Meta Quest 2 - Officiella tråden, Diskussion, Spelare, Guider, frågor, tips

Medlem
Meta Quest 2 - Officiella tråden, Diskussion, Spelare, Guider, frågor, tips

Uppdaterad 21 12 22

startar den officiella Oculus Meta Quest 2 tråden.
Eftersom allt är bakåtkompatibelt kan vi även avhandla Oculus Quest här också för smidighetens skull.

Uppdaterar första inlägget allt eftersom jag hittar bra info som kan vara relevant.

Specs:

SoC: Qualcomm Snapdragon XR2 (Snapdragon 865)
Display: Fast-switch LCD: 1832 x 1920 resolution per eye, 72 Hz or 90 Hz refresh rate
IPD Setting: 3 mechanical pre-sets (58mm, 633mm, 68mm)
Storage: 64GB or 256GB of internal flash storage
Audio: Integrated speakers and microphone, single 3.5 mm audio jack, third-party accessories available
RAM: 6GB
Battery: Built-in Lithium Ion battery (mAh undisclosed); 2-3 hours estimated runtime, 2.5 hour charge time
Facial Interface and Strap Material: Knit Mesh foam cushion, flexible fabric head strap
Tracking Technology: Oculus Insight inside-out camera-based 6-DoF tracking with motion controllers
Input: 3rd-generation Oculus Touch controllers
Play Space Requirements Stationary or room-scale; Room-scale requires a minimum of 6.5 x 6.5 feet (2m x 2m) of obstruction-free floor space
Dimensions: 7.5 x 4 x 5.6 inches (191.5 x 102 x 142.5mm)
Weight: 1.1 pounds (503g)

Köpa Oculus Quest 2

Oculus Quest 2 finns att köpa hos flera svenska återförsäljare eller direkt hos Oculus.
Priset är:
€349 för 64GB
€449 för 256GB

Det finns även tillbehör som "Elite strap" med och utan extra batteripak. Fodral, extra ansiktsmasker mm.
Det är gratis frakt och skickas inom EU så ingen extra tull/moms/skatt.
Man betalar direkt med kort eller PayPal.

Det är inte samma prisskillnader mellan att köpa direkt hos Oculus och svenska återförsäljare som med var med Quest 1.
För den som vid eventuella problem hellre hanterar garantiärenden mm över disk så är det helt klart värt att handla Quest 2 från svensk butik. Med det sagt så är inte Oculus dåliga på nått sätt heller med garantiärenden.

Hur spelar man

Oculus Quest är en egen plattform, tänk som en "VR-Konsol".
Man köper och laddar ner spelen "inne i VR" eller via appen på mobilen.

Man kan även spela PCVR spel (Rift & SteamVR) med Oculus Link som idag består av en USB 3.2 Type-C Kabel som köps separat.
Trådlös alternativ har det pratats om men inget officiellt har bekräftats.

Det finns sätt att spela PCVR även trådlöst. Det populäraste och bästa sättet är att använda sig av appen Virtual desktop.

Guider, AirLink, SideQuest, Virtual desktop, Oculus Link
Notera att SideQuest inte behövs för Virtual desktop längre så hoppa äver dom stegen om du inte är intresserad av att sideloada. Virtual Desktop är heller "inget måste" om man idag vill köra trådlös PCVR, tack vare den officiella lösningen AirLink

Guide från UpLoad VR hur man använder AirLink

How To Use Air Link To Play Wireless PC VR Content On Quest 2

En video instruktioner för Virtual desktop inkl SideQuest och Router inställningar

Nyttig tråd på reddit ang router-i ställningar för Virtual desktop
https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/je4lhi/guide_fo...

Oculus Link: How To Get The Best Quality & Performance
https://uploadvr.com/how-to-oculus-link-best-quality/

Oculus Link eller Virtual Desktop

Facebook Kravet
Kontakta Oculus support om du vill koppla bort din Quest 2 från Facebook. Facebook konto krävs fortfarande vid Setup

Facebook konto krävs vid stup för Oculus Quest 2.

