PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Så där. Nu står pärlan under TVn.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Kan tänka mig att du har ett Ps5 redan. Sedan har jag läst att dom har sålt lite över 2 milj. Deras mål var att sälja minst 5 innan året är slut så du får tycka vad du vill och jag vad jag vill. Visst det är pandemi men säg inte så som dom gjorde då. Att det kommer inte vara några problem vi kommer skicka kontunerligt konsoler.

Jag har inte fått ett skit från mina bokningar. Som jag replikerade ett annat svar, på ditt inlägg, Sony trollar lite med sin statistik, det jag läste var att de tydligen sålt fler de första 2 veckorna jämfört ps4 och hävdar att det är det bästa de gjort. Jag misstolkade det som att de faktiskt fått ut större volymer men de glömmer tydligen verkliga siffror och räknar bokningar som sålda maskiner. Så, jag ber om ursäkt för mitt inledande påstående och känner mig aningen förd bakom ljuset av Sony.

Medlem

Nice fick sms från Inet din order håller på plockas! Stod även på hemsidan status "Plockas" och sedan efter ca 1 timme ändrades den till återigen "okänt leveransdatum" Nice! Kontakta supporten och sa detta har aldrig hänt men dom har ju ej skickat någon såklart.....

Medlem

Väntar fotfarande på min ps5 från MM som jag beställt i september. Blev lovad en leverans i december. Återstår att se.

Vilka svin ,
Skrivet av Nordstierna:

Men Cyberphoto har inte ens fått några konsoler i år så de lär ha en ganska rejäl kö de också.

Jag skulle ha koll på Elgigantens gaming konto på instagram och hoppas på tur i F5-lotteriet. Ha koll på andra företag som inte tillämpat kö, tex Power, Amazon. Lägga en bevakning på NetOnNet (men också ha koll, sist öppnade de bokning utan att skicka ut mail). Ha lite koll på återförsäljare som hittills inte börjat sälja eller haft kö; Kjell & co, Elon.

Retrospelbutiken har ju sålt några extra (dock med prispåslag på 1000.- vilket känns fult)

Skulle undvikit WH, Komplett, Inet, MM och andra ställen med långa köer.

Gör retrospelbutiken så ? Vilka as .

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

Gör retrospelbutiken så ? Vilka as .

Lyssnade på podden Snacka Videospel där de fick på ha ut 6.990.- för sina PS5or. Känns ju sopigt.

Medlem

Gott när man äntligen fått sitt ps5 så visar det sig att man fått ett måndags ex där alla spel kraschar efter ett tag. Varit i kontakt med Sony supporten och det är tydligen ett erkänt problem dom jobbar på att lösa. Dom vet inte om det är hårdvaran lr mjukvaran som krånglar. Men nu är iallafall ett ärende skapat. Antingen blir det service vilket betyder några veckor utan eller så ska det komma en Patch snart för att lösa buggar.. 🤦

Medlem

Vet inte om det är intresse för någon men var in på Elgiganten i Borlänge idag och där fanns det en Xbox series X på hyllan.

Medlem

Min ps5 från cdon är på ingång nu. Beställde deras "release i december"-alternativ och det verkar de ju leva upp till!

Medlem

Jag är sugen på en PS5 men min magkänsla säger att jag kommer få vänta till sommaren för att kunna beställa.

Medlem

Råkade se att webhallen 26 nov hade "inkommande 50 st" eller nåt sånt på xbox series x samt att det gick att klicka på beställknappen, så jag gjorde det. Fick den igår.
Rätt tung kartong ändå, svår att öppna.

Det var nån tidigare i tråden som skrev att beställningen lades 27 nov om jag minns rätt, känns som att om det tar två dagar för Webhallen att bli av med 50 series x så börjar efterfrågan sina.

Edit: 23 november stod det visst. Isf tog det minst tre dagar för Webhallen att bli av med xboxarna.

Medlem
Skrivet av Spacmec:

Jag kan för mitt liv inte begripa hur Media Markt kan lova oss leverans i Decemeber, när de överhuvudtaget inte kan uttala sig om när eller hur många konsoler de får in.

Jag har fått svar från Media Markt. Min PS5 disc-edition beräknas finnas för avhämtning senast 18/12. Jag bokade innan 20/9.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag har fått svar från Media Markt. Min PS5 disc-edition beräknas finnas för avhämtning senast 18/12. Jag bokade innan 20/9.

