Förhandstitt – Prince of Persia: The Sands of Time Remake

Robot
Förhandstitt – Prince of Persia: The Sands of Time Remake
Medlem

Skulle inte förvåna mig ett dug att det blir en kass remake. jag menar ge det till ubisoft fransk mupparna som lyckats förstöra Heroes of might and magic och sedan Skita på sina fans ännu mer med att göra 2 jävla skit mobil spel. Så förbryllar mig detta inte något. Det enda spel dom vill du ska gilla är deras jävla Rain bow 6 och nu deras egana battle royal spel Hyper Scape och deras uttjade assassin creed spel.

Assassin creed är Ubisofts jädra final fantasy spel vi måste göra 100 spel i serien då namnet säljer som smör.

Medlem

Är så himla less på dessa fransmän, när släppte dom ett vettigt spel sist?

AnvilNext motorn känns verkligen efter jämfört med många andra motorer också.
Ubisoft är övervärderade och det var skönt att se att polackerna de-throneade dom i Europa.

Medlem

Usch... Ser inte mycket bättre ut än originalet på GameCube.

Medlem

Såg ganska mediokert ut.

Gnällkuk

Hade varit hypead... om det var ett spel till typ psp, för tio år sedan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Skulle inte förvåna mig ett dug att det blir en kass remake. jag menar ge det till ubisoft fransk mupparna som lyckats förstöra Heroes of might and magic och sedan Skita på sina fans ännu mer med att göra 2 jävla skit mobil spel. Så förbryllar mig detta inte något. Det enda spel dom vill du ska gilla är deras jävla Rain bow 6 och nu deras egana battle royal spel Hyper Scape och deras uttjade assassin creed spel.

Assassin creed är Ubisofts jädra final fantasy spel vi måste göra 100 spel i serien då namnet säljer som smör.

Jag blir fan ledsen varje gång jag tänker på hur de senare Heroes spelen är. Det känns som det borde vara så extremt, jävla enkelt att göra ett bra Heroes spel. Gör ett spel som är nästan exakt som 2 eller 3 med current gen grafik och lite nya mechanics mest kanske några nya factions, magier, fiender och resources så hade folk blivit nöjda.

Heroes 3 är ett sånt sjukt bra spel och jag kan inte påstå att jag är jättebra på det men jag lirade det första gången för typ ish 15 år sedan och lirar det någon gång ibland än idag och tycker fortfarande det är ett grymt spel.

De hade bara kunnat släppt en 100% remake på 3an med endast current gen grafik, allt annat precis, exakt lika dant som originalet och folk hade jublat men nej det går tydligen inte suck.....

Medlem

Tur att sands of time är ett riktigt bra spel då. Det har ju alltid sålt skit så ubisift kanske inte ville chansa...

Medlem

de borde göra ett helt nytt prinsen spel istället.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av Megagurra:

Är så himla less på dessa fransmän, när släppte dom ett vettigt spel sist?

AnvilNext motorn känns verkligen efter jämfört med många andra motorer också.
Ubisoft är övervärderade och det var skönt att se att polackerna de-throneade dom i Europa.

När Ubisoft släppte ett vettigt spel? Måste börja med att fråga vilka av spelen du själv faktiskt spelat?

Men jag kan göra en lista på spel jag tyckt om och haft riktigt skoj med senaste 5 åren.

Assassins Creed Chronicles (China, India, Russia)
Trials of the Blood Dragon
Grow Up! (det är en titel, inte ett påhopp)
Watch_Dogs 2
Eagle Flight
Assassins Creed Origins
Far Cry 5
Starlink: Battle for Atlas
The Crew 2 är skoj även om det finns ett gäng problem
Assassins Creed Odyssey
Far Cry New Dawn
Steep
Trials Rising
Ghost Recon Wildlands
Rainbow Six Siege
For Honor
The Division 2 har jag precis börjat spela igen men gillar det skarpt hittills
Ghost Recon Breakpoint, riktigt skoj men det faller på att man gjorde en sinnessjuk dlc-lösning med storyn, där man fick veta typ hälften av sanningen och resten bakom en betalvägg. Längesen jag blev så besviken på ett beslut. Men själva spelet är skoj.

