Recension – Tell Me Why

Robot
Recension – Tell Me Why

Life is Strange-studion ger oss en vacker vintersaga, som hellre viskar än skriker.

#dontnod-entertainment, #tell-me-why


Medlem

Bra recension! Synd att det inte kommer till ps4 :/

KoP
Medlem

Drog igenom sista avsnittet idag. Helheten (avsnitt 1 till 3) är riktigt bra!

Medlem

lirat första delen på pc (gamepass) rätt skoj.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Ambassadör
Xbox

Trevlig recension!

Ska dra sista delen nu i helgen är planen. Hittills riktigt bra, mysigt och mystiskt.


signatur

Jump in.

It's not a lake, it's an ocean

Har någon timme kvar nu, tror jag, och upplevelsen är lite kluven. Lite för händelsefattigt och tjatigt för min smak.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Överlag bra, men måste säga att det var ganska långsamt, även jämfört med liknande spel. Störde mig extra på Eddies, Michaels och Tylers röstskådisar... har nog aldrig hört så monotont skådespeleri.

FM-guru
F.d. Sisyr

Fan vad trög jag är. Trodde det skulle komma fem episoder, så har inte spelat det än trots att jag har Game Pass.

Aja, då vet jag vad jag gör ikväll och i helgen.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Dergo218:

Överlag bra, men måste säga att det var ganska långsamt, även jämfört med liknande spel. Störde mig extra på Eddies, Michaels och Tylers röstskådisar... har nog aldrig hört så monotont skådespeleri.

Ja, det blev nästan lite komiskt efter ett tag.

Klarade just ut det. Det tog sig lite mot slutet, tycker jag, men överlag var det alldeles för icke-interaktivt för min smak. Mer film än spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Its nothing but a heartbreak.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

riktigt bra låt, UNSECRET - TILL I SEE YOU AGAIN (FEAT. THE POWDER ROOM). om någon undrar, spelet kommer säker bli stämningsfullt.

It's not a lake, it's an ocean

Det är mycket känslor också. Ibland blir det lite komiskt. När Alyson konstaterar att ”I need to feel how I’m going to feel about this” brister jag ut i gapskratt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Fan det går inte att läsa Tell me why utan att sjunga det.

Medlem

Kan även tillägga att jag tycker det är dags för Dontnod att kanske försöka sig på lite mer vuxna protagonister. Tre spel med unga vuxna. Dessutom är Tell me why extremt likt första Life is strange vad beträffar storyns bakgrund.

Medlem

Nice! Gillar skarpt de tidigare Life is Strange och uppföljaren. Jag uppskattar det lugnade långsamma tempot; när 99% av alla andra spel har så mycket tempo så är det bra med att iaf 2-3 spel per år vägar ta det lugnt, låta spelaren gå långsamt fram.

Life is Strange och uppföljaren lämnade mycket mer känslor med mig än de flesta filmer och böcker gör. Hoppas på samma med detta spel.

NuZ
Testpilot

Spelade ut det igår. Fantastiskt spel. Vissa saker hade kunnat vara bättre men storyn och berättandet var topklass. 6/7 får det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar