Medlem

Webhallen och spel o sånt

Medlem

Super Potato Akihabara

Medlem

Handlar fysiska spel till konsol @ Media Markt™, ElGiganten™ eller NetOnNet™. Till PC blir det bara digitala spel via Steam™ Store eller nycklar @ Kinguin™.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

99% online och resten spontanköp som jag bokat dagen innan online och sedan hämtar i fysisk webhallen-butik.

Små fysiska butiker är tyvärr oftast dyrare än online-alternativen så känns ovärt att besöka såna.

Skrivet av CARTMAN:

Handlar fysiska spel till konsol @ Media Markt™, ElGiganten™ eller NetOnNet™. Till PC blir det bara digitala spel via Steam™ Store eller nycklar @ Kinguin™.

Skriver du alltid trademark eller var du uttråkad när du skrev ditt inlägg?

Medlem

Kan inte ens minnas när jag köpte ett fysiskt spel senast, var nog runt tio år sedan.
Skulle jag köpa något är det nog Webhallen, då jag köper mycket därifrån och jag vet att dom har.

Medlem

Webhallen, även om det börjar bli långt mellan gångerna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

lite off-topic kanske men hade gamestop någon slags utförsäljning eller såldes allting till auktionsfirmor eller nåt?


signatur

treat others as you want them to treat you

Medlem

Discshop för planerade köp och för spontana köp blir på lokala Elgiganten i Östersund

Medlem

Konsolspel vill jag gärna ha fysiskt fortfarande. Då besöker jag Spel & Sånt, Norrtälje. Men jag jobbar i huset bredvid. Så ganska så smidigt. Dessutom väldigt trevlig personal.

Men PC-spel köper jag endast digitalt.

Medlem

Jag brukade handla på webhallen, men Elgiganten och MediaMarkt är billigare, så brukar handla därifrån nu istället.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Jag brukar handla hos Spel & Sånt. Dom brukar vara lite dyrare. Men servicen är det bästa jag upplevt. Om priset på spelet du föreställt går ner swishar dom dig mellanskillnaden omedelbart. Och dom låter dig bara förboka en produkt om dom kan skicka den så du har den till releasedagen.

Har aldrig varit i deras butik, men av det jag sett i sociala medier så verkar den vara supermysig.

Vi hade en Spel & Sånt här i stan för många herrans år sedan, var en jätteskön butik och innehavaren var skitbra också. Hängde många timmar där.

För att svara OP: 100% internet handel, letar alltid billigaste priset. När Gamestop stängde (som var för dyra på typ, allt) så stängdes sista spelbutiken i stan.


signatur

I drank what?

Medlem

Minns när man byte in spel på games helt nytt spel 150 - 200 kr sen nästa gång när man kollar i deras begagnade avdelning ligger spelet man bytte in på 400-500

Dock det ironiska några år senare har jag köpt tillbaka alla spel jag bytt in genom åren man ångra sig helt enkelt

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Super Potato Akihabara

Är inte de groteskt dyra? Är inte Hard-off bättre om man är i Japan?

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Skriver du alltid trademark eller var du uttråkad när du skrev ditt inlägg?

Hehehehe När jag använder mobilen kör jag dessa tecken. (Som finns bland de gula emojisarna) Det har blivit ett extremt ticks de senaste åren. Du ska se mina SMS till min familj och vänner. hehe. Det kryllar av dessa.

Skrivet av Jiminy:

99% online och resten spontanköp som jag bokat dagen innan online och sedan hämtar i fysisk webhallen-butik.

Små fysiska butiker är tyvärr oftast dyrare än online-alternativen så känns ovärt att besöka såna.

Jag besökte aldrig GameStop som alltid var svindyra. Bara om jag bytte in spel men det var extremt sällan. Deras begagnade spel var ju i samma pris som nya spel på Media Markt och ElGiganten t.ex.
(Dator nu, inga trademark tecken)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tyvär så är det för satans långt för mig och besöka någon spelbutik som finns kvar typ 50+ mill till narmaste. Så beställer på nätet.

Spelbutiken.se
Retrospelsbutiken
Spel och sånt (tradera)
Game-world (tradera)
Japan spel (tradera)
kaptenkrok (tradera)

Fragtjuv

Tv-spelbutiken i Lidköping var helt fantastisk en gång i tiden och jag kunde gå omkring där i timmar och prata med de som jobbade där. Jag vet faktiskt inte ifall den finns kvar idag eller ifall den fått slå igen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Webhallen, Spelbutiken.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Spelbutiken eller Mediamarkt för min del, saknar Game butiken faktiskt. Bra skit!


signatur

Lycka är jävligt överskattat, man får vara nöjd man är glad ibland.
-Gunvald Larsson

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Är inte de groteskt dyra? Är inte Hard-off bättre om man är i Japan?

Förmodligen är såväl hard-off/book-off som Trader billigare än Super Potato men jag besöker nog Super Potato mer för upplevelsen att vara där än för att göra ett klipp :).

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Förmodligen är såväl hard-off/book-off som Trader billigare än Super Potato men jag besöker nog Super Potato mer för upplevelsen att vara där än för att göra ett klipp :).

Obligatoriskt besök när man är i Tokyo

Medlem

Försöker handla på spel och sånt så mycket jag kan. Bor bara ett stenkast från butiken i Norrtälje. Tyvärr så laddar jag hem dom flesta spelen. Men handkontroller mm hörlurar och några spel då och då blir det direkt i butiken. Handlar aldrig på internet fysiskt.

Medlem

Gamestop var trevligt att besöka för att kolla in begagnat lådorna och för upptäcka spel som man hade missat.
Men nu så finns det ingen butik som säljer nya spel här i centrala Örebro utan man behöver ta sig ut till NetOnNet eller till Marieberg gallerian som har Elgiganten och Media Markt (Ryktas att de ska stänga).

Då jag inte har en bil så beställer jag på nätet istället från den butik som är billigast.
Senast så blev det både från Elgiganten och Inet.

12
Skriv svar