PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Man kan beställa från Cyberphoto men det har väl varit öppet sen lanseringen så kanske är 5000st före i kön om man lägger en order?

Medlem
Skrivet av David11:

Man kan beställa från Cyberphoto men det har väl varit öppet sen lanseringen så kanske är 5000st före i kön om man lägger en order?

Jag tror inte jättemånga har bokat där. Cyberphoto är ju inte de första man tänker på när man tänker köpa en PS5. Jag jobbar typ precis bredvid dem och jag hade inte en tanke på att de skulle sälja dem.
Så det är ju bara att ställa sig i kön.Det värsta som kan hända är att någon annan levererar före dem och man avbokar.

Medlem

Kan informera att folk som beställt runt 18 Juni fick just sin Disc edition från Webhallen.

Medlem

Jag bokade min första på Spel och sånt i April fick den nu i veckan. Och jag bokade min andra på Media markt i oktober den fick jag i början av februari. Nu har både jag och min äldsta son en ps5a...

Medlem

Någon som har koll på hur det går med komplett, bokade min i maj i fjol men har inte sett någon uppdatering ännu, hakade på CDON idag just in case fick bekräftelse mail direkt

Gick in på Elgiganten i Malmö av en slump, där stod två XBSX, köpte 1, har spelat hela kvällen eftersom jag köpte Ultimate Game Pass. Vilken konsol alltså. Den avger inte ett endaste ljud, är inte varm och ultrasnabb.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Iphonehome. se har nu både disc och standard för bokning med leverans 19 april

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Iphonehome. se har nu både disc och standard för bokning med leverans 19 april

är det en säker hemsida?

Skrivet av Emin:

är det en säker hemsida?

Verkar inte så, diskuterades tidigare i tråden.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Iphonehome. se har nu både disc och standard för bokning med leverans 19 april

Mitt antivirusskydd på jobbdatorn låter mig inte ens besöka sidan. "Varning, bedrägeri, bluff"

Medlem
Skrivet av Emin:

är det en säker hemsida?

Ingen aning faktiskt Såg bara att de hade då jag sökte på prisjakt

Skrivet av Nioreh:

Mitt antivirusskydd på jobbdatorn låter mig inte ens besöka sidan. "Varning, bedrägeri, bluff"

Ok det visste jag inte Fick ej upp något då jag besökte sidan Har Avast själv

Medlem
Skrivet av Derailed_Gerbil:

Verkar inte så, diskuterades tidigare i tråden.

Har följt tråden men verkar missat det inlägget
Sorry 😥

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Ingen aning faktiskt Såg bara att de hade då jag sökte på prisjakt

Ok det visste jag inte Fick ej upp något då jag besökte sidan Har Avast själv

De är listade som NORDIC SALES & TRADING LIMITED

Träffpunkt Folkungagatan 132

11630 stockholm

Kontakt:

info@iphonehome.se

Organisationsnummer: 516412-1542 Registrerad för moms & innehar F-skatt.

Att man bara kan betala med kort vid utcheckning känns lite osäkert dock. Gillar att kunna ta faktura o betala efter man fått varan så man vet allt går rätt till.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av jimmy.hawkin:

Kan informera att folk som beställt runt 18 Juni fick just sin Disc edition från Webhallen.

Jösses alltå. Webhallen har juh inte hanterat det här särskilt väl. Undrar hur många som är kvar i deras backlog av förhandsbokningar om de inte är längre i listan än juni förra året.
Plus i kanten är väl förvisso att det är inga scalpers som får konsoler därifrån iaf, för de lär inte ha brytt sig om att hoppa in i tåget förrän de insåg vilken bristvara det skulle bli på maskinerna närmare mot release.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

De är listade som NORDIC SALES & TRADING LIMITED

Träffpunkt Folkungagatan 132

11630 stockholm

Kontakt:

info@iphonehome.se

Organisationsnummer: 516412-1542 Registrerad för moms & innehar F-skatt.

Att man bara kan betala med kort vid utcheckning känns lite osäkert dock. Gillar att kunna ta faktura o betala efter man fått varan så man vet allt går rätt till.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Jösses alltå. Webhallen har juh inte hanterat det här särskilt väl. Undrar hur många som är kvar i deras backlog av förhandsbokningar om de inte är längre i listan än juni förra året.
Plus i kanten är väl förvisso att det är inga scalpers som får konsoler därifrån iaf, för de lär inte ha brytt sig om att hoppa in i tåget förrän de insåg vilken bristvara det skulle bli på maskinerna närmare mot release.

Njae, har sett lite spridda kommentarer runt det här
De dtod still runt bokningar 11-12/6 på standard i en månad ungefär då de bara fick in digitala enheter.
Men nu i förra veckan kom ett större parti in verkar det som för jag har sett folk med beställningar in i augusti som påstår att de fått sina också.

