PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ser ut som att jag fick tag på en faktiskt. Fått Klarna notis samt att den ligger som en aktiv beställning på min profil med ett ordernummer.

Lets goooo!

Fasen va trevligt för dig
Själv har banken dragit mina pengar men inget Mail från webhallen eller klarna


signatur

The game itself is bigger than the winning

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ser ut som att jag fick tag på en faktiskt. Fått Klarna notis samt att den ligger som en aktiv beställning på min profil med ett ordernummer.

Lets goooo!

Har också fått en notis från klarna men sista sidan vid köp från webhallen laddas fortfarande (checkout). Antar att jag fick igenom ordern med tanke på klarna notisen? Inget mail eller liknande från webhallen än.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Elvaa12:

Har också fått en notis från klarna men sista sidan vid köp från webhallen laddas fortfarande (checkout). Antar att jag fick igenom ordern med tanke på klarna notisen? Inget mail eller liknande från webhallen än.

Ja min fastnade där också, men efter ett tag kom beställningen upp som aktiv under profilen. Så jag tror du fick en!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

inK
Medlem

Tack!
Står och tuggar på Webbhallen nu, men enligt Klarna har det gjorts ett köp.


signatur

Every trophy counts...

inK
Medlem
Skrivet av Lurifixen:

Fasen va trevligt för dig
Själv har banken dragit mina pengar men inget Mail från webhallen eller klarna

Skrivet av Elvaa12:

Har också fått en notis från klarna men sista sidan vid köp från webhallen laddas fortfarande (checkout). Antar att jag fick igenom ordern med tanke på klarna notisen? Inget mail eller liknande från webhallen än.

Har ni fortfarande samma läge?
Jag har fortfarande ingen konsol under beställningar på Webhallen, samtidigt som Klarna bekräftar att betalning gjorts. Checkout-sidan står fortfarande och snurrar.


signatur

Every trophy counts...

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Eh va? Hur kan det vara fullbokat innan de ens släppt tiderna?
Ska sluta handla på webhallen...

inK
Medlem

Oj. Det var lite fult.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Det där är det sämsta jag sett på länge, vilket skämt!

Medlem
Skrivet av inK:

Har ni fortfarande samma läge?
Jag har fortfarande ingen konsol under beställningar på Webhallen, samtidigt som Klarna bekräftar att betalning gjorts. Checkout-sidan står fortfarande och snurrar.

Fortfarande samma. Råkade dessutom stänga ner webhallen från webbläsaren. Får se ifall jag får tag på en.

Medlem
Från webhallen

Vi kommer gå igenom för att kontrollera om vissa kunder köpt enheter förut, och om så är fallet kommer de avbeställas för att gå till kunder som har placerats i kö pga. överbokning.
De som har en order där vi inte idag har varan i lager kommer hamna i kösystem inför kommande leveranser, så har ni en order så gäller den om ni önskar behålla den.
Vi ber er att ha överseende med detta och gör allt vi kan för att få fler enheter från leverantörer i framtiden för fler släpp.

Medlem
Skrivet av rangman_106:

Vi kommer gå igenom för att kontrollera om vissa kunder köpt enheter förut, och om så är fallet kommer de avbeställas för att gå till kunder som har placerats i kö pga. överbokning.
De som har en order där vi inte idag har varan i lager kommer hamna i kösystem inför kommande leveranser, så har ni en order så gäller den om ni önskar behålla den.
Vi ber er att ha överseende med detta och gör allt vi kan för att få fler enheter från leverantörer i framtiden för fler släpp.

Fick du detta på Mail ?


signatur

The game itself is bigger than the winning

Medlem
Skrivet av Lurifixen:

Fick du detta på Mail ?

Står på deras facebook från igår dom har editat posten

Medlem

Media markt har också som man kan köpa och hämta från deras butiker Obs får inte det skickat går bara och hämta i butik

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Moderator | Testpilot

"Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner."


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

inK
Medlem
Skrivet av rangman_106:

Media markt har också som man kan köpa och hämta från deras butiker Obs får inte det skickat går bara och hämta i butik

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Fick som svar från chatten på Webhallen att det inte gått igenom om jag inte fått bekräftelse. Beställde då direkt ifrån Mediamarkt. Så nu är det äntligen klart. Tack!


signatur

Every trophy counts...

Moderator | Testpilot

PS5 är nu skickad från Webhallen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

PS5 är nu skickad från Webhallen.

Gratulerar! Du kommer inte bli missnöjd

Medlem
Skrivet av Haval:

Fick precis en uppdatering från Postnord att en order har blivit registrerad på 7.8kg från MediaMarkt. Antar att jag kommer få den imorgon eller tidigt nästa vecka.

Exakt 24 timmar senare finns mitt paket att hämta upp. Ska bli en najs helg. Tack för allt alla! Hoppas ni också får samma tur som mig

Medlem

Fått hem min maskin nu. Nu börjar en lång daga väntan på att ungarna ska somna...

Medlem

Var på mediamarkt och köpte min PS5:a för när de öppnade. Tack till alla som tipsat och hållit utkik.

inK
Medlem

Beställde från Mediamarkt efter misslyckat köp på Webbhallen. Nu har jag hämta ut mitt.
Tack alla för hjälp!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Fick tag i en maskin från Webhallen i morse när de hade extra släppet, var lite knepigt för att hitta sidan där PS5an var jag tvungen att googla fram det, lyckades inte navigera via deras egen hemsida.

inK
Medlem
Skrivet av Lurifixen:

Fasen va trevligt för dig
Själv har banken dragit mina pengar men inget Mail från webhallen eller klarna

Hoppas att det löste sig för dig. Mediamarkt, Skövde hade fått in 31 maskiner. Synd att du flyttade därifrån.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Hoppas att det löste sig för dig. Mediamarkt, Skövde hade fått in 31 maskiner. Synd att du flyttade därifrån.

Får köpa i orten i Malmö säkert bra pris också 😂


signatur

The game itself is bigger than the winning

Medlem

Fick också tag på en i morse på Webhallen om allt går som det ska så ska den komma nästa veckan om inte postnord spelar fotboll med packet. Perfekt två veckor till semestern har man nått göra om regnet skulle falla ner.

Medlem

Min ligger och väntar på mig på mitt lokala postombud. MediaMarkt var väldigt snabba!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Fick precis mail från Media Markt att min PlayStation 5 Digital Edition med extra handkontroll som jag beställde den 23/6 runt 1700 tiden har lämnat deras lager, Ingen update från postnord än men håller tummarna för att få den till på måndag 😊

Medlem
Skrivet av Holklund:

Fick precis mail från Media Markt att min PlayStation 5 Digital Edition med extra handkontroll som jag beställde den 23/6 runt 1700 tiden har lämnat deras lager, Ingen update från postnord än men håller tummarna för att få den till på måndag 😊

Vad skumt! Jag la min beställning den 6/7 och kan hämta ut den redan idag. Det var förvisso en standard edition med extra handkontroll, men ändå.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Vad skumt! Jag la min beställning den 6/7 och kan hämta ut den redan idag. Det var förvisso en standard edition med extra handkontroll, men ändå.

MM är jättekonstiga. Skickat höger och vänster utan någon som helst ordning. Jag beställde i tisdags men har inte fått något. Folk som beställde för tre veckor sedan har inte fått. Folk som beställde flera veckan har fått. Några från i tisdags har fått. Sån röra.

Skriv svar