Microsoft Flight Simulator 2020

Medlem
Microsoft Flight Simulator 2020

Såg till min förvåning att det saknades en dedikerad tråd om detta spel i den här forumkategorin. Skulle vara intressant att höra vad ni tycker om spelet, om ni har några problem, vilket ni i så fall säkert inte är ensamma om. Vad kör ni med för Setup? Dator och styrdon?

Själv sitter jag på en drygt tre år gammal dator med Ryzen 1800x CPU och 1080ti och 32gb ram. Spelet ligger på en nyinköpt SSD.

Flytes godkänt. på ultra så länge jag inte flyger över enorma städer. Stockholm är exempelvis inga problem, medan Tokyo och andra städer är värre. Ska uppgradera datorn i år, och blir förmodligen 3090 samt ny CPU från AMD.

Kör med Honeycombs Alpha Yoke, och använder en gammal Saitek X52Pro för sidoroder samt throttle. Har dock beställt Honeycombs Throttle, vilket säkert kan dröja ett par månader innan jag får.

Hade deras pedaler varit ute hade jag säkert köpt dem direkt, men tyvärr verkar de dröja, så valet står mellan att ha is i magen och vänta, alternativt köpa några andra. Vet dock inte vilka i så fall. Thrustmaster har ju sina PPR Pedaler, men de ligger mellan 5000-7000kr vilket är ganska saftigt, och är som sagt tveksam till att jag är beredd att betala så mycket för dem då de kanske är det minst viktiga i en bra kontrolluppsättning.

Om någon här kör med dem, eller har erfarenhet av andra pedaler får ni gärna berätta om det.

Tyvärr har jag inga vänner som kör detta spel, så om någon här vill flyga lite online får ni gärna skicka ett meddelanden så kan vi testa.

Så vad tycker ni andra om Microsoft Flight Simulator 2020? Själv tycker jag de lyckats byggt en spännande grund, men enorm potential med att det kommer ta något år innan det mesta är på plats. Sky is the limit. Vad tycker och tror ni andra?

Ambassadör
League of Legends

Köpte spelet utan att ha spelat något liknande tidigare. Kan inget om plan. Körde med xbox-kontroll men redan efter par timmar gick jag över till att beställa hem en Thrustmaster X52 joystick med HOTAS. Med denna utrustning är jag helt såld på spelet och är nöjd att jag köpte båda.

Som sagt lär jag mig fortfarande och spelar inte jättemycket. Igår var första ögonblicket som jag kände mig besviken då jag körde en lång "Bush Trip"-sträcka som inte registrerade att jag landat på korrekt flygplats. Förstod att det var en vanlig bugg och att det var många som hade upplevt andra buggar. Det var första buggen för mig.

PC:n har Ryzen 5 3600X och RTX 2070 8GB. Jag vet inte vad jag kör på för inställningar men det flyter på bra och jag är fascinerade av hur snyggt det är.

Har mycket att utforska och lära mig. Precis som du ser jag stor framtida potential.

Edit: För nybörjare så tycker jag det är väldigt lätt att komma in i spelet och få den hjälp som behövs. Men nu när jag har kommit över den första "lärotrösklen" kan jag uppleva en viss informationsbrist. Jag skulle önska en inbyggd ordlista eller till och med en inbyggd manual.

Är du intresserad av League of Legends har jag en MEGA-tråd om spelet här på FZ. https://www.fz.se/forum/post/3943531. Du kan även söka på #dali för att se mina större inlägg,

Ambassadör
League of Legends

Någon som har tips på guider, manualer eller kanske en Wiki för spelet? Är ute efter ställe att kolla upp saker som inte är riktat mot nybörjare.

Är du intresserad av League of Legends har jag en MEGA-tråd om spelet här på FZ. https://www.fz.se/forum/post/3943531. Du kan även söka på #dali för att se mina större inlägg,

1
Skriv svar