Vilka är dina första intryckt av Marvel's Avengers?

Redaktör
Ponny
Vilka är dina första intryckt av Marvel's Avengers?

Deluxe-spelarna har visserligen haft försprång, men idag släpps Marvel's Avengers för alla och envar (om knappt en timme på Steam, i skrivande stund). "Trots en skumpig resa" konstaterade FZ-recensionen ett stabilt jobb, med 3 av 5. Snittet på Opencritic understryker detta, med bra men inte lysande 78.

Förväntningarna innan spelet visades var höga, inte minst då Marvel-filmerna är ett megafenomen och Insomniac levererade med sitt Spider-Man. Efter premiärvisningen på E3 förra sommaren förbyttes hypen till, om inte anti-hype, så i alla fall tvivel. Games as a service-konceptet tilltalar inte alla, och även om mikrotransaktionerna är kosmetiska (nya hjältar tillkommer gratis) så finns de där, och sticker i ögonen.

Det återstår att se var Marvel's Avengers ska ta vägen – för mycket talar för att detta bara är början – så idag nöjer vi oss med en enkelt fråga: vilka är dina första intryck av spelet?


signatur

En Bamseponny av folket

FM-guru
F.d. Sisyr

Inte spelat det själv, men av folks reaktioner att döma är väl intrycket att det (enligt de flesta) är ett ganska okej spel och inte den flopp man trodde på förhand.

Medlem

Klar med kampanjen. Riktigt bra! Multiplayer regnar det gul loot redan, lite synd.. men finns mkt att grinda, och jag är en sucker for it

Mp kommer snabbt bli repetitivt, men det anade jag ju redan, visste vad jag köpte så att säga.

Det mäktigaste är väl hur jävla maffig man känner sig... när man skillat upp hulken så man kan "grabba" 2 fiender, en i vardera hand.. å bara smaska sönder allt :Dddddd

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Klar med kampanjen. Riktigt bra! Multiplayer regnar det gul loot redan, lite synd.. men finns mkt att grinda, och jag är en sucker for it

Mp kommer snabbt bli repetitivt, men det anade jag ju redan, visste vad jag köpte så att säga.

Det mäktigaste är väl hur jävla maffig man känner sig... när man skillat upp hulken så man kan "grabba" 2 fiender, en i vardera hand.. å bara smaska sönder allt :Dddddd

Hur får du folk att spela med? eller du spelar med vänner?
Verkar vara något fel med matchmaking

Jag får nästan aldrig någon på quick play eller någon annanstans hur länge äns jag väntar

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Klar med kampanjen. Riktigt bra! Multiplayer regnar det gul loot redan, lite synd.. men finns mkt att grinda, och jag är en sucker for it

Mp kommer snabbt bli repetitivt, men det anade jag ju redan, visste vad jag köpte så att säga.

Det mäktigaste är väl hur jävla maffig man känner sig... när man skillat upp hulken så man kan "grabba" 2 fiender, en i vardera hand.. å bara smaska sönder allt :Dddddd

Hur lång är kampanjen?

Medlem

Förstår inte varför fler inte verkar inse vilket enormt problem detta spelet är. Vi måste som konsumenter tycka till med plånboken, annars kommer det bli normalt att spel släpps med:

Exklusiv content till vissa platformar (spiderman)
Saknad av content eftersom det är bättre att sälja den senare som dlc (hawkeye, och helt garanterat en hel drös av avengers)
Microtransactions i ett fullpris spel
Ingame reklam för andra spel i ett fullpris spel (fortnite just nu)

Om du inte tycker detta är ett problem så för all del köp skiten.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Hur får du folk att spela med? eller du spelar med vänner?
Verkar vara något fel med matchmaking

Jag får nästan aldrig någon på quick play eller någon annanstans hur länge äns jag väntar

Spelat mest solo, men för att få mm att fungera så måste du först disable å sen enable mm igen (fyrkant/fyrkant) när du valt ett uppdrag. Quickjoin funkar ju annars? Eller adda mig ! Bullebos

Edit: valde att införskaffa detta till ps4an !

Medlem
Skrivet av Draconis:

Hur lång är kampanjen?

10ish timmar?

Inaktiv
Skrivet av gunnzi:

Exklusiv content till vissa platformar (spiderman)

Ja den sög ju, men det är nog inte Crystal Dynamics fel, det är säkert Sony som vill mygla med Spiderman. Det är ju deras lille gosse.

Skrivet av gunnzi:

Saknad av content eftersom det är bättre att sälja den senare som dlc (hawkeye, och helt garanterat en hel drös av avengers)

Ren spekulation. Tro vad du vill.

Skrivet av gunnzi:

Microtransactions i ett fullpris spel

Som i alla andra spel. Dock helt frivilliga sådana. Så vill man inte stödja microtransaction skräpet så skit i att köpa saker i vendor shoppen.

Skrivet av gunnzi:

Ingame reklam för andra spel i ett fullpris spel (fortnite just nu)

..Va? Inte sett nån reklam för Fortnite i spelet.

Förstår inte varför folk till varje pris ska trycka ner spelet. Vad fan är det för fel på folk. Ha kul istället. Spela nåt annat då.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Ja den sög ju, men det är nog inte Crystal Dynamics fel, det är säkert Sony som vill mygla med Spiderman. Det är ju deras lille gosse.

Ren spekulation. Tro vad du vill.

Som i alla andra spel. Dock helt frivilliga sådana. Så vill man inte stödja microtransaction skräpet så skit i att köpa saker i vendor shoppen.

