Hands-on – Multiplayer i Call of Duty Black Ops: Cold War
Vapenkänslan de lyckades få till i MW verkar tyvärr vara som bortblåst
Var orolig för just detta men när jag såg detta så vart jag överraskad. Tycker det ser i stort sätt likadant ut. Är det inte samma animationer?
Vapenkänslan de lyckades få till i MW verkar tyvärr vara som bortblåst
Den kändes tight, så vet inte vad du baserar det på?
Vapenkänslan de lyckades få till i MW verkar tyvärr vara som bortblåst
Var orolig för just detta men när jag såg detta så vart jag överraskad. Tycker det ser i stort sätt likadant ut. Är det inte samma animationer?
Den kändes tight, så vet inte vad du baserar det på?
Det som i mitt tycke fångades på ett otroligt bra sätt i modern warfare är hur automatvapen beter sig i verkligheten med avsaknad av mynningsflamma och den "ryckighet" ett automatvapen har när det avfyras. Det är vad jag tycker saknas här, vapnen ser ut att vara mindre dramatiska när de avfyras och har helt plötsligt mer orealistiska mynningsflammor igen. Men jag har inte spelat spelet så kan också ha helt fel, jag baserar det bara på vad jag har sett i tidig gameplay
Edit: Här är en länk till en video som visar det väldigt bra
Black Ops https://www.youtube.com/watch?v=dHlmMrma_Bw
Modern Warfare 2019 https://www.youtube.com/watch?v=wysx3ctXjF8
Varför händer detta varje gång man ska försöka göra en ball undanmanöver. Killed by artillery, jomantackar.
Köper det nog för singleplayer men multiplayer såg inget vidare ut. Det här med "Medalj, medalj, xp, xp, medalj, xp, killstreak, respawn" känns lite väl gen z, saknar det lägre tempot från i artikeln nämnda conquest-matcher när Battlefield fortfarande var bra.
Du har väl inte fel i sak men Kill Confirmed har länge funnits i cod-spelen vad jag vet. Föredrar själv S&D och där det är lite mindre run n gun
Du har väl inte fel i sak men Kill Confirmed har länge funnits i cod-spelen vad jag vet. Föredrar själv S&D och där det är lite mindre run n gun
Var nog snarare att kartan såg väldigt Star Wars ut. Det var det första jag tänkte på
Var nog snarare att kartan såg väldigt Star Wars ut. Det var det första jag tänkte på
Citerade du rätt inlägg nu? Såg att det var någon som skrev om Star Wars men det var icke jag.
Det som i mitt tycke fångades på ett otroligt bra sätt i modern warfare är hur automatvapen beter sig i verkligheten med avsaknad av mynningsflamma och den "ryckighet" ett automatvapen har när det avfyras. Det är vad jag tycker saknas här, vapnen ser ut att vara mindre dramatiska när de avfyras och har helt plötsligt mer orealistiska mynningsflammor igen. Men jag har inte spelat spelet så kan också ha helt fel, jag baserar det bara på vad jag har sett i tidig gameplay
Edit: Här är en länk till en video som visar det väldigt bra
Black Ops https://www.youtube.com/watch?v=dHlmMrma_Bw
Modern Warfare 2019 https://www.youtube.com/watch?v=wysx3ctXjF8
https://www.youtube.com/watch?v=gD7pd03L43k&ab_channel=TheSlo...
Beror ju helt på bössan, om en kompensator eller flamdämpare är monterad.
Samt längd på pipan.
COD spelar man för singleplayer-kampanjen. Multiplayer är bl.a. Battlefield duktigare på i mitt tycke. Och ja, det ser väldigt mycket ut som en DLC på Modern Warfare.
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI
Var nog snarare att kartan såg väldigt Star Wars ut. Det var det första jag tänkte på
haha jaa så är det nog, det var trots allt en tatooine karta från battlefront 1 jag tyckte den påminde om, va tvungen att kolla upp det, den var inte så lik som jag mindes men inte så olik heller
Citerade du rätt inlägg nu? Såg att det var någon som skrev om Star Wars men det var icke jag.
Jag förbehåller mig rätten att citera helt fel inlägg
Det som i mitt tycke fångades på ett otroligt bra sätt i modern warfare är hur automatvapen beter sig i verkligheten med avsaknad av mynningsflamma och den "ryckighet" ett automatvapen har när det avfyras. Det är vad jag tycker saknas här, vapnen ser ut att vara mindre dramatiska när de avfyras och har helt plötsligt mer orealistiska mynningsflammor igen. Men jag har inte spelat spelet så kan också ha helt fel, jag baserar det bara på vad jag har sett i tidig gameplay
Edit: Här är en länk till en video som visar det väldigt bra
Black Ops https://www.youtube.com/watch?v=dHlmMrma_Bw
Modern Warfare 2019 https://www.youtube.com/watch?v=wysx3ctXjF8
Håller helt med, BLOPSCW känns definitivt som ett steg tillbaka från MW's extremt dynamiska animationssystem.
Oavsett om man gillar MW eller inte går det knappt att förneka hur extremt bra förstapersonsanimationerna är.
Känns som det finns 4-5 varianter på reloads som dessutom reagerar lite på hur man rör siktet under tiden.
Även sleight of hand, hur många skott man har kvar i magasinet etc. påverkar.
Det känns snappy på en nivå över de flesta shooters.
Den här snubben var konsult under utvecklingen av MW och det märks verkligen:
Ser Blops dåligt ut? nja, men MW har en otrolig nerv i vapenpresentationen som jag upplever saknas i samtliga gameplayvideos jag sett än så länge.