PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

https://www.tradera.com/item/486545639

Här är någon som säljer series x för 5700+frakt. Jag köper hellre direkt från en affär men inget dåligt pris.

Är som sagt värt att kolla in Tradera emellanåt.

Här är en till: https://www.tradera.com/item/1000028/486655511/xbox-series-x-...-

Fast pris just nu. 6500 kr. Seagate 1TB SSD-sticka medföljer (!) plus några spel. Billigare än om du skulle köpa allt i butik.

Som hittat typ.

EDiT: Nu har någon budat...

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

https://www.tradera.com/item/486545639

Här är någon som säljer series x för 5700+frakt. Jag köper hellre direkt från en affär men inget dåligt pris.

Auktionen är avslutad. Den gick tydligen för 5600:-.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Aarons VR:

Du bokade efter mig men fick före då!

Eller bokade du en digital konsol?

Nej, en fullstor.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av lampis:

Auktionen är avslutad. Den gick tydligen för 5600:-.

0 bud dock

Medlem
Skrivet av totamish:

0 bud dock

Oj, märkligt. Det känns som att det inte finns någon större efterfrågan efter Series X trots den stora bristen på konsoer.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Oj, märkligt. Det känns som att det inte finns någon större efterfrågan efter Series X trots den stora bristen på konsoer.

Jag tror också att efterfrågan på XSX är mättad


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Hur är det att boka på Mediamarkt? Långa köer (Ps5).

Medlem

Det finns en efterfrågan på XSX men den är nog mer casual än PS5.
Ska bli intressant att se vad som händer när spelen börjar ramla in i höst.

Medlem
Skrivet av totamish:

0 bud dock

Har man ett köp nu val så står det 0 bud då auktionen avslutats om någon lagt köp nu budet Har haft otaliga auktioner på Tradera med köp nu val Så inget konstigt där inte

Medlem
Skrivet av delli:

Hur är det att boka på Mediamarkt? Långa köer (Ps5).

Jag ställde mig i kö den 29/7 har inte hört något ännu. Men kom jag över ett PS5 på något annat sätt va det bara komma in i butiken så fick jag mina pengar tillbaka så på ett eller annat sätt kommer jag få ett


signatur

The game itself is bigger than the winning

Medlem
Skrivet av Lurifixen:

Jag ställde mig i kö den 29/7 har inte hört något ännu. Men kom jag över ett PS5 på något annat sätt va det bara komma in i butiken så fick jag mina pengar tillbaka så på ett eller annat sätt kommer jag få ett

Ok, tack för information

Medlem

Har tänkt ställa mig i kö på Xbox. Är det någon som har förslag på butik för att få den så snart som möjligt?

Medlem
Medlem
Skrivet av Chipspaj:

Elgiganten kör utlottning igen.

https://linktr.ee/elgigantengaming

Utlottning imorgon. Hann o registrera mig innan 12 😅
Tack!

Medlem
Skrivet av DaffyD:

Utlottning imorgon. Hann o registrera mig innan 12 😅
Tack!

kl 12 imorgon onsdag är deadline


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Chipspaj:

Elgiganten kör utlottning igen.

https://linktr.ee/elgigantengaming

Tack för tipset! Får se om man har lyckan inne


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nu har bokningen hos Komplett levt ett år. Kommer avbryta den nu så här på årsdagen.

Medlem

Sannolikheten att man vinner möjligheten att köpa en ps5:a via elgiganten är inte så stor som man tror, så alla ni som väntar på ps5:a från annat håll råder jag att vänta kvar. Verkar som om folk tror att alla som vill kommer få kunna köpa via elgiganten.

Medlem

Såg på instagramposten i kommentarsfältet att de hade svarat att det handlar om tusentals i denna sändning. Så hoppas ni får nypa en nu ni som anmält er 👏🏼


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Bill:

Såg på instagramposten i kommentarsfältet att de hade svarat att det handlar om tusentals i denna sändning. Så hoppas ni får nypa en nu ni som anmält er 👏🏼

Ja tack, hoppas kan man göra. Tror dock att det är flera tiotusentals som anmälts sig så chansen är inte så jättestor 😅

Medlem

De finns oöppnade på blocket för 1000 lappen över, är man i behov så tycker inte jag att det är farligt. Men många verkar inte ha något emot att vänta 1år för att få det för butiks pris. 1000 spänn idag är 1 ps5 spel, just saying

Medlem
Skrivet av ibib:

Jag tror också att efterfrågan på XSX är mättad

Efterfrågan på XSX mättades för flera månader sedan, det var i princip bara några veckor efter initiala releasen som folk lyckades kränga iväg sådana för mer än inköpspriset på Tradera kan man se i historiken.

