Oculus Quest 2 - Officiella tråden, Diskussion, Spelare, Guider, frågor, tips

Medlem

Finns det någon risk att de laddningsbara batterierna i headsetet påverkas negativt om man väntar med att packa upp enheten? (produktionsdatumet var i oktober).

Medlem
Skrivet av matt76:

Finns det någon risk att de laddningsbara batterierna i headsetet påverkas negativt om man väntar med att packa upp enheten? (produktionsdatumet var i oktober).

Nej det vill jag inte påstå att det är några problem.
Hur länge ska du vänta?

Medlem

Ett par veckor till troligen, tills nya datorn, linserna från VRoptician och Elite strap har kommit. Datorn kommer nästa vecka, men de två övriga sakerna lär inte dyka upp förrän i februari. I värsta fall får man köra igång och testköra nästa vecka, bara för att se så att allt funkar

Medlem
Skrivet av matt76:

Ett par veckor till troligen, tills nya datorn, linserna från VRoptician och Elite strap har kommit. Datorn kommer nästa vecka, men de två övriga sakerna lär inte dyka upp förrän i februari. I värsta fall får man köra igång och testköra nästa vecka, bara för att se så att allt funkar

Quest går ju att använda utan dator så inte behöver den bli liggande
Kan ju vara bra att bekanta sig lite om du inte kört Quest tidigare.

Medlem

Virtual Desktop eller Oculus Link

Medlem

Verkar som man kan få VRCover gratis av oculus om man upplever att original skumgummimasken ger hudirritation.
Jag kör silicon men jag tänkte vafan lika att testa.
Mycket riktigt supporten bad mig bara skicka kopia på kvitto, serienr och adress dit ersättnings-interface ska skickas.
Så får väll se vad som dyker upp.
Varför jag tänkte det är VRCover är för att det säljs som officiellt tillbehör på den amerikanska sidan.

https://support.oculus.com/1504463656600795/?fbclid=IwAR3HfDy...

Medlem

Har inte packat upp min Quest 2 än, men kliar lite i ansiktet just nu, så får bli en förfrågan om en sådan med

Medlem

Fick tidigare idag en direktlänk till att beställa face-interfacet gratis.
Det såg precis ut som VRCover och det kostade ord. Pris $29.
På tisdag stog det att beräknat vara framme så snabba puckar.

Skriv svar