Jag förbokade på MM den 11/10-20.
Fick mail den 5/11-20 att ” Preliminärt kommer din leverans att ske under första kvartalet av 2021.”

Jag räknar inte med någon ps5 för mig 2020

Medlem

Fick precis en bekräftelse att Webhallen har skickat min digitala PS5a. Beställt 2020-06-19

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Min gissning är att de har debiterad ingående moms att dra av som de vill utnyttja.

Men igen om det inte skiljer mellan Sverige och Finland, så borde Geeks AB ha månadsmoms. Så det borde inte heller inverka något.

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag har fått svar från Media Markt. Min PS5 disc-edition beräknas finnas för avhämtning senast 18/12. Jag bokade innan 20/9.

Ofan! Jag bokade 18/9, hoppas på samma svar då!!! Dock leverans till ombud och inte avhämtning.. Hoppas inte buden fuckar min konsol...

Medlem
Skrivet av Deekar:

Ofan! Jag bokade 18/9, hoppas på samma svar då!!! Dock leverans till ombud och inte avhämtning.. Hoppas inte buden fuckar min konsol...

Pratade med dem i eftermiddags och då kunde de ej ge några besked.
Beställde 18/9.
Bara jag får den till julafton så är jag nöjd.
...och det skulle förvåna mig om det inte blir så.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Ofan! Jag bokade 18/9, hoppas på samma svar då!!! Dock leverans till ombud och inte avhämtning.. Hoppas inte buden fuckar min konsol...

Just därför jag valde upphämtning. För att slippa en leverans till.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Låter som det kommit in lite DE:s. Hoppas nu att jag kan få min från Netonnet innan jul! Jag har bara fått de regelbundna mejlen om att de inte har mer info just nu o s v.

Medlem
Skrivet av roundhat:

Låter som det kommit in lite DE:s. Hoppas nu att jag kan få min från Netonnet innan jul! Jag har bara fått de regelbundna mejlen om att de inte har mer info just nu o s v.

+1

Medlem

Herrejäses, Dustin har precis skickat iväg min digitala PS5:a! Fy fasen så glad jag är!!!

Medlem

Fick hem både SX och Ps5 i dag från EG! Först bokade jag SX för att jag blev så sur på Webhallen. Sen efter tipset om enheter på EG vid release hade jag sådan monster tur att knipa en vid 13:40 snåret.. Är även jag evigt tacksam till personen som tipsade i detta forum!

Tidig julafton! Hoppas ni andra får era Ps5:or och SX snarast möjligt! <3

Inaktiv
Skrivet av wakkz:

Jag förbokade på MM den 11/10-20.
Fick mail den 5/11-20 att ” Preliminärt kommer din leverans att ske under första kvartalet av 2021.”

Jag räknar inte med någon ps5 för mig 2020

Samma här, bokade 27/9. Inte ett pip sen mailet den 5/11... Men för att se det från den ljusa sidan, 2021 kommer bli ett bra år 😅

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag har fått svar från Media Markt. Min PS5 disc-edition beräknas finnas för avhämtning senast 18/12. Jag bokade innan 20/9.

Vart fick du den informationen ifrån? har både ringt och skrivit till mm idag och dom svara att dom inte vet när dom skulle få in sin leverans av ps5 i december så känns konstigt att dom har kunnat ge dig ett datum.

Medlem

Var det överhuvudtaget någon som fick nåt på powers 0,5 sekunders försäljning? Har inte hört någon nämna power här sedan 19/11

Medlem
Skrivet av Zooky:

Fick precis en bekräftelse att Webhallen har skickat min digitala PS5a. Beställt 2020-06-19

Du måste va en Gud på webhallen

Medlem
Skrivet av Coolduder:

Herrejäses, Dustin har precis skickat iväg min digitala PS5:a! Fy fasen så glad jag är!!!

Förstår du är glad När beställde du?

Medlem
Skrivet av Kevin_hej:

Vart fick du den informationen ifrån? har både ringt och skrivit till mm idag och dom svara att dom inte vet när dom skulle få in sin leverans av ps5 i december så känns konstigt att dom har kunnat ge dig ett datum.

Jag ringde in.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Dirkydirk:

Förstår du är glad När beställde du?

9/17, runt halv tio!

Skriv svar