Medlem

ah ja.. kollade upp lite mer. Verkar som vem som nu gjort sidan har snott företagsuppgifter från detta företag

nordic sales trading limited uk filial

https://www.allabolag.se/5164121542/nordic-sales-trading-limi...

Organisationsnummret de skrivit på sidan är detsamma som detta företag men adressen är ändrad samt de har tagit bort "uk filial" i namnet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Strömming:

Njae, har sett lite spridda kommentarer runt det här
De dtod still runt bokningar 11-12/6 på standard i en månad ungefär då de bara fick in digitala enheter.
Men nu i förra veckan kom ett större parti in verkar det som för jag har sett folk med beställningar in i augusti som påstår att de fått sina också.

Det är också en märklig sak. De verkar hoppa i köerna lite hur som. De borde gå i turordning när det gäller förhandsbokningar (vet att deras medlems system gör att desto högre level du har, så kan du få förtur på produkter osv. men det borde definitivt inte spela in på förhandsbokningar tycker jag.)
Men hur många har de kvar tro? Kan juh vara tusentals.. de stängde inte möjligheten för att förhandsboka förrän typ på releasedagen av ps5. Så vem vet hur mkt som ligger kvar i backloggen.
Men hoppas innerligt på de som bokat hos dem får sin maskin snart. Själv tröttnade jag på att inte få några klara besked i hur många som är före en i kön osv så nu kör jag från cdon istället o hoppas på tur haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Mer angående webhallen...
Det blir nog lätt att vissa leveranser verkar snubbla in före andra, beroende på hur man valt att få det levererat
Att få paketet skickat direkt från centrallagret till postombud verkar alltid gå snabbare än att få det till butik för egen hämtning, och beroende på vilken butik det gäller så kan det dra ut pp tiden mer eller mindre.
Dessutom är folk rätt frustrerade (och i många fall lite förvirrade) så man blandar lätt ihop andra kommentarer från folk som kan ha beställt en annan modell eller rent av från en annan återförsäljare.
Byter man dessutom uthämtningsställe så tappar man dessutom placeringen, vilket Webhallen tydlihen ska vara tydliga med.

Jag har själv beställt en standard från 12/6, som dök upp i veckan, samt en digital 16/9 som kom redan i februari.
Mitt intryck är att de levererar.
Alldeles för stor förbokningskö, absolut, men grejerna kommer förr eller senare och köerna följs så gått det går.
Lycka till allihopa!

Medlem
Skrivet av Strömming:

Mer angående webhallen...
Det blir nog lätt att vissa leveranser verkar snubbla in före andra, beroende på hur man valt att få det levererat
Att få paketet skickat direkt från centrallagret till postombud verkar alltid gå snabbare än att få det till butik för egen hämtning, och beroende på vilken butik det gäller så kan det dra ut pp tiden mer eller mindre.
Dessutom är folk rätt frustrerade (och i många fall lite förvirrade) så man blandar lätt ihop andra kommentarer från folk som kan ha beställt en annan modell eller rent av från en annan återförsäljare.
Byter man dessutom uthämtningsställe så tappar man dessutom placeringen, vilket Webhallen tydlihen ska vara tydliga med.

Jag har själv beställt en standard från 12/6, som dök upp i veckan, samt en digital 16/9 som kom redan i februari.
Mitt intryck är att de levererar.
Alldeles för stor förbokningskö, absolut, men grejerna kommer förr eller senare och köerna följs så gått det går.
Lycka till allihopa!

Ah ja det låter logiskt det du skriver.
Men ja hoppas webbis har lärt sig något från det här. De bör göra om hur många förhandsbokningar de tar emot innan de stänger möjligheten iaf.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Får bli ett Xbox denna rundan.
Har inte kunnat gå online på 4 mån med mitt PS pga "errors". Bara så ni vet

Avstängd
Skrivet av DonDiego:

Får bli ett Xbox denna rundan.
Har inte kunnat gå online på 4 mån med mitt PS pga "errors". Bara så ni vet

Så vi vet vadå? Att du har taskigt nät?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

ZF
Medlem

Det ser ut att dröja så länge att det blir köfritt med maskiner att jag nu börjar fundera på hur PS5 slim kommer se ut.

Och om det inte är lika bra att vänta på den, så åtminstone de första revisionerna av den nuvarande formfaktorn. Det kommer säkert dra ner några W och minska risken för kondensatorknattret.

Medlem

Bokade 2. Ska sälja ena för 10 lax.

Haha nej då skoja. Lycka till alla

Medlem
Skrivet av ZF:

Det ser ut att dröja så länge att det blir köfritt med maskiner att jag nu börjar fundera på hur PS5 slim kommer se ut.

Och om det inte är lika bra att vänta på den, så åtminstone de första revisionerna av den nuvarande formfaktorn. Det kommer säkert dra ner några W och minska risken för kondensatorknattret.

