Hands-on – Multiplayer i Call of Duty Black Ops: Cold War

Robot
Hands-on – Multiplayer i Call of Duty Black Ops: Cold War

Jag har lirat ett par timmar multiplayer från nya Call of Duty!

#call-of-duty-black-ops-cold-war


Medlem

Vapenkänslan de lyckades få till i MW verkar tyvärr vara som bortblåst

Medlem
Skrivet av Clarence_S:

Vapenkänslan de lyckades få till i MW verkar tyvärr vara som bortblåst

Var orolig för just detta men när jag såg detta så vart jag överraskad. Tycker det ser i stort sätt likadant ut. Är det inte samma animationer?

Medlem

Tycker också det att grafiken ser i stort sett lika som MW

Medlem

3:38: hålen i väggen bara automagiskt försvinner/"växer ihop"!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Clarence_S:

Vapenkänslan de lyckades få till i MW verkar tyvärr vara som bortblåst

Den kändes tight, så vet inte vad du baserar det på?


signatur
Medlem

Köper det nog för singleplayer men multiplayer såg inget vidare ut. Det här med "Medalj, medalj, xp, xp, medalj, xp, killstreak, respawn" känns lite väl gen z, saknar det lägre tempot från i artikeln nämnda conquest-matcher när Battlefield fortfarande var bra.

Medlem
Skrivet av Clarence_S:

Vapenkänslan de lyckades få till i MW verkar tyvärr vara som bortblåst

Skrivet av Flugsaft:

Var orolig för just detta men när jag såg detta så vart jag överraskad. Tycker det ser i stort sätt likadant ut. Är det inte samma animationer?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Den kändes tight, så vet inte vad du baserar det på?

Det som i mitt tycke fångades på ett otroligt bra sätt i modern warfare är hur automatvapen beter sig i verkligheten med avsaknad av mynningsflamma och den "ryckighet" ett automatvapen har när det avfyras. Det är vad jag tycker saknas här, vapnen ser ut att vara mindre dramatiska när de avfyras och har helt plötsligt mer orealistiska mynningsflammor igen. Men jag har inte spelat spelet så kan också ha helt fel, jag baserar det bara på vad jag har sett i tidig gameplay

Edit: Här är en länk till en video som visar det väldigt bra
Black Ops https://www.youtube.com/watch?v=dHlmMrma_Bw
Modern Warfare 2019 https://www.youtube.com/watch?v=wysx3ctXjF8

Medlem

För min del hade jag kunnat klara mig utan unlocks/perks/killstreaks.

Ge mig ett spel där jag kan spela med polare på privatserver utan att behöva låsa upp allt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nu ser ju alla krigsspel och bilspel likadana ut.


signatur

autograph

Medlem

Eh...bytade de spel mitt i streamen? De liknar ju inte alls det som visades först.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers

Varför händer detta varje gång man ska försöka göra en ball undanmanöver. Killed by artillery, jomantackar.


signatur
Medlem

bara jag som fick battlefront 2 vibbar av kartan i kill confirmed klippet?

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Köper det nog för singleplayer men multiplayer såg inget vidare ut. Det här med "Medalj, medalj, xp, xp, medalj, xp, killstreak, respawn" känns lite väl gen z, saknar det lägre tempot från i artikeln nämnda conquest-matcher när Battlefield fortfarande var bra.

Du har väl inte fel i sak men Kill Confirmed har länge funnits i cod-spelen vad jag vet. Föredrar själv S&D och där det är lite mindre run n gun

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Du har väl inte fel i sak men Kill Confirmed har länge funnits i cod-spelen vad jag vet. Föredrar själv S&D och där det är lite mindre run n gun

Var nog snarare att kartan såg väldigt Star Wars ut. Det var det första jag tänkte på


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Var nog snarare att kartan såg väldigt Star Wars ut. Det var det första jag tänkte på

Citerade du rätt inlägg nu? Såg att det var någon som skrev om Star Wars men det var icke jag.

Medlem
Skrivet av Clarence_S:

Det som i mitt tycke fångades på ett otroligt bra sätt i modern warfare är hur automatvapen beter sig i verkligheten med avsaknad av mynningsflamma och den "ryckighet" ett automatvapen har när det avfyras. Det är vad jag tycker saknas här, vapnen ser ut att vara mindre dramatiska när de avfyras och har helt plötsligt mer orealistiska mynningsflammor igen. Men jag har inte spelat spelet så kan också ha helt fel, jag baserar det bara på vad jag har sett i tidig gameplay

Edit: Här är en länk till en video som visar det väldigt bra
Black Ops https://www.youtube.com/watch?v=dHlmMrma_Bw
Modern Warfare 2019 https://www.youtube.com/watch?v=wysx3ctXjF8

https://www.youtube.com/watch?v=gD7pd03L43k&ab_channel=TheSlo...

Beror ju helt på bössan, om en kompensator eller flamdämpare är monterad.
Samt längd på pipan.

Medlem

COD spelar man för singleplayer-kampanjen. Multiplayer är bl.a. Battlefield duktigare på i mitt tycke. Och ja, det ser väldigt mycket ut som en DLC på Modern Warfare.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Var nog snarare att kartan såg väldigt Star Wars ut. Det var det första jag tänkte på

haha jaa så är det nog, det var trots allt en tatooine karta från battlefront 1 jag tyckte den påminde om, va tvungen att kolla upp det, den var inte så lik som jag mindes men inte så olik heller

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Citerade du rätt inlägg nu? Såg att det var någon som skrev om Star Wars men det var icke jag.

Jag förbehåller mig rätten att citera helt fel inlägg


signatur
Medlem
Skrivet av Clarence_S:

Det som i mitt tycke fångades på ett otroligt bra sätt i modern warfare är hur automatvapen beter sig i verkligheten med avsaknad av mynningsflamma och den "ryckighet" ett automatvapen har när det avfyras. Det är vad jag tycker saknas här, vapnen ser ut att vara mindre dramatiska när de avfyras och har helt plötsligt mer orealistiska mynningsflammor igen. Men jag har inte spelat spelet så kan också ha helt fel, jag baserar det bara på vad jag har sett i tidig gameplay

Edit: Här är en länk till en video som visar det väldigt bra
Black Ops https://www.youtube.com/watch?v=dHlmMrma_Bw
Modern Warfare 2019 https://www.youtube.com/watch?v=wysx3ctXjF8

Håller helt med, BLOPSCW känns definitivt som ett steg tillbaka från MW's extremt dynamiska animationssystem.
Oavsett om man gillar MW eller inte går det knappt att förneka hur extremt bra förstapersonsanimationerna är.

Känns som det finns 4-5 varianter på reloads som dessutom reagerar lite på hur man rör siktet under tiden.
Även sleight of hand, hur många skott man har kvar i magasinet etc. påverkar.
Det känns snappy på en nivå över de flesta shooters.

Den här snubben var konsult under utvecklingen av MW och det märks verkligen:

Ser Blops dåligt ut? nja, men MW har en otrolig nerv i vapenpresentationen som jag upplever saknas i samtliga gameplayvideos jag sett än så länge.

Medlem

Kul med många fler cod det blir bättre även om codx är toppen på call of duty. Det är vad jag har att komma med. Hejdå )

1
Skriv svar