..Va? Inte sett nån reklam för Fortnite i spelet.

Förstår inte varför folk till varje pris ska trycka ner spelet. Vad fan är det för fel på folk. Ha kul istället. Spela nåt annat då.

Fint svarat, kan bara hålla med. Länge sen jag bara njöt av gameplayet i sig, verkligen så... köttig? Gameplay.. all hjältar känns annorlunda i spelstil också

Farornas Konung

Känns PENIS!!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Förstår inte varför folk till varje pris ska trycka ner spelet. Vad fan är det för fel på folk. Ha kul istället. Spela nåt annat då.

Den här tråden heter ”Vilka är dina första intryck av Marvel's Avengers?”. Om du vill skapa en tråd som heter ”Säg något positivt om Marvel’s Avengers” så kan du göra det. Forumet är fritt. @gunnzi har delat med sig av sina intryck. De är inte positiva, men de är hans intryck

Kan bara hålla med. Det är ett mediokert spel med många problem, men det betyder väl inte att din njutning av spelet minskas? Som du själv säger: ha kul istället.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

.. har delat med sig av sina intryck. De är inte positiva, men de är hans intryck

Det var väl inga första intryck av spelet. Han tjatar bara om problemen med Games as a Service.
(Vilka jag håller med om, men i Avengers är det ju faktiskt fritt val om man vill spendera pengar på kosmetiskt skräp.)

Sista stycket var mer en reflektion. För i alla spelforum har det bildats en trend att hata på spelet, trots att det är precis likadant som alla andra GaaS.

Medlem

Skit spel! Jag visst att det skulle bli skräp!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Spelade betan och gillade det till en början tills man skulle ta över nån bas ute i skogen som var förjävla tråkig och buggig. Gillade annars känslan men mer polering behövdes definitivt.

Medlem

Kan tänka mig köp om det kommer på rea,men har inga högre tankar om spelet.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Kanske blir ett köp om ett par år när det kostar 7,49€ men även då är det tvek alltså.

Medlem

Till er som spelat på PC: Funkar det med keyb+mus, eller ska man köra med handkontroll?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Till er som spelat på PC: Funkar det med keyb+mus, eller ska man köra med handkontroll?

funkar bara fint fint med keybo + mus, dock det är buggit utav helvete


signatur

I got an offer you cant refuse!

Inaktiv

Blir mer och mer sugen på det.. Synd att det inte går få tag på den snygga steelbooken i Sverige bara.

Medlem

Inte klar med kampanjen ännu men sjukt överraskad hur bra story dom gjort! Njuter riktigt mycket än så länge.

Medlem
Skrivet av Freywiind:

funkar bara fint fint med keybo + mus, dock det är buggit utav helvete

Grymt, tack för feedback! Då väntar jag lite, även om jag är svag som satan för allt som har Marvel i titeln


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Efter att ha sett och läst några recensioner så känns det mer och mer som 2020 års Anthem. Enformigt, repeterande och en hög grad grind. Allt går såklart snabbare om du betalar för snabba genvägar. Endgame ska tydligen bli enformigt väldigt fort?

Njae, inget för mig.

Medlem
Skrivet av gunnzi:

Förstår inte varför fler inte verkar inse vilket enormt problem detta spelet är. Vi måste som konsumenter tycka till med plånboken, annars kommer det bli normalt att spel släpps med:

Exklusiv content till vissa platformar (spiderman)
Saknad av content eftersom det är bättre att sälja den senare som dlc (hawkeye, och helt garanterat en hel drös av avengers)
Microtransactions i ett fullpris spel
Ingame reklam för andra spel i ett fullpris spel (fortnite just nu)

Om du inte tycker detta är ett problem så för all del köp skiten.

Jag håller med dig, men du är 10 år för sent ute, det där är ingen nyhet, det där är spelmarknaden 10 år bakåt, sådär har det sett ut länge nu, och visst vi har makt med plånboken, men en jävla fisk i havet, ingen kommer märka ens varför spelen floppar, dom tror bara att ingen ville ha det, eller fel tid på året.. DOm kommer tänka, jaha, vi kanske ska lägga ner alla dlc, och allt skit vi säljer för miljarder, för vi sålde bara 3miljoner av spelet, och inte 4 miljoner som beräknat? Jag förstår dig, och tycker det är en god tanke, men du är alldeles för sent ute, det här borde ha hänt 5-10 år sen när allt började... Det är norm idag..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

kasst och alldeles för arkadigt, kändes för mycket som ett spel.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Inte klar med kampanjen ännu men sjukt överraskad hur bra story dom gjort! Njuter riktigt mycket än så länge.

Kan bara hålla med
Hade inte alls tänkt köpa och har inte kollat trailers och dylikt men fick en ingivelse då Pathfinder kingmaker på xone buggade sönder save filerna och behövde annat att spela

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Skit spel! Jag visst att det skulle bli skräp!

Varför är det ett skitspel, har du spelat det? Om inte, hur kan du ha ett intryck av det? OM ja, om du visste det, varför köpte du det?

Jag har kört runt 8 timmar, har haft riktigt kul hittills. Endast SP hittills.


signatur

I drank what?

Medlem

När äntligen mp fungerar så är det sjukt kul. Spelade med 3 andra i 3 timmar!

Länge sen jag hade så roligt med coop i ett spel

Medlem

Jag bokstavligen hatar skiten. Detta är höjden av girighet. Hoppas Square Enix köps upp av EA och går Westwood-döden.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

12
Skriv svar