Ubisoft India kommenterar grafiken i Prince of Persia-remaken

eld
Medlem
Skrivet av lampis:

Nej, verkligen inte. En stor del av alla som skrev om spelet på diverse forum ansåg att spelet var fult. Spelet släpptes i.o.f.s. strax efter Horizon: Zero Dawn, så det kanske inte var speciellt konstigt att folk då tyckte att BOTW var fult som stryk. Spelet hade många kvaliteter (fysiken bl.a.) men grafiken var knappast en av dem. Såhär i efterhand tycker jag att det är minst lika fult som när de släpptes och det lär knappast bli snyggare med åren.

Hittade recensionen med lägst betyg på metacritic:

https://www.slantmagazine.com/games/the-legend-of-zelda-breat...

Citat:

"By overwhelming players with tons of stuff to do, see, and collect in a “free” zone, open-world video games speciously condition us to believe that more is better. The audiovisual beauty alone of The Legend of Zelda: Breath of the Wild is liable to convince you that this is actually true."

NuZ
Console Pleb
Skrivet av lars_kongo:

Nej jag väntade in 8-bits filtret till last of us 2, innan jag körde. Såg ju för djävligt ut innan, ospelbart.

Nu finns det ju många bättre spel gameplaymässigt än LoU2. Förstår inte varför du måste ta det till ytterlighet? Det jag menar är att utseendet är inte allt. Tycker yoshi island är skitsnyggt imo.


"Citera för svar!"

Speedrunner

Medlem

Ubisoft india? Är det en studio full med indier?

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu finns det ju många bättre spel gameplaymässigt än LoU2. Förstår inte varför du måste ta det till ytterlighet? Det jag menar är att utseendet är inte allt. Tycker yoshi island är skitsnyggt imo.

Jo men jag tycker det blir lite löjligt att ifrågasätta varför så många tycker spelet ser dåligt ut grafiskt, när det helt uppenbart gör det. Speciellt för en remake/remaster när hela syftet är just att få det att se modernt ut, som någon skrev tidigare. Jag tror du är i kraftig minoritet om du tycker grafik är helt oviktigt för upplevelsen.

SJälv tycker jag Cuphead är bland det "vackrare" som kommit på senare år, men det är skillnad på snygg 2D och snygg 3D grafik också.

Medlem
Skrivet av lampis:

Nej, verkligen inte. En stor del av alla som skrev om spelet på diverse forum ansåg att spelet var fult. Spelet släpptes i.o.f.s. strax efter Horizon: Zero Dawn, så det kanske inte var speciellt konstigt att folk då tyckte att BOTW var fult som stryk. Spelet hade många kvaliteter (fysiken bl.a.) men grafiken var knappast en av dem. Såhär i efterhand tycker jag att det är minst lika fult som när de släpptes och det lär knappast bli snyggare med åren.

Botw är snyggare än horizon. Yoshi's island är snyggare än horizon.

NuZ
Console Pleb
Skrivet av lars_kongo:

Jo men jag tycker det blir lite löjligt att ifrågasätta varför så många tycker spelet ser dåligt ut grafiskt, när det helt uppenbart gör det. Speciellt för en remake/remaster när hela syftet är just att få det att se modernt ut, som någon skrev tidigare. Jag tror du är i kraftig minoritet om du tycker grafik är helt oviktigt för upplevelsen.

SJälv tycker jag Cuphead är bland det "vackrare" som kommit på senare år, men det är skillnad på snygg 2D och snygg 3D grafik också.

Ja självklart men för vissa hänger hela världen på grafiken. Jag blir nöjd bara de fixar problemen i spelet. Där håller jag med dig. Cuphead är otroligt vackert spel


"Citera för svar!"

Speedrunner

Medlem
Skrivet av eld:

Hittade recensionen med lägst betyg på metacritic:

https://www.slantmagazine.com/games/the-legend-of-zelda-breat...

Jag kollade igenom ett gäng recensioner, och i var och varannan recension pratas det om grötiga texturer, utvattnade färger och låg upplösning.


Kunskapsförmedlare.