Ser min "mamma" mina VR-aktiviteter på sin Facebooksida?
Nej inget du gör i VR syns på din egna (om du har en) Facebook-sida eller nån av dina "Facebook vänner". Man kan likt många andra ställen välja att "Dela på Facebook" tex en stream, video, screenshots mm. om man vill

Kan mina "VR-Vänner" i Oculus se mitt riktiga namn (Facebook namn)
Nej dina VR-Vänner ser ditt "VR-Nickname".
Vänner som du har både på Facebook och i Oculus ser ditt nickname och ditt riktiga namn om du själv väljer att visa det.

Får jag notiser från Facebook inne i VR
Nej du får notiser från VR-Vänner i Oculus likt "VR kompis har loggat in" och ev "vänförfrågningar" från VR användare endast. Dock inte medans man spelar förutom om nån skickar en chat förfrågan el PM.

Samlar Facebook in data för att kunna visa reklam i VR
Ja, går bara att spekulera i hur det kommer användas.
I vanliga spel kommer inte reklam visas. Reklam kan troligtvis visas i ditt "Oculus hem" tex liknande det hem som släpptes senast. Man har ett stort fönster som visar en framtida stad utanför (Cyber city). Kan tänka mig nå liknande med nå synliga reklamskyltar placerade ute på gatan.
Jag tror det mesta reklamen kommer visas i Facebooks egna "sociala spel" Facebook Horizon. Där det kommer finnas allmänna och egenskapade världar att gå runt, prata och spela spel med andra.
I Horizon är det ditt VR-nickname som syns för allmänheten men ditt "riktiga Facebook namn" finns i bakgrunden för Facebooks överhuvuden att hålla koll på så att alla "sköter sig".

Oculus förtydligar vad som gäller med Facebook-konton mm.
https://www.oculus.com/blog/some-tips-for-using-facebook-acco...

Recensioner

För nybörjare, tips & tricks

Videos som alla nybörjare bör se eller om ni inte använt Quest tidigare.

Tracking problem
Får man problem med tracking kan detta vara värt att läsa
https://uploadvr.com/tracking-lost-quest-2/

Vi kan väll även skriva här ni som vill bli "VR-Vänner" så kan man spela med varandra eller utmana varandra i tex Beat saber


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Facebook: Oculus Quest 2 Exclusives May Happen In Future, Some Games Will Have PS4/PS4 Pro-Style Differences

https://uploadvr.com/oculus-quest-2-exclusives/

Inget mig emot faktiskt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Haft några VR hjälmar genom tiderna, senast var Index. Dem timmarna jag har haft med olika spel känns drömlika, svårslaget! Tyvärr så finns det så få bra spel ute så de blev ofta att hjälmarna stog och samlade damm. Inte så kul när man pungat ut så mycket pengar på de.

Oculus Quest 2 blev ett direkt köp. Anledning?

+Lågt pris, så det är ok att den kan ligga oanvänd tills nästa spelsläpp sker.
+Bärbar, ingen behov av dator, as bra om man reser iväg eller vill visa upp VR för någon.
+Vart nöjd med första, och eftersom denna bör vara bättre så kan jag inte se några fel här.
-Oculus link video komprimeringen är det som oroar. Hört att det blivit bättre och hoppas på att dem i framtiden kan få bort artefakterna helt.
-Komfort är väl en nackdel här, har själv beställt accessoarer till (bl.a. Elite strap som alla recesenter satt som "ett måste")
-Ingen oled längre, på gott och ont. Jag är ett stort fan av svart svärta, så det kommer jag att sakna.
-Skall dessutom ha samma fresnel linser = lika mycket irriterande god rays som orginalet.

Men i slutändan, för det priset kan jag inte vara kräsen.

Medlem

Jag har inte läst nått om linserna i Quest 2, någon som sett nått om det är samma? Mest nyfiken ang om FOV är samma som i ettan.

Medlem
Skrivet av virror:

Jag har inte läst nått om linserna i Quest 2, någon som sett nått om det är samma? Mest nyfiken ang om FOV är samma som i ettan.

Det är samma linser och samma fov som Quest 1.
Dock blir foven större/lägre beroende på avståndet till linserna.
Så där kan man laborera med olika ansiktsinlägg som dom också släpper som officiellt tillbehör.

