PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Bokade äntligen en Series X med all access på Elgiganten och den kommer komma in den 11e. Har också skaffat en ny 4k TV med 120hz så jag är jäkligt pepp nu!

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Bokade äntligen en Series X med all access på Elgiganten och den kommer komma in den 11e. Har också skaffat en ny 4k TV med 120hz så jag är jäkligt pepp nu!

Bra val! Du kommer att bli nöjd!

Avstängd

Fick äntligen min Xbox X igår, och woooow... Vilken skillnad det är med snabbhet, fps boost och framförallt Quick Resume, wow säger jag bara! Vilken maskin.


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Inaktiv
Skrivet av 20LEGEND:

Fick äntligen min Xbox X igår, och woooow... Vilken skillnad det är med snabbhet, fps boost och framförallt Quick Resume, wow säger jag bara! Vilken maskin.

Hur funkar quick resume? Fick min för bara någon vecka sedan. Är det att man kan logga in på spelet direkt man sätter igång enhetdn?

Edit:
Hittade åt det, coolt.

Medlem

Haft min PS5 i ett dygn nu och gillar den.
Dock rejält besviken över hur helvetes högljud disc-läsaren är.
Hela konsolen vibrerar med Ps4 spel i. Verkar random ibland att den inte saktar ner heller, utan d n fortsätter spinna i full hastighet tills jag tar ut den och sätter i den igen. Googlar man så verkar det vara ett vanlig upplevelse att den väsnas.
Inget att klaga på när den väl saktat ner men lyssnar jag nära så kan jag höra ett svagt tickande. Är väl coil whine, dock inget jag stör mig på än.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Skrivet av Kago1316:

Bokade äntligen en Series X med all access på Elgiganten och den kommer komma in den 11e. Har också skaffat en ny 4k TV med 120hz så jag är jäkligt pepp nu!

Vilken TV har du? Jag har den nya Xboxen men är inte så nöjd med min TV.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Vilken TV har du? Jag har den nya Xboxen men är inte så nöjd med min TV.

Köpte en LG nano86, i princip den billigaste med 120hz. Vet inte hur den är än, både tv och xbox ska komma i nästa vecka. Alla apparater har olika nackdelar och lösningen verkar alltid vara att köpa en dyrare, men både professionella recensioner och kundbetyg verkar överlag tycka om den. Vilken tv har du?

Medlem

Någon här som unboxat en DualSense från Media Markt? Köpte PS5 med en extra handkontroll efter lotteriet och i kartongen låg bara kontrollen löst utan den där ”vita påsen” som den ligger i när man ser unboxing videos.

Den har legat ganska löst i kartongen och ”åkt runt” från kant till kant. Man hörde det tydligt redan innan jag öppnade.

Kontrollen verkar ok men den knakar betydligt mer än den som följde med konsolen.

Ingen fara egentligen men är bara nyfiken.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Någon här som unboxat en DualSense från Media Markt? Köpte PS5 med en extra handkontroll efter lotteriet och i kartongen låg bara kontrollen löst utan den där ”vita påsen” som den ligger i när man ser unboxing videos.

Den har legat ganska löst i kartongen och ”åkt runt” från kant till kant. Man hörde det tydligt redan innan jag öppnade.

Kontrollen verkar ok men den knakar betydligt mer än den som följde med.

Ingen fara egentligen men är bara nyfiken.

Jag har öppnat två kontrollerförpackningar och i bägge fall har kontrollen legat löst utan skydd eller påse.

Vi kanske kan tacka EU för detta?
Skulle inte förvåna mig om det finns något miljötänk som ligger bakom.

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Köpte en LG nano86, i princip den billigaste med 120hz. Vet inte hur den är än, både tv och xbox ska komma i nästa vecka. Alla apparater har olika nackdelar och lösningen verkar alltid vara att köpa en dyrare, men både professionella recensioner och kundbetyg verkar överlag tycka om den. Vilken tv har du?

Hej, vart köpte du den o för ungefär vilket pris? Funderar på att köpa samma, är den bra? Tack.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag har öppnat två kontrollerförpackningar och i bägge fall har kontrollen legat löst utan skydd eller påse.

Vi kanske kan tacka EU för detta?
Skulle inte förvåna mig om det finns något miljötänk som ligger bakom.

Tack för svaret

Okej då är det säkerligen så dessa kommer. Mycket märkligt att man packar så dåligt. Just det med att den åker runt fritt från kant till kant under transport...

