trådlöst stand alone headset.
Egen plattform, så klart inte lika stor som Metas med allt vad det innebär men finns mycket innehåll.
Pico 4 var billigare och bättre än Quest 2 på dom flesta punkter (förutom innehåll på sin egna plattform)
Efter att ha spelat en del flatscreen-spel på grund av VR-spel torka så vattnas det i mun efter all VR som kommer senare under året som Wanderer, Metro, Alien(förhoppningsvis) och möjligheten att lira PC med PSVR2. Har kört lite Madison VR men det gick verkligen inte. Känslan var klockren och det var väl det som var kruxet, på tok för läskigt! Men i övrigt så har det inte släppts något spel på ett bra tag som lockat. Kommer dock köpa Bulletstorm VR idag för att stilla mitt VR sug en aning.
Har även varit sugen och sneglat på en Quest 3, men behovet minskar drastiskt i och med PSVR2 till PCVR. Spel som Batman lockar dock en smula. Men skulle det bli en rea kanske man slår till, men såna verkar lysa med sin frånvaro så jag hoppas på en överraskning på Black Friday. Kanske lite väl tidigt och längta dit så här tidigt under sommaren. :]
Vilken miss, Bulletstorm VR sög rätt hårt.
Sög som i tråkigt spel eller dålig VR port?
Det fick massvis med kritik att vara dåligt nör det släpptes men fick myligen en uppdatering som gjorde det bra (enligt vissa)
Har inte spelat själv och känner väll ingen lust då moddare i Flat2VR communityt gör bättre vr portar än vissa dedikerade vr devs
Sög som i tråkigt spel eller dålig VR port?
Det fick massvis med kritik att vara dåligt nör det släpptes men fick myligen en uppdatering som gjorde det bra (enligt vissa)
Har inte spelat själv och känner väll ingen lust då moddare i Flat2VR communityt gör bättre vr portar än vissa dedikerade vr devs
Porten i sig va de nog ingen fel på. Såg bra ut osv. Men det var noll känsla i vapnen. Och det är ju skjutande det som hela spelet går ut på. Stå och peka på fiender.
Porten i sig va de nog ingen fel på. Såg bra ut osv. Men det var noll känsla i vapnen. Och det är ju skjutande det som hela spelet går ut på. Stå och peka på fiender.
Nej det är inte kul och förstår vad du menar.
Håller på spelar Sniper elite vr på Quest 3.
Där är vapenkänslan inte den heller den bästa utan bara ok/funktionsduglig.
Men den totala upplevelsen kring vapnen räddas upp av att sniper-gevären känns bra. Vilket vore rätt dumt annars i ett spel som Sniper elite
Liret behöver rörelsekontroller för benkicken
Nu gör det inget om det ösregnar på semestern.
Grattis! Enjoy!
Artikel där Capcom berättar om utvecklingen av Village och Re4 Remake VR Mode.
Capcom är praktexempel hur ett VR spel ska göras av ett vanligt plattskärmsspel.
Capcom berättar också bla dom släppte dom gratis för att hjälpa expander VR Marknaden.
Ser positivt ut att nästa Resident evil även det får ett VR Mode 🙂👍
https://www.gameinformer.com/2024/07/04/capcom-keeps-bringing...
Ghosts of Tabor har postat bilder på delar av PSVR2 på deras X Konto.
Nu har dom postat gela bilden vilket borde betyda att spelet är redo för att släppas på PSVR2.
Spelet är ett av dom mest populära VR spelen
https://x.com/ghostsoftabor/status/1810351522141655283?t=8CTb...