Det var senaste 5 åren tror jag. Sen har man ju gjort några remakes av olika spel.

Medlem

@anon_328494: Starlink var fasen svinkul. Så trist de la ner det. de kunde ha släppt en expansion tycker jag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:

@Maaden_Swe: Starlink var fasen svinkul. Så trist de la ner det. de kunde ha släppt en expansion tycker jag.

Håller med, jag är inte riktigt klar än , plockar upp det när jag blir sugen på att flyga runt

KoP
Medlem

Nja.. mest älskade del vette 17. Personligen håller jag första spelet högst. Det var banbrytande för sin tid med rotoscoping tekniken bl.a.

Inaktiv

Håller Ubi som ett av de absolut bästa bolagen som utvecklar spel för tillfället.

Det här verkar däremot vara en lite lat remake, iallafall bättre än Mario remaken som är på väg.

Medlem

Oj, jag såg läckan och tänkte "jaha har de inte börjat med spelet än utan visar gameplay från det gamla"... Ja det var ju tråkigt då, de kan behålla det haha.

Medlem

@anon_328494:
Inte ett enda av dom spelen tycker jag personligen är någon höjdare.
Speciellt inte Breakpoint som jag ändå har kört en del på min ps4.
Men det är som sagt min personliga åsikt

Medlem

Blir mer sugen på att köra om originalet, ser ingen anledning till att skaffa denna remake. Sands of Time är från en tid då Ubisoft släppte många bra spel, har svårt att tro att det ens är samma företag idag.

Skrivet av CusmaR:

Oj, jag såg läckan och tänkte "jaha har de inte börjat med spelet än utan visar gameplay från det gamla"... Ja det var ju tråkigt då, de kan behålla det haha.

Jag satt och tänkte nästan hela presentationen att dom visade gameplay från gamla spelet och att dom när som helst skulle göra en snygg transition till den bländande remastern.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

När Ubisoft släppte ett vettigt spel? Måste börja med att fråga vilka av spelen du själv faktiskt spelat?

Men jag kan göra en lista på spel jag tyckt om och haft riktigt skoj med senaste 5 åren.

Assassins Creed Chronicles (China, India, Russia)
Trials of the Blood Dragon
Grow Up! (det är en titel, inte ett påhopp)
Watch_Dogs 2
Eagle Flight
Assassins Creed Origins
Far Cry 5
Starlink: Battle for Atlas
The Crew 2 är skoj även om det finns ett gäng problem
Assassins Creed Odyssey
Far Cry New Dawn
Steep
Trials Rising
Ghost Recon Wildlands
Rainbow Six Siege
For Honor
The Division 2 har jag precis börjat spela igen men gillar det skarpt hittills
Ghost Recon Breakpoint, riktigt skoj men det faller på att man gjorde en sinnessjuk dlc-lösning med storyn, där man fick veta typ hälften av sanningen och resten bakom en betalvägg. Längesen jag blev så besviken på ett beslut. Men själva spelet är skoj.

Det var senaste 5 åren tror jag. Sen har man ju gjort några remakes av olika spel.

Du skulle kunna lägga till ytterligare 5år av Ubisoft-spel och jag ändå skulle välja ett fantastiskt spel likt Heroes 3, framför dussintals mediokra intetsägande soffpotatislir.

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Du skulle kunna lägga till ytterligare 5år av Ubisoft-spel och jag ändå skulle välja ett fantastiskt spel likt Heroes 3, framför dussintals mediokra intetsägande soffpotatislir.

Ok, så bra att ingen tvingar dig köra spelen då Men är ändå nyfiken, vilket Ubisoft-spel körde du senast?

Medlem

@Fiigaro: Jo fan och dom gjorde ju nytt spel som ska följa storyn och Catherine Ironfist men dom förstörde skiten igenom att göra det till ett sketet mobil spel som inte ens är bra.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Ok, så bra att ingen tvingar dig köra spelen då Men är ändå nyfiken, vilket Ubisoft-spel körde du senast?