Optimerat for ps2

eld
Medlem
Skrivet av lampis:

Jag kollade igenom ett gäng recensioner, och i var och varannan recension pratas det om grötiga texturer, utvattnade färger och låg upplösning.

Och ingen av dom säger att spelet är fult:

Citat:

Graphically, for what is essentially a game running on a small handheld tablet (or the old underpowered Wii U) the game is beautiful, marrying light pastel colours with some really well done special effects like cold blustering winds and roaring fires - it looks really welcoming and just begging to be explored. There are some muddy textures when looking off into the distance and minor pop in is present but it rarely diminishes the experience.

Men du får gärna länka till en som tycker att spelet ser dåligt ut då du redan sett flera!

Medlem
Skrivet av eld:

Och ingen av dom säger att spelet är fult:

Men du får gärna länka till en som tycker att spelet ser dåligt ut då du redan sett flera!

Grötiga texturer och urvattnade färger är inte något alla går igång på. Samma sak med den låga upplösningen, den Nickelodean-doftande designen och de detaljfattiga omgivningarna. 😂 Och nej, jag hinner inte länka.


Kunskapsförmedlare.

eld
Medlem
Skrivet av lampis:

Grötiga texturer och urvattnade färger är inte något alla går igång på. Samma sak med den låga upplösningen, den Nickelodean-doftande designen och de detaljfattiga omgivningarna. 😂 Och nej, jag hinner inte länka.

Okej, då vet vi, ingen av recensionerna skrev att breath of the wild var fult.

Men nu har du all rätt att tycka att breath of the wild är fult, men jag tror inte alla delar den åsikten.

Medlem
Skrivet av lampis:

Grötiga texturer och urvattnade färger är inte något alla går igång på. Samma sak med den låga upplösningen, den Nickelodean-doftande designen och de detaljfattiga omgivningarna. 😂 Och nej, jag hinner inte länka.

Känns somom spel ofta kallas "ful" så fort de beslutar sig för att använda en cel-shaded stil. Du kan såklart kalla det "nickelodean"-doftande, finns dock en faktiskt term för stilen. Klart man kan tycka att det blir per automatik fult, men det blir en rätt så subjektiv fråga. För rent grafiskt är det inget större fel på BotW, förutom om man är väldigt ivrig över att vara överkritisk.

Dessutom framstår man ju inte så jättepålitlig när man har tiden att argumentera för ett spels "fulhet" men inte att länka påstådda källor, lite lustigt kan man tycka.

Här har du en faktisk länk till något väldigt läsvärt, men du kommer väl inte ha "tiden och orken" att läsa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Konfirmeringsbias

Medlem
Skrivet av Disturbedcows:

Känns somom spel ofta kallas "ful" så fort de beslutar sig för att använda en cel-shaded stil. Du kan såklart kalla det "nickelodean"-doftande, finns dock en faktiskt term för stilen. Klart man kan tycka att det blir per automatik fult, men det blir en rätt så subjektiv fråga. För rent grafiskt är det inget större fel på BotW, förutom om man är väldigt ivrig över att vara överkritisk.

Dessutom framstår man ju inte så jättepålitlig när man har tiden att argumentera för ett spels "fulhet" men inte att länka påstådda källor, lite lustigt kan man tycka.

Här har du en faktisk länk till något väldigt läsvärt, men du kommer väl inte ha "tiden och orken" att läsa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Konfirmeringsbias

Absolut inte. Det finns en del spel där cel-shading lyfter grafiken och bidrar med en charmboost. Wind Waker är ett exempel, XIII är ett annat och Jet Set Radio är ytterligare ett. BOTW är inte ett av dem, anser jag, varken gällande design, den tekniska biten eller effekter.


Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Absolut inte. Det finns en del spel där cel-shading lyfter grafiken och bidrar med en charmboost. Wind Waker är ett exempel, XIII är ett annat och Jet Set Radio är ytterligare ett. BOTW är inte ett av dem, anser jag, varken gällande design, den tekniska biten eller effekter.

XIII är verkligen cel-shading done right som du nämnde, eller ja allihopa är det men just XIII är en klassiker som hade trillat ur minnet av någon anledning...