Jag personligen kan inte köra Quest 1 utan glasögon inlägg. Mitt näsben tar i kanten på linserna. Det gör att given för mig blir mindre men jag stör mig inte på det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av B-itta:

-Ingen oled längre, på gott och ont. Jag är ett stort fan av svart svärta, så det kommer jag att sakna.

Det här bekymrade mig lite, var nästan helt säker på köp. Återkoppla gärna när du testat.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Det här bekymrade mig lite, var nästan helt säker på köp. Återkoppla gärna när du testat.

LCD är det "populäraste".
Med OLED får man fler negativa egenskaper än positiva.
Det mest tydliga på Quest är lite "utsmetat" med tydligare screendoor.
Det är dock olika störande från person till person. Jag själv gillade färgerna med Quest 1 men jag tror att jag föredrar LCD klarare bild mer.
Vi får se nästa månad, ska utvärdera mitt köp länge så behåller min Quest 1 för jämförelse


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Så hur kommer det att funka nu när man måste ha Facebook konto, om man är fler som använder samma headset?

Med Facebook blir det mer bundet till en riktigt person inte bara ett random nickname.
Måste alla ha Facebook konton? Kommer det kunna vara fler profiler på ett facebook konto, som Netflix?

Medlem

Jag funderade på att sälja mitt Quest och köpa Quest 2 men jag kom fram till att strunta i det. Tycker inte uppdateringen är tillräcklig samtidigt som priset är lite av en luring när man nästan måste köpa till själva huvudspännet för att den headsetet ska sitta bra. Dessutom är tydligen mitt travel bag för quest 1 inte kompatibel för quest 2. Känns bara som att de vill få in snabba cash och då kan jag vänta på quest 3 eller psvr 2.

Facebook villkoret är också lite osexigt.

Ser dock fram emot Saints and Sinners, Until You Fall och Crisis VRiGade 2

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Så hur kommer det att funka nu när man måste ha Facebook konto, om man är fler som använder samma headset?

Med Facebook blir det mer bundet till en riktigt person inte bara ett random nickname.
Måste alla ha Facebook konton? Kommer det kunna vara fler profiler på ett facebook konto, som Netflix?

Det ska komma att man kan ha flera användare.
Varje användare kräver dock ett eget Facebook konto.
Det hindrar ju dock inte att flera inom sin familj tex bara använder ett konto. Det är ju så man gör just nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

startar den officiella Oculus Quest 2 tråden.
Eftersom allt är bakåtkompatibelt kan vi även avhandla Oculus Quest här också för smidighetens skull.

Specs:

SoC: Qualcomm Snapdragon XR2 (Snapdragon 865)
Display: Fast-switch LCD: 1832 x 1920 resolution per eye, 72 Hz or 90 Hz refresh rate
IPD Setting: 3 mechanical pre-sets (58mm, 633mm, 68mm)
Storage: 64GB or 256GB of internal flash storage
Audio: Integrated speakers and microphone, single 3.5 mm audio jack, third-party accessories available
RAM: 6GB
Battery: Built-in Lithium Ion battery (mAh undisclosed); 2-3 hours estimated runtime, 2.5 hour charge time
Facial Interface and Strap Material: Knit Mesh foam cushion, flexible fabric head strap
Tracking Technology: Oculus Insight inside-out camera-based 6-DoF tracking with motion controllers
Input: 3rd-generation Oculus Touch controllers
Play Space Requirements Stationary or room-scale; Room-scale requires a minimum of 6.5 x 6.5 feet (2m x 2m) of obstruction-free floor space
Dimensions: 7.5 x 4 x 5.6 inches (191.5 x 102 x 142.5mm)
Weight: 1.1 pounds (503g)

Köpa Oculus Quest 2

Oculus Quest 2 släpps 13/10 och finns att förboka hos flera svenska återförsäljare eller direkt hos Oculus.
Priset är:
€349 för 64GB
€449 för 256GB

Det finns även tillbehör som "Elite strap" med och utan extra batteripak. Fodral, extra ansiktsmasker mm.
Det är gratis frakt och skickas inom EU så ingen extra tull/moms/skatt.
Man betalar direkt med kort eller PayPal.

Hur spelar man

Oculus Quest är en egen plattform, tänk som en "VR-Konsol".
Man köper och laddar ner spelen "inne i VR" eller via appen på mobilen.

