Scrollover-annonser med ljud, inte skoj

Medlem
Scrollover-annonser med ljud, inte skoj

Hej och hoj! Jag vill inte ondgöra mig över er primÀra inkomstkÀlla, men sÄdana hÀr scrollover-annonser i mobilen Àr verkligen hemska. Som gjorda för att man ska rÄka klicka upp dem om man Àr lite för snabb med scrollfingret. Finns det inget mindre förhatligt annonsformat ni kan anvÀnda?

Dessutom började just den hĂ€r spela upp ljud pĂ„ telefonen. Det Ă€r extra illa tycker jag. VĂ€ldigt sĂ€llan det passar att telefonen börjar spela upp ljud, bara sĂ„dĂ€r. SĂ€rskilt nĂ€r man scrollar mobilen pĂ„ jobb, tunnelbana eller liknande. KĂ€nns lite som gamla tiders porrpopups som började stöna i bakgrunden 😏

PS. Allt ovan kommer frÄn ett place of love. DS.

NĂ€r jag vĂ€xte upp lyssnade jag mycket pĂ„ BlĂŒmchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som mĂ€nniska.

Chefredaktör

Hej!

SÄ ska det sÄklart inte vara, SÀrskilt inte att ljud drar igÄng. Vilken telefonmodell och webblÀsare kör du? Du skulle kunna testa https://beta.fz.se/ sÄ lÀnge.

Din vÀnlige kvartersspindel - följ mig pÄ Twitter

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Tack, betan kÀnns helt klart bÀttre. Annonserna finns dÀr, men de varken lÄter eller svÀmmar över hela skÀrmen

Jag kör Google Chrome (version 85.0.4183.31) pÄ en Xiaomi Mi 9 (med Android 10).

Edit: Ljudet har bara dragit igĂ„ng en gĂ„ng, sĂ„ dĂ€r skulle jag ha kunnat komma Ă„t nĂ„gon ratt vid scrollandet. Även om jag tror att ljudet drog igĂ„ng innan jag scrollat hela vĂ€gen ned till annonsen.

NĂ€r jag vĂ€xte upp lyssnade jag mycket pĂ„ BlĂŒmchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som mĂ€nniska.

Chefredaktör
Skrivet av Nomman:

@Carl Johansson-Sundelius: Tack, betan kÀnns helt klart bÀttre. Annonserna finns dÀr, men de varken lÄter eller svÀmmar över hela skÀrmen

Jag kör Google Chrome (version 85.0.4183.31) pÄ en Xiaomi Mi 9 (med Android 10).

Edit: Ljudet har bara dragit igĂ„ng en gĂ„ng, sĂ„ dĂ€r skulle jag ha kunnat komma Ă„t nĂ„gon ratt vid scrollandet. Även om jag tror att ljudet drog igĂ„ng innan jag scrollat hela vĂ€gen ned till annonsen.

Vi undersöker!

Medlem

Skulle precis in och klaga pÄ exakt samma sak men sÄg att trÄd redan var skapat för det.

Android Chrome

IDKFA

Medlem

FÄr samma problem, för mig verkar ljudet dra igÄng om jag kommer till annonsen. Tabbar ut ur Chrome och sen öppnar Chrome igen. v85 pÄ Android 10.

Backloggens befriare

Har samma problem. Chrome, One plus nord

All makt Ă„t keffkebab - backloggens befriare

Skribent
Skrivet av Nomman:

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi undersöker!

Jag vet nÀr det uppkommer. I alla fall för mig, se om det Àr samma för er.

1. GÄ in pÄ en trÄd som har den scrollande reklamen, inget ljud.
2. StÀng ner skÀrmen sÄ man mÄste logga in pÄ telefonen igen medan du Àr kvar pÄ sidan dÀr reklamen finns. Jag viker för mitt skÀrmskydd t.ex. Reklamen behöver inte vara i bild.
3. LÄs upp telefonen, fortfarande pÄ samma websida och annonsen kommer börja spela ljud i bakgrunden.

Återskapade problemet 4 ggr i rad pĂ„ det hĂ€r sĂ€ttet.
Android Google Chrome.

edit: Samma sak pÄ beta.fz.se
Återskapade problemet 3 ggr irad pĂ„ ovanstĂ„ende sĂ€tt.

edit 2: Om man har scrollat förbi annonsen sÄ rÀcker det med att byta flik och byta tillbaka för att ljudet ska dra igÄng.

Medlem
Skrivet av Shadee:

2. StÀng ner skÀrmen sÄ man mÄste logga in pÄ telefonen igen medan du Àr kvar pÄ sidan dÀr reklamen finns. Jag viker för mitt skÀrmskydd t.ex. Reklamen behöver inte vara i bild.
3. LÄs upp telefonen, fortfarande pÄ samma websida och annonsen kommer börja spela ljud i bakgrunden.

Android Google Chrome.

edit 2: Om man har scrollat förbi annonsen sÄ rÀcker det med att byta flik och byta tillbaka för att ljudet ska dra igÄng.

Snyggt fynd! Kan bekrÀfta att det Àr precis samma för mig. StÀnger jag av skÀrmen och sÀtter igÄng igen sÀtts ljudet pÄ.

Chefredaktör
Skrivet av Shadee:

Android Google Chrome.

Vilken QA-mÀstare! Skickar vidare internt.

1
Skriv svar