Medlem
Skrivet av Emin:

Hej, vart köpte du den o för ungefär vilket pris? Funderar på att köpa samma, är den bra? Tack.

Köpte den på Elfynd för 5000kr, nedsatt tillfälligt från 8000kr. Har inte fått den än så kan inte ge något personligt svar men recensenter säger att den funkar bra för spel, "tillräckligt" bra bild men kanske lite sämre kontrast än andra jämförbara. Ska dock vara bättre betraktningsvinklar vilket är viktigt för hur vi har det i vårt vardagsrum. En av de bättre apparaterna under 6000kr enligt Prisjakt. Jag kommer från en JVC med en miljard i inputlag och knappt 1080 50hz från 2014 så jag tror jag kommer vara nöjd oavsett.

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Köpte den på Elfynd för 5000kr, nedsatt tillfälligt från 8000kr. Har inte fått den än så kan inte ge något personligt svar men recensenter säger att den funkar bra för spel, "tillräckligt" bra bild men kanske lite sämre kontrast än andra jämförbara. Ska dock vara bättre betraktningsvinklar vilket är viktigt för hur vi har det i vårt vardagsrum. En av de bättre apparaterna under 6000kr enligt Prisjakt. Jag kommer från en JVC med en miljard i inputlag och knappt 1080 50hz från 2014 så jag tror jag kommer vara nöjd oavsett.

Ok tack för svaret! Är det denna? https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/55-60tum/lg-55nano86...

Medlem
Skrivet av Emin:

Nej, denna fast 49 tum
https://www.elfynd.se/lg-55-nano86-4k-nanocell-tv-55nano806

Medlem

Är det inte samma?

Medlem
Skrivet av Emin:

Är det inte samma?

866 på Netonnet, 806 på Elfynd så någon skillnad är det säkert.

Medlem

Nu kan man boka Ratchet & Clank: Rift Apart
På Elgiganten för 599😊

Medlem
Skrivet av JompaG:

Nu kan man boka Ratchet & Clank: Rift Apart
På Elgiganten för 599😊

Tack för tipset!

Medlem

Någon som vet om det finns någonstans där man fortfarande kan ställa sig i en kö för en ps5'a eller är det bara att vänta och hoppas på lotterierna?


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Borta

Medlem

Nån som hört något nytt från nötterna på Komplett?

Avstängd
Skrivet av 92_slayer:

Någon som vet om det finns någonstans där man fortfarande kan ställa sig i en kö för en ps5'a eller är det bara att vänta och hoppas på lotterierna?

Jag köade på komplett men beställde för mer än ett år sedan. Antar att dom inte har så nu?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Tråkigt att höra att du inte hann knipa en

Medlem
Medlem
Skrivet av B-itta:

Nä slut på en gång

Medlem

Har kikat online ett tag nu (inte superfrekvent dock) men det har aldrig varit något i lager. Svängde dock förbi lokala Elgigant-butiken och frågade om det var någon mening med att beställa en Series X och jag fick en beräknad leverans till butik, som jag antar skickas från något centrallager, till den 12/6!

Så kan vara ett tips att svänga förbi Elgiganten för er som inte har gjort det. Helt klart över förväntan, återstår att se om det stämmer

Medlem
Skrivet av Kassman:

Har kikat online ett tag nu (inte superfrekvent dock) men det har aldrig varit något i lager. Svängde dock förbi lokala Elgigant-butiken och frågade om det var någon mening med att beställa en Series X och jag fick en beräknad leverans till butik, som jag antar skickas från något centrallager, till den 12/6!

Så kan vara ett tips att svänga förbi Elgiganten för er som inte har gjort det. Helt klart över förväntan, återstår att se om det stämmer

Jag fick samma besked och kunde boka direkt (med all access). Hoppas de håller datumet.

Medlem
Skrivet av timpannn:

Nån som hört något nytt från nötterna på Komplett?

Fortfarande 3:e juli på min PS5 order (beställde 2020-07-25)
Jag misstänker att det kommer en ny container med konsoler då till disti. Det har ju varit tyst från de flesta återförsäljarna. Inga lotterier från Elgiganten osv på ett bra tag.

Medlem

Var det någon här på FZ som fick en PS5a från MaxGaming igår? Såg att jag fått ett mail idag på morgonen om att det fanns i lager men det var ju 12 timmar för sent 😢


signatur

PSN: MrOakenborn

Skriv svar