Man kan även spela PCVR spel (Rift & SteamVR) med Oculus Link som idag består av en USB 3.2 Type-C Kabel som köps separat.
Trådlös alternativ har det pratats om men inget officiellt har bekräftats.

Det finns sätt att spela PCVR även trådlöst. Det populäraste och bästa sättet är att använda sig av appen Virtual desktop.
Det finns guider hur man gör detta, det är bara Google eller kolla Youtube.
Tills nån här på FZ kanske känner sig manad och skriva en guide på svenska

Facebook Kravet

Facebook konto krävs direkt för Oculus Quest 2.
Jag har haft mitt Facebook-konto kopplat länge till min Quest 1 så kan inte säga vad som blir skillnad egentligen.
Men kan försöka skriva några frågor och svar baserat på min upplevelse hittils.

Ser min "mamma" mina VR-aktiviteter på sin Facebooksida?
Nej inget du gör i VR syns på din egna (om du har en) Facebook-sida eller nån av dina "Facebook vänner". Man kan likt många andra ställen välja att "Dela på Facebook" tex en stream, video, screenshots mm. om man vill

Kan mina "VR-Vänner" i Oculus se mitt riktiga namn (Facebook namn)
Nej dina VR-Vänner ser ditt "VR-Nickname".
Vänner som du har både på Facebook och i Oculus ser ditt nickname och ditt riktiga namn om du själv väljer att visa det.

Får jag notiser från Facebook inne i VR
Nej du får notiser från VR-Vänner i Oculus likt "VR kompis har loggat in" och ev "vänförfrågningar" från VR användare endast. Dock inte medans man spelar förutom om nån skickar en chat förfrågan el PM.

Samlar Facebook in data för att kunna visa reklam i VR
Ja, går bara att spekulera i hur det kommer användas.
I vanliga spel kommer inte reklam visas. Reklam kan troligtvis visas i ditt "Oculus hem" tex liknande det hem som släpptes senast. Man har ett stort fönster som visar en framtida stad utanför (Cyber city). Kan tänka mig nå liknande med nå synliga reklamskyltar placerade ute på gatan.
Jag tror det mesta reklamen kommer visas i Facebooks egna "sociala spel" Facebook Horizon. Där det kommer finnas allmänna och egenskapade världar att gå runt, prata och spela spel med andra.
I Horizon är det ditt VR-nickname som syns för allmänheten men ditt "riktiga Facebook namn" finns i bakgrunden för Facebooks överhuvuden att hålla koll på så att alla "sköter sig".

Vi kan väll även skriva här ni som vill bli "VR-Vänner" så kan man spela med varandra eller utmana varandra i tex Beat saber

Grym sammanställning! Tror det blir första VR köpet för min del, speciellt efter ditt inlägg.

Medlem
Skrivet av Sulukai:

Grym sammanställning! Tror det blir första VR köpet för min del, speciellt efter ditt inlägg.

Kul att höra hoppas du blir nöjd
Quest är så pass enkel och "billig förhållandevis" så det är värt att prova.
Värt att tänka på. När Quest 1 släpptes 2019 så ansågs den "ganska dålig".
Från då till nu har den förbättrats genom uppdateringar och utbud så det är nästan en helt annan produkt.
Uppdateringar till Quest och Quest 2 kommer fortgå så det blir bara bättre från nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Noob-fråga
Hur fungerar det med att spela typ Half-Life: Alyx?

Medlem
Skrivet av Thane:

Noob-fråga
Hur fungerar det med att spela typ Half-Life: Alyx?

Det går alldeles utmärkt att spela Half life alyx.
Har spelat med Oculus Quest både med Link och trådlöst med virtual desktop.
Föredrar helt klart att köra trådlöst men det kräver en bra router, att datorn helst är kopplad med kabel till router och att man har rätt inställningar i routern.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det går alldeles utmärkt att spela Half life alyx.
Har spelat med Oculus Quest både med Link och trådlöst med virtual desktop.
Föredrar helt klart att köra trådlöst men det kräver en bra router, att datorn helst är kopplad med kabel till router och att man har rätt inställningar i routern.

Går det då att göra med en ”dålig” dator eftersom Quest ska fungera som en vr-konsol som någon beskrev det?

