Det ryktas (löst) om Final Fantasy XVI under PS5-showen på onsdag

Robot
Det ryktas (löst) om Final Fantasy XVI under PS5-showen på onsdag

Påstås göras i en "väletablerad" spelmotor.

#final-fantasy-xvi, #playstation-5


Medlem

Kanske körs i UE5.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

är det FF16 så lär det inte vara en lanseringstitel precis. OM det skulle vara så har SquareEnix lyckats hålla läckor tillbaka i alla de år som utveckling tar med ett stort team Inte så troligt att lyckas med det.

Så release 2022 kanske.

Medlem

Final Fantasy XVI är förhoppnings vis Final Fantasy Versus XIII om nu legenden Tetsuya Nomura ligger bakom

Skribent
Skrivet av Aletheides:

är det FF16 så lär det inte vara en lanseringstitel precis. OM det skulle vara så har SquareEnix lyckats hålla läckor tillbaka i alla de år som utveckling tar med ett stort team Inte så troligt att lyckas med det.

Så release 2022 kanske.

Vi har ju börjat vänja oss vid att när ett FF-spel avtäcks som kommande spel till den "nya" generationens konsoler, är det egentligen generationen efter de pratar om


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skulle tycka det vore roligt om de tillkännagav ett nytt FF spel i serien men å andra sidan känns det som att om så vore fallet saktas skapandet av FFVII remaken ner.

Medlem
Skrivet av Keima:

Final Fantasy XVI är förhoppnings vis Final Fantasy Versus XIII om nu legenden Tetsuya Nomura ligger bakom

@Keima: Själv hoppas jag att han inte ens är i närheten av nästa FF

Medlem

Hoppas på Unreal Engine 4 eller 5, och PC version dag ett. Då får de mina pengar!

Medlem

Har svårt att föreställa mig att Square Enix skulle använda Unreal Engine över sin egen motor för ett nytt Final Fantasy.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Har svårt att föreställa mig att Square Enix skulle använda Unreal Engine över sin egen motor för ett nytt Final Fantasy.

Det är möjligt att dom har fortsatt utveckla Luminous Engine för framtida projekt efter att ha använt det i Final Fantasy XV, men den har ju en rätt brokig historia. Under utvecklingen av Kingdom Hearts 3 så bytte dom från Luminous Engine till Unreal Engine 4 för att tydligen var det något som inte var tillräckligt bra, att byta motor mitt under utvecklingen är ju absolut inget man vill göra och görs bara om det verkligen måste. Och Final Fantasy VII Remake som släpptes tidigare i år använder sig också av Unreal Engine 4. Så det känns ju som om dom mer eller mindre övergett sin Luminous Engine.

Om dom nu inte använder sig av Crystal Dynamics Foundation engine som används i dom nyare Tomb Raider-spelen då dom äger den också.

Medlem

FF är fan mjölkning om något!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Quake-konnässsör

Mer FF till folket!

Medlem

Klarade inte att ta mig igenom XV. Enormt cringy karaktärer (även med FF-mått) och ett trist combat-system fick mig tyvärr att tröttna. Hoppas XVI blir något grymt!

Medlem

Kan knappt vänta tills eventet imorgon, dock får jag en liten liten känsla av anticlimax varning redan nu. Verkar som att många förväntar sig saker som nya FF, Silent Hill, GTA VI, GoW eller liknande blockbuster titel ska bli "announced for ps5" och...blir det så kommer det ju bli helt galet! MEN jag känner på mig att det lika gärna "bara" blir ett event där dom släpper pris, release, förbokningsdatum samt visar lite gameplay från nya Spiderman och några andra titlar man redan visste om. Den som lever imorgon får se, spännande som tusan!

Jag tippar faktiskt på att vi får se nya FF imorgon, de andra spelen är jag mer tvivelaktig emot men vore sjukt glad om jag fick fel

Medlem
Skrivet av Spoonfish:

@Keima: Själv hoppas jag att han inte ens är i närheten av nästa FF

Verkligen, jag är inte alls sugen på Final Hearts XVI: Rebirth by Crystals 2.8 UHD Super-Duper ReMIX.

Ett genomtänkt, kvalitativt FF med stridssystem i stil med FF7R däremot hade jag inte tackat nej til.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

@Vileoxe: inte omöjligt!!:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det är möjligt att dom har fortsatt utveckla Luminous Engine för framtida projekt efter att ha använt det i Final Fantasy XV, men den har ju en rätt brokig historia. Under utvecklingen av Kingdom Hearts 3 så bytte dom från Luminous Engine till Unreal Engine 4 för att tydligen var det något som inte var tillräckligt bra, att byta motor mitt under utvecklingen är ju absolut inget man vill göra och görs bara om det verkligen måste. Och Final Fantasy VII Remake som släpptes tidigare i år använder sig också av Unreal Engine 4. Så det känns ju som om dom mer eller mindre övergett sin Luminous Engine.

Om dom nu inte använder sig av Crystal Dynamics Foundation engine som används i dom nyare Tomb Raider-spelen då dom äger den också.

Tackar för infon! Då kanske det finns möjlighet för Unreal Engine 4 eller 5 alltså, intressant!

1
Skriv svar