Jag antar att flera andra tänker som dig och tror i så fall också att det kommer bli en liknande situation med ps5 slim som vi har med ps5 idag. Dessutom tror jag det tog runt 3 år för sony att släppa ps4 slim, men om du kan vänta så länge så kanske det är värt det. Annars tycker jag bara det är bättre att köpa ps5 sen kanske köpa dualsense 5 v2 om den kommer ut ifall det ens behövs.

ZF
Medlem
Skrivet av Emin:

Jag antar att flera andra tänker som dig och tror i så fall också att det kommer bli en liknande situation med ps5 slim som vi har med ps5 idag. Dessutom tror jag det tog runt 3 år för sony att släppa ps4 slim, men om du kan vänta så länge så kanske det är värt det. Annars tycker jag bara det är bättre att köpa ps5 sen kanske köpa dualsense 5 v2 om den kommer ut ifall det ens behövs.

Njae, eller? Inte för att jag direkt kommer ihåg om det var tokrusning efter PS3 eller PS4 slim, men det borde ju inte vara samma grej när maskinen i stort sett gör exakt samma sak och de flesta redan har en som likaså gör det. Och de som prompt ändå vill modernisera lämnar då ofta de gamla maskinerna på secondhand-marknaden så att efterfrågan balanseras av det en del.

Däremot var det helt klart lite småkrångel att få tag i en PS4 pro. Men det var ju också ett specialfall som vi kanske eller kanske inte kommer se ett nytt exempel på för att jämföra.

Nintendos mer eller mindre begränsade maskiner i olika färger och mönster är en annan sak. Inte riktigt samma utbredda samlarmanier bland PS-spelare.

Medlem
Skrivet av ZF:

Njae, eller? Inte för att jag direkt kommer ihåg om det var tokrusning efter PS3 eller PS4 slim, men det borde ju inte vara samma grej när maskinen i stort sett gör exakt samma sak och de flesta redan har en som likaså gör det. Och de som prompt ändå vill modernisera lämnar då ofta de gamla maskinerna på secondhand-marknaden så att efterfrågan balanseras av det en del.

Däremot var det helt klart lite småkrångel att få tag i en PS4 pro. Men det var ju också ett specialfall som vi kanske eller kanske inte kommer se ett nytt exempel på för att jämföra.

Nintendos mer eller mindre begränsade maskiner i olika färger och mönster är en annan sak. Inte riktigt samma utbredda samlarmanier bland PS-spelare.

Bra poäng!

Medlem
Skrivet av SunShine:

Jösses alltå. Webhallen har juh inte hanterat det här särskilt väl. Undrar hur många som är kvar i deras backlog av förhandsbokningar om de inte är längre i listan än juni förra året.
Plus i kanten är väl förvisso att det är inga scalpers som får konsoler därifrån iaf, för de lär inte ha brytt sig om att hoppa in i tåget förrän de insåg vilken bristvara det skulle bli på maskinerna närmare mot release.

Även webhallens anställda säljer maskiner i efterhand.

Medlem

CDON är det största skämtet på svenska online marknaden för tillfället. Ni söker efter en vara på prisjakt och det står varan är i lager. Clickar vidare och det står "Vara i lager men 80 dagars leveranstid med en köpknapp synlig.. Har kontaktat prisjakt angående detta för min respekt för båda företagen har sjunkt betydligt nu på sista tiden. Så jag hade inte litat ett piss på att ni kommer se varan inom överskådlig tid bara för att dom öppnat upp för beställningar igen, dom vill helt enkelt bara ha mer pengar in på kontot.

Medlem

När det gäller Webhallen vill jag bara lägga till att de ändå säljer konsolen till rätt pris. Har sett rena scalper-priser hos vissa återförsäljare. Jobbar på ett teknikföretag där jag har lite säg och vi fick erbjudande om att köpa in Playstation 5 för 677 EUR... innan moms. En snabb beräkning visade att vi skulle behöva ta nästan 9000 SEK för att gå plus. Har några polare som sade att jag skulle fåe en PS5 i födelsedagspresent... men eftersom ingen funnits tillgänglig så har det inte hänt ännu, blev glad innan vi fick se priserna från dem. Like... sweet jesus.

CDON har individuella samarbeten med alla återförsäljare, men de är underbara att ha att göra med och vi har sällan haft problem med att komma i kontakt med våra kunder. När jag som kund blev lurad av ett företag (eller vad som nu hände, de hade stängt sidan en månad efter beställningen gjordes) så återbetalade CDON hela summan själva.

For what it's worth så verkar Sverige inte ligga i högsta prioritet just nu... men sen ser jag att det blir slutsålt direkt i USA så fort jag går in i min feed. Typ "New PS5 in stock at Walmart! UPDATE: Out of stock again."


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skriv svar