Det grafiska i BotW kan jag förstå om man inte diggar, men just den tekniska biten är väl ändå det som gör spelet till det de är? Alltså spelets starkaste sida? Man kan ju inte leka på samma sätt i tidigare titlar pga hur integrerad just fysiken är i gameplayen, som är det tekniska? Allt blir ju inte lika straight-forward.

Detta är dock din åsikt så det finns inget rätt och fel, tycker bara att det är lite annorlunda synpunkter då en del av det du nämner är just det som anses göra spelet så bra som det är.

BotW är galet repetitivt om man inte är kreativ med det man har, men det är en förbannelse som ligger över de flesta open-world spelen.

Tl;dr
Visst, det tekniska är dock definitivt det bästa med spelet.

Medlem
Skrivet av Disturbedcows:

XIII är verkligen cel-shading done right som du nämnde, eller ja allihopa är det men just XIII är en klassiker som hade trillat ur minnet av någon anledning...

Det grafiska i BotW kan jag förstå om man inte diggar, men just den tekniska biten är väl ändå det som gör spelet till det de är? Alltså spelets starkaste sida? Man kan ju inte leka på samma sätt i tidigare titlar pga hur integrerad just fysiken är i gameplayen, som är det tekniska? Allt blir ju inte lika straight-forward.

Detta är dock din åsikt så det finns inget rätt och fel, tycker bara att det är lite annorlunda synpunkter då en del av det du nämner är just det som anses göra spelet så bra som det är.

BotW är galet repetitivt om man inte är kreativ med det man har, men det är en förbannelse som ligger över de flesta open-world spelen.

Tl;dr
Visst, det tekniska är dock definitivt det bästa med spelet.

Själva fysiken i spelet är fantastiskt, det säger jag inte emot, men spelet känns inte optimerat för konsolen. En teknisk brist är bilduppdateringen som leder till lagg på vissa ställen.


Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Själva fysiken i spelet är fantastiskt, det säger jag inte emot, men spelet känns inte optimerat för konsolen. En teknisk brist är bilduppdateringen som leder till lagg på vissa ställen.

Instämmer, det är ju dock ett dassigt problem som är alldeles för vanligt på konsol överlag.. Gör inte problemet mer okej, men den "standarden" kanske bidrar till att många ser lite mellan fingrarna när de gäller dålig optimering då ribban ligger lågt

Medlem
Skrivet av NuZ:

Men fortfarande, man spelar väl inte spel för utseendet eller gör du det?

Hade det inte spelat någon roll hade remakes/remasters aldrig varit en grej och då hade man ju bara spelat originalet istället?
Konstigt argument...

NuZ
Console Pleb
Skrivet av Dudinkalv:

Hade det inte spelat någon roll hade remakes/remasters aldrig varit en grej och då hade man ju bara spelat originalet istället?
Konstigt argument...

Kanske för man är tvungen att göra remakes för att funka på nyare hårdvara och operativsystem


"Citera för svar!"

Speedrunner

Medlem
Skrivet av NuZ:

Kanske för man är tvungen att göra remakes för att funka på nyare hårdvara och operativsystem

Av alla remasters och remakes som görs pratar du om någon enstaka procent då överväldigande majoritet har just fokus på grafik och i vissa fall förbättrad gameplay. Jag förstår inte hur du kan sitta och försvara en "remake" som ser två generationer gammal ut, men vill du ge dina surt förvärvade pengar till extremt lata utvecklare så för all del.

NuZ
Console Pleb
Skrivet av Dudinkalv:

Av alla remasters och remakes som görs pratar du om någon enstaka procent då överväldigande majoritet har just fokus på grafik och i vissa fall förbättrad gameplay. Jag förstår inte hur du kan sitta och försvara en "remake" som ser två generationer gammal ut, men vill du ge dina surt förvärvade pengar till extremt lata utvecklare så för all del.

Är väl gameplay som är viktigt, iaf för mig. Tycker det ser lite charmigt ut och de berättade varför också. Orginalet är fantastiskt och tror detta blir bra också.


"Citera för svar!"

Speedrunner

12
Skriv svar