PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av anon_327736:

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Såg det skrevs att det fanns i lager på netonnet men lägger en länk så ni snabbt kan beställa innan de tar slut.

Men gulle dig!!!! Där satt den! Tror jag iaf, ska inte ropa hej förrän jag har den men nu är den fasen i mig beställd!

Tack vare denna FZ-tråd, annars hade man ju varit chanslös. Nu ska jag bara försöka hitta en vettig 27"-skärm (sitter vid skrivbordet och spelar).

Medlem

ooooooooooooooooooooooooo vad man blir trött på på det här skiten, hållit på i 7 månader nu och försökt o få tag i en jävla PS5a men det är tamefan omöjligt. Skiter nog snart i denna generation och hoppas men kan få tag i PS6 istället om 8 år.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Gillar den när han skriver ps5 disc edition billigt och priset 8000
Tyvärr är den siste idioten inte född

Ja och idioten är den som köper av scalpers

Medlem
Skrivet av Holklund:

ooooooooooooooooooooooooo vad man blir trött på på det här skiten, hållit på i 7 månader nu och försökt o få tag i en jävla PS5a men det är tamefan omöjligt. Skiter nog snart i denna generation och hoppas men kan få tag i PS6 istället om 8 år.

Känner med dig, samtidigt tycker jag inte det är så himla svårt. Vi är 5 polers nu som har ps5 och jag har ordnat 3 av dem 1 från giganten 1 från netonnet och 1 från mediamarkt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Avstängd
Skrivet av theBoosing:

Känner med dig, samtidigt tycker jag inte det är så himla svårt. Vi är 5 polers nu som har ps5 och jag har ordnat 3 av dem 1 från giganten 1 från netonnet och 1 från mediamarkt.

Vadå inte svårt? Det handlar om tur.


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Känner med dig, samtidigt tycker jag inte det är så himla svårt. Vi är 5 polers nu som har ps5 och jag har ordnat 3 av dem 1 från giganten 1 från netonnet och 1 från mediamarkt.

Skönt för er men för mig är det omöjligt känns det som. 8 personer som registrerar sig men ingen har vunnit nu på 3 omgångar på Elgiganten. Har aldrig nån tur i livet så det är ju självklart att man inte ska det med det här skiten heller.

Avstängd

Varför har inte sidorna så folk helt enkelt kan förboka? Sen får man den när man får den helt enkelt. Det var ju så för något år sedan eller mer. Förbokade min ps5 i maj förra året från komplett och fick den början av maj i år. Utlottning känns ju bara som tur och du kan ju få hålla på hur länge som helst.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv

Hade kunnat få tag på fyra st om jag velat. Mediamarkt, elgiganten, amazon och nu Netonnet. Fast det är väl mer ett tecken på hur jävla tråkigt jobb man har mer än tur.

Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/337062-Playstation-5-Han...

Kör kör

Edit: och där gick de åt. Fanns 50+ på lager

Medlem

Varför kan man inte bara få förhandsboka?
Orka med lotteri eller att man måste hänga på låset så fort det kommer in i lager.

Låt mig trycka på boka/beställ sen så får den butiken leverera vartefter bokningarna kommer in.

Medlem
Skrivet av JaoL:

Varför kan man inte bara få förhandsboka?
Orka med lotteri eller att man måste hänga på låset så fort det kommer in i lager.

Låt mig trycka på boka/beställ sen så får den butiken leverera vartefter bokningarna kommer in.

Håller med. Hade varit så mycket enklare och mer rättvist att bara få skriva upp sig på en lista och få konsolerna i turordning. Kanske finns någon specifik anledning till varför återförsäljare stängt bokningar?

Medlem
Skrivet av JaoL:

Varför kan man inte bara få förhandsboka?
Orka med lotteri eller att man måste hänga på låset så fort det kommer in i lager.

Låt mig trycka på boka/beställ sen så får den butiken leverera vartefter bokningarna kommer in.

Jag håller med man blir så less när det kommer in i lager och det tar slut inom några minuter och sen får man aldrig chansen i utlottningen!

Medlem

Hoppas verkligen webbutikerna läser ditt kommentar så vi kan börja förboka igen istället för att vara med i lottningar eller försäljningar utan kösystem🙄

Skrivet av JaoL:

Varför kan man inte bara få förhandsboka?
Orka med lotteri eller att man måste hänga på låset så fort det kommer in i lager.

Låt mig trycka på boka/beställ sen så får den butiken leverera vartefter bokningarna kommer in.

Medlem

Jag kan oftast bara kolla tråden runt 19 på kvällen pga jobb där jag inte kan gå ifrån. Jag missar såklart alla dessa tips om PS5 i lager. De gånger jag KAN se tråden på dagarna är det såklart helt dött. Aja. Så är det. Håller helt med om att vi borde få skriva upp oss igen

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej, gud så tråkigt för dig. Jag lider med dig mannen. Hoppas du har tur i nästa utlottning. Jag ställde upp i lottningen men det blev en nit.

Fy fan vad sne jag blir alltså. Skulle vilja "muay thai" a hela bunten scalpers. Nästan...

Nej men vilken jäkla tragisk utveckling alltså.

Fick mail idag igen från dom ny chans att nyttja din vinst så nu är den beställd slipper man jaga mer

Medlem
Skrivet av stoffe20:

Fick mail idag igen från dom ny chans att nyttja din vinst så nu är den beställd slipper man jaga mer

Haha najs! Grattis!!

Medlem
Medlem
Skrivet av Brother:

tack du är en hjälte<3


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av Brother:

Sweet, fick knyckt en till en kompis 😁

Medlem
Skrivet av Brother:

Tack❤❤❤ de godkände min beställning, nu bara vänta på leveransorder.

Sjukt, var bara 2 dagar sen jag bestämde mig att verkligen bevaka PS5 läget.

Medlem
Skrivet av Brother:

Tack för tips!!! Missade dock tyvärr 😭😭

Medlem
Skrivet av Brother:

Tack. Fick beställt ett men hade sketslag hela vägen fram tills jag såg orderbekräftelse.

Medlem
Skrivet av autumnsong:

Tack för tips!!! Missade dock tyvärr 😭😭

Ser ut som att det går att beställa om man är Club medlem på MM.

Medlem
Skrivet av Rock the top:

Ser ut som att det går att beställa om man är Club medlem på MM.

Tyvärr inte. Jag är klubbmedlem och kubde inte. Den stoppar vid utcheckningen

Medlem

Missade också, men tar hellre en bundle


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Har redan en pc men är sugen


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Har redan en pc men är sugen

Har redan en Series X, Series S och PC (dock rätt gammal vid det här laget), men är sugen på en till.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Har redan en Series X, Series S och PC (dock rätt gammal vid det här laget), men är sugen på en till.

haha det var inte dåligt. Har game pass redan på pc, fungerar det att använda på konsol också då?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

haha det var inte dåligt. Har game pass redan på pc, fungerar det att använda på konsol också då?

Inga som helst problem så länge du är inloggad på samma konto (din mail typ) på både PC och konsol. Vissa spel har även cross-saves, så du kan fortsätta spela oberoende av vilken plattform du sitter på.

Skriv svar