Textstorlek i spelet PS4?

Medlem
Textstorlek i spelet PS4?

Jag är nästan 50 pannor och har precis blivit med ett PS4 på gamla dagar. Det var liksom rätt kurs att köpa ett beg. nu när 5:an släpps snart :-). Jag har inte haft någon konsol sedan PS2 släpptes men kände att det var dags igen. Sitta och tomglo på massa värdelös TV när man kan spela någon gång istället.

Kruxet är att jag har min TV-soffa ganska långt från TV:n så jag som är gammal har lite problem att se "förklaringstexterna" som dyker upp i spelen! Finns det något sätt att förstora dessa?

Inaktiv

I settings har du något som heter "Accessibility", antar att det blir inställningar/tillgänglighet om du kör på svenska menyer.

Där kan man klicka i en ruta för större text.

Exakt vad det betyder vet jag inte, om det bara är för menyer eller om det appliceras på spel.

Annars har många utvecklare blivit bra på det här med tillgänglighet i sina spel, så i många finns det i menyerna för själva spelen, så att folk med olika nedsättningar kan ändra kontroller, färgblinda kan ändra så det blir lättare att se och så vidare.

Medlem

Det varierar från spel till spel. Det finns många spel med inställningar för textstorleken, men dessvärre så finns det också många spel som inte har det.

Ibland om man har tur så släpps det en uppdatering som fixar det. Till exempel så släpptes The Outer Worlds förra året och fick många klagomål om att texten var för liten, men utvecklarna fixade sedan det när dom uppdaterade spelet så nu kan man spela det med jättestor text om man vill.

Medlem

@anon_328494: Jag tror att det endast ändrar texten i menyerna för inställningar tyvärr

Medlem

@Kazutoyo: Jag spelar God Of War och jag började med att hämta hem uppdateringarna men mer vet jag inte tyvärr. Alltså om just det spelet har möjlighet att andra textstorlek eller inte?

Medlem
Skrivet av SLAXS-71:

@Kazutoyo: Jag spelar God Of War och jag började med att hämta hem uppdateringarna men mer vet jag inte tyvärr. Alltså om just det spelet har möjlighet att andra textstorlek eller inte?

Hittade denna artikel för just God of war:

God of war text size

"If you want to change the text size, all you have to do is head into the options menu and take a look at the accessibility options. Right at the bottom, you should find a new slider that lets you adjust text size. Easy peasy."

Medlem

@Zensu: Men hur bra som helst! TACK så sjukt mycket. Nu ska vi bara se om jag fixat det

Medlem
Skrivet av SLAXS-71:

@Zensu: Men hur bra som helst! TACK så sjukt mycket. Nu ska vi bara se om jag fixat det

Det var så lite så Bara hojta om det är knasigt/krångligt så drar jag igång God of war på min Ps4 och kollar exakt hur man gör så kan jag fixa en lite bättre guide!

Medlem

@Zensu: Bättre hjälp än så kan jag inte få.... Hör av mig om det inte fungerar eller om jag inte hittar.

Medlem

Jag tror att du kan försöka ändra upplösningen på din TV. Inte alla erbjuder detta alternativ, men det kan fungera.


signatur

Försäljningskonsult i Marbella för det svenska samhället.
Playstation älskare

1
Skriv svar