Anno 1800, enda bra Ubisoft-spelen jag kört på bra länge. Anno 1404 är fortfarande klart bäst i serien och hade hoppas lite mer på 1800. Men men, man får väl vara glad så länge spelen numera inte är gloriferad storefronts.

Lirat annars titlar som Division och Rainbow Six. Division är dock ett typiskt exempel varför dagens spel suger idag. De känns mer som dassiga mmo-lir. Ingen spänning, knappt ingen utmaning och noll inlevelse. Mest bara dötrist grind och meningslösa följ en kompass uppdrag. Inte ens roligt med kompisar. Siege kan vara skoj en stund men suck...

...Alltså jag ser ofta det här har du spelat X eller Y. Om ja, men har du spelat X-2 då, osv. Men vad är egentligen poängen att fråga om du troligtvis ändå inte har samma utgångspunkt? Har du kört Splinter Cell Chaos Theory Spy Vs Merc? Har du lirat PC versionen av Ghost Recon Advance Warfighter i co-op? Har du lirat SWAT4? Dark Messiah of Might and Magic?

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Anno 1800, enda bra Ubisoft-spelen jag kört på bra länge. Anno 1404 är fortfarande klart bäst i serien och hade hoppas lite mer på 1800. Men men, man får väl vara glad så länge spelen numera inte är gloriferad storefronts.

Lirat annars titlar som Division och Rainbow Six. Division är dock ett typiskt exempel varför dagens spel suger idag. De känns mer som dassiga mmo-lir. Ingen spänning, knappt ingen utmaning och noll inlevelse. Mest bara dötrist grind och meningslösa följ en kompass uppdrag. Inte ens roligt med kompisar. Siege kan vara skoj en stund men suck...

...Alltså jag ser ofta det här har du spelat X eller Y. Om ja, men har du spelat X-2 då, osv. Men vad är egentligen poängen att fråga om du troligtvis ändå inte har samma utgångspunkt? Har du kört Splinter Cell Chaos Theory Spy Vs Merc? Har du lirat PC versionen av Ghost Recon Advance Warfighter i co-op? Har du lirat SWAT4? Dark Messiah of Might and Magic?

Ah, så du har spelat ett par, det är taget.

Vad poängen är. Ja att någon dömer ut ett stort företags alla spel när man spelet ett par. Det är intressant helt enkelt och säger hur seriöst man kan ta den ursprungliga kommentaren.

Sen spelar det i slutändan ingen roll alls men intressant är det likväl

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Ah, så du har spelat ett par, det är taget.

Vad poängen är. Ja att någon dömer ut ett stort företags alla spel när man spelet ett par. Det är intressant helt enkelt och säger hur seriöst man kan ta den ursprungliga kommentaren.

Sen spelar det i slutändan ingen roll alls men intressant är det likväl

Vet att det även finns några bra spel Ubisoft gjort senaste tio åren. Poängen var att jag fortfarande skulle välja ett titel som Heroes 3 framför alla spelen. Har du själv förresten någonsin upplevt ett sjuhelvettes bra spel du skulle kunna säga samma sak om?

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Vet att det även finns några bra spel Ubisoft gjort senaste tio åren. Poängen var att jag fortfarande skulle välja ett titel som Heroes 3 framför alla spelen. Har du själv förresten någonsin upplevt ett sjuhelvettes bra spel du skulle kunna säga samma sak om?

Jag skulle inte kunna säga att jag väljer något spel framför något jag aldrig testat. Men jag har spelet en jäkla massa bra spel, helt klart

Medlem

@anon_328494:

Det ena jag aktivt njutit av var faktiskt For Honor, något nytt och kul, som verkade sälja rätt dåligt och få massa snuskiga DLCs

Annars kört följande och gillar dom inte alls:

Ghost Recon Wildlands
Rainbow Six Siege
Trials
AC: Origins - Största buyers remorse denna generation 4h, played för 650kr.
The Crew 2

Är bara uppblåsta maps utan intressanta saker, torn som ska utkikas och 3000 collectibles i nästan alla spel.

1
Skriv svar