Medlem
Skrivet av Thane:

Går det då att göra med en ”dålig” dator eftersom Quest ska fungera som en vr-konsol som någon beskrev det?

Såvitt jag förstår så renderas grafiken i datorn då Quest är kopplad till den, och en video-stream skickas till Questen. Det är alltså datorn som behöver alla hästkrafter precis som då du kopplar in ett "dumt" VR-headset.

Det unika med Quest 1/2 är att du också kan köra standalone men den kan då endast köra VR-spel som är specifikt gjord till den (alltså lite grafiskt enklare spel).

Medlem

Det ska sägas att jag ännu inte äger ett vr-headset, dock har jag provat både Vive över en långhelg och Quest v1 i någon timme totalt. Av det jag sett/ läst så verkar Q2 som en skaplig nedgradering jämfört med första?

En skärm istället för två (en per öga i v1)
Därtill ingen IPD-slider för inställning av detta, utan man ska istället fysiskt dra i linserna (!) för att flytta dem. (hur i h-e detta kom igenom QA begriper jag fortfarande inte)

Kontrollerna är sämre i respons trots samma antal dioder (eller vad de kallas?) per kontroll som föregångaren, och har sämre batteritid?

Plus obligatorisk koppling till (faktiskt) Facebook-konto redan vid släpp?
Priset må vara överkomligt, men har svårt att se ett köp för min del. Lutar nästan mer åt att få tag i en V1 istället...

Medlem
Skrivet av himmelsbla:

Det ska sägas att jag ännu inte äger ett vr-headset, dock har jag provat både Vive över en långhelg och Quest v1 i någon timme totalt. Av det jag sett/ läst så verkar Q2 som en skaplig nedgradering jämfört med första?

En skärm istället för två (en per öga i v1)
Därtill ingen IPD-slider för inställning av detta, utan man ska istället fysiskt dra i linserna (!) för att flytta dem. (hur i h-e detta kom igenom QA begriper jag fortfarande inte)

Kontrollerna är sämre i respons trots samma antal dioder (eller vad de kallas?) per kontroll som föregångaren, och har sämre batteritid?

Plus obligatorisk koppling till (faktiskt) Facebook-konto redan vid släpp?
Priset må vara överkomligt, men har svårt att se ett köp för min del. Lutar nästan mer åt att få tag i en V1 istället...

Spontant håller jag nog med dig. Det känns som att Quest 2 (som jag var jättesugen på först) är mer av en Quest 1.5 där SOCen har uppgraderats men nästan allting annat faktiskt har nedgraderats för att hålla kostnaderna nere. Det är ju naturligtvis inget dåligt i sig, att få ett lågt pris, men det känns inte riktigt som en uppföljare.

Den snabbare SOCen känns ju lite sabbad också av att alla spel ska gå att köra på både Quest 1 och 2...

Jag tänkte nog köpa denna men kör vidare på min gamla WMR tills ytterligare en generation kanske.

Medlem
Skrivet av himmelsbla:

Det ska sägas att jag ännu inte äger ett vr-headset, dock har jag provat både Vive över en långhelg och Quest v1 i någon timme totalt. Av det jag sett/ läst så verkar Q2 som en skaplig nedgradering jämfört med första?

En skärm istället för två (en per öga i v1)
Därtill ingen IPD-slider för inställning av detta, utan man ska istället fysiskt dra i linserna (!) för att flytta dem. (hur i h-e detta kom igenom QA begriper jag fortfarande inte)

Kontrollerna är sämre i respons trots samma antal dioder (eller vad de kallas?) per kontroll som föregångaren, och har sämre batteritid?

Plus obligatorisk koppling till (faktiskt) Facebook-konto redan vid släpp?
Priset må vara överkomligt, men har svårt att se ett köp för min del. Lutar nästan mer åt att få tag i en V1 istället...

Dom 2 OLED skärmarna är utbytta mot en högre upplöst LCD skärm. Dom flesta som fått recensioner exemplar säger att bilden är klarare med högre upplösning och mindre screendoor.

IPD ställs in med 3 fasta lägen. Linserna har ganska stor sweetspot så skulle man hamna utanför 2mm gör inte så mycket. Det här är dock väldigt personligt man får hoppas helt enkelt att det funkar, jag tror nog Oculus har gjort många tester innan man släppt på detta.