Det läggs fortfarande upp nya XSX då och då, men dessa förblir osålda (noll bud). Iom att Tradera tar 300 kr och frakten ligger på nästan 200 så måste du (om du erbjuder gratis frakt) sälja för minst 500 kr extra innan du ens går plus. Det är bara scalpers med IG i matte (eller vad nu motsvarigheten är idag, det ändras ju hela tiden) som hamstrar XSX för vidarförsäljning på Tradera idag.

Blocket tar väl bara 60 kr tror jag, men frakten är dyrare än på Tradera så det kanske handlar om att du behöver få in 350-400 kr istället för 500 för att gå plus.

Medlem
Skrivet av Knut:

Efterfrågan på XSX mättades för flera månader sedan, det var i princip bara några veckor efter initiala releasen som folk lyckades kränga iväg sådana för mer än inköpspriset på Tradera kan man se i historiken.

Det läggs fortfarande upp nya XSX då och då, men dessa förblir osålda (noll bud). Iom att Tradera tar 300 kr och frakten ligger på nästan 200 så måste du (om du erbjuder gratis frakt) sälja för minst 500 kr extra innan du ens går plus. Det är bara scalpers med IG i matte (eller vad nu motsvarigheten är idag, det ändras ju hela tiden) som hamstrar XSX för vidarförsäljning på Tradera idag.

Blocket tar väl bara 60 kr tror jag, men frakten är dyrare än på Tradera så det kanske handlar om att du behöver få in 350-400 kr istället för 500 för att gå plus.

Tradera tar 200kr och köparen betalar frakten, så allt över 200kr är plus, men man märker att marknaden börjar bli allt mer mättad.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Det blev ingen PS5 från Elgiganten.

https://www.det-blev-ingen-cd.com

Medlem
Skrivet av totamish:

Det blev ingen PS5 från Elgiganten.

https://www.det-blev-ingen-cd.com

Samma här :/

Medlem

Fick tilldelat från Elgiganten idag, andra gången jag sökt förra gången var det när det var Ratchet and Clank eller vad de var
Nu får man bara övertala frun där hemma om hur fantastiskt vårt hem kommer bli med en PS 5

Medlem
Skrivet av delli:

Fick tilldelat från Elgiganten idag, andra gången jag sökt förra gången var det när det var Ratchet and Clank eller vad de var
Nu får man bara övertala frun där hemma om hur fantastiskt vårt hem kommer bli med en PS 5

Det är bara att smyga in den och installera. Den är ju så oansenlig att hon inte kommer märka att den är där

Skämt åsido, det är därför man skall ha ett dedikerat gaming-rum. Jag kan ta in hur många konsoller som helst och slipper förklara varför jag precis budade hem en ps3 på tradera när jag redan har en ps5, två ps4:or och en ps1-mini (utöver alla andra konsoller).

Medlem
Skrivet av delli:

Fick tilldelat från Elgiganten idag, andra gången jag sökt förra gången var det när det var Ratchet and Clank eller vad de var
Nu får man bara övertala frun där hemma om hur fantastiskt vårt hem kommer bli med en PS 5

Tur

Jag fick ett Mail att jag inte vunnit i dag. Men snart borde marknaden vara mätts så man faktiskt kan köpa en.

Står i kö på MM. Har lagt handpenning på 3000 redan där. Gissar att det snart blir min tur.

Cgz
Medlem

Media Markt tar emot beställning i varuhus igen.
Beställde en ps5 igår fick lägga dep på 10%. Ska komma på 3 dagar skickas från deras lager i Tyskland sen får man hämta ut i varuhuset.

Medlem

Hur går det för Netonnet i det här egentligen? Känns inte som att jag någonsin sett dem ha ett exemplar, varken online eller i butik. Försöker de inte ens?

Skriv svar