Kontroller av har rapporteras hålla batteriet mycket längre?
Kontrollerna har samma antal dioder som tidigare, men dom som inte syns stängs av. Skulle detta visa sig vara ett problem längre fram när det släpps så är det nått som löses med en mjukvaruuppdatering.

Jag förmodar att Oculus fortsätter släppa regelbundna uppdateringar precis som tidigare så Quest 2 lär bara bli bättre precis som Quest 1.

@Hullken ja, man kan nog se den till en början mer som en Quest 1.5 än en ren Quest 2
Spel kommer dra nytta av Quest 2 prestandan tänk ps4 och ps4 pro. Så småningom kommer nog spel som inte stödjer Quest 1 alls.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Stödjer Beat Saber Costum låtar till Quest eller är det låst som på PSVR?

Lite sugen faktist, kanske blir mer sugen när 90Hz börjar användas mer.

Är den lätt att ta med och låna ut till andra, ifall man åket på fest eller om man känner någon som vill prova?

Medlem

Facebook-kravet gör detta till ett icke-köp för mig.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Stödjer Beat Saber Costum låtar till Quest eller är det låst som på PSVR?

Lite sugen faktist, kanske blir mer sugen när 90Hz börjar användas mer.

Är den lätt att ta med och låna ut till andra, ifall man åket på fest eller om man känner någon som vill prova?

Ja det går, man måste sideloada.
Man använder programmet BMBF som man drar ner från SideQuest.
Customlåtar är en gråzon.
Det man bör förhålla sig till är att inte ladda ner låtar som beat saber erbjuder i sina DLC paket.

Den är lätt att ta med, rita upp din Guardian vart du vill och kör.
Enda "problemet" med att vara flera är väll att olika människor ändrar IPD och headstrapens inställning och att kanske nån svettas så den andra tycker det är äckligt att ta på sig
Silikon facemask rekommenderas, den är lätt att torka av


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

John Carmack Talks Oculus Quest 2, XR2 & ‘Air Link’ To PC VR

https://uploadvr.com/john-carmack-link-xr2-quest/


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur ser det ut med länk till PC? Att kunna använda ett eventuellt vr-headset till simracing-titlar typ Assetto Corsa (Competitzione), Dirt Rally 2, Automobilista etc ) är något av en dealbreaker för mig ju mer jag tänker på det.

Medlem
Skrivet av himmelsbla:

Hur ser det ut med länk till PC? Att kunna använda ett eventuellt vr-headset till simracing-titlar typ Assetto Corsa (Competitzione), Dirt Rally 2, Automobilista etc ) är något av en dealbreaker för mig ju mer jag tänker på det.

Det går både med sladd (Oculus Link) och trådlöst (virtual desktop)
Stog i inlägget högst upp under: Hur spelar man


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"Oculus Quest To Get Unlisted Apps As Alternative To Store Curation"

https://uploadvr.com/oculus-quest-unlisted-apps/

Det här innebär att indie spel, testspel mm som inte är redo att godkännas och annars sideloadas kommer kunna installeras utan sideloading och utan att man måste aktivera developer mode. Som man måste göra idag för att använda tex SideQuest.

SideQuest verkar kunna få en egen "store front" också iom detta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Avbeställde Quest 2 från Oculus och beställde från Elgiganten ist.
Verkar inte alls vara samma prisskillnad som tidigare på Quest 1.
Elgiganten var mindre än 20kr dyrare på 256gb varianten än direkt från Oculus.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

The Walking Dead Saints and sinners
Är en release titel till Oculus Quest 2.
Mike på Youtube-kanalen virtual Reality Oasis har fått provspela

Spelet finns även på PC sen i Januari. Har man köpt spelet på Oculus store på PC så ska man få Quest versionen gratis, antar att det gäller Quest 2 också.
Spelet finns också på Steam (ger ingen gratis Quest version)

Jag har själv spelat ut spelet och kan rekommendera spelet om man gillar zombie spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Through the lenses -Quest 1 vs Quest 2

Dessa through the lenses jämförelser brukar vissa finns underhållning i.
Här kommer en som jämför Quest 1 och Quest 2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar