PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Tack för tipset! dags att ersätta min xbox series s

Avstängd
Skrivet av A1200G:

Varför begränsa sig till endast hutlösa sony store priser? 🙂

PS Men det är ju bevisligen ett dåligt köp?

PS2 Det är ju som med gamla bläckstråleskrivare. Du får skrivaren "gratis" men den dagen bläckpatroner tar slut sitter du där och gråter när du ser priserna. Samma här fast du får betala för skrivaren också.

Och max 2 generationer framåt så sitter man där och gråter över att man måste dra fram gammelkonsolen för att spela spelen man har på skiva istället för att bara klicka igång det då PS7 och xbox no-scope720X saknar optisk enhet helt. Vem vet, Kanske redan nästa gen.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Schlutt
Skrivet av aleksb:

Håll koll på Spel o Sånt om ni fortfarander ute efter ps5. Börjar rulla in bundles just nu

https://www.spelochsant.se/kategori/playstation5/konsol

Schlutt för de som är intresserade. Tyvärr..

Skrivet av 4thePlayers:

Och max 2 generationer framåt så sitter man där och gråter över att man måste dra fram gammelkonsolen för att spela spelen man har på skiva istället för att bara klicka igång det då PS7 och xbox no-scope720X saknar optisk enhet helt. Vem vet, Kanske redan nästa gen.

Usch då, det vore en tråkig utveckling med att optisk spelare försvinner. Hoppas verkligen inte det då jag typ endast samlar på fysiska spel till konsol. Hoppas de fortsätter med disc editions i framtiden även. Den får gärna vara dyrare, bara vi som kör på skiva kan fortsätta använda dessa.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Schlutt för de som är intresserade. Tyvärr..

Usch då, det vore en tråkig utveckling med att optisk spelare försvinner. Hoppas verkligen inte det då jag typ endast samlar på fysiska spel till konsol. Hoppas de fortsätter med disc editions i framtiden även. Den får gärna vara dyrare, bara vi som kör på skiva kan fortsätta använda dessa.

Gissar optisk enhet kommer att bli separat sålda tillbehör till överpris.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Finns Series x på webbhallen just nu om man är snabb: https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av wololo:

Beställd igår, skickad idag.

Snabba puckar.

Fick tag på en PS5 disc edition från Webhallen.

Beställdes måndag 27/12, skickades 28/12, hämtades ut 29/12.

kan bara rekommendera folk att ha konto hos webhallen inloggat, sen kolla i denna tråd (eller deras sida), går fort att klicka hem en om ni är där i tid.

It's not a lake, it's an ocean

Packade upp min PS5 i dag. Den är verkligen löjligt stor och känns designad av ett blindstyre. Det blir precis så trångt i TV-bänken som jag förutspådde. Har inte plats att ställa den bredvid TV:n för där står min Series X. Får klura lite... Jag kommer inte sakna min flåsande PS4, men jag kommer sakna dess design.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av wololo:

Fick tag på en PS5 disc edition från Webhallen.

Beställdes måndag 27/12, skickades 28/12, hämtades ut 29/12.

kan bara rekommendera folk att ha konto hos webhallen inloggat, sen kolla i denna tråd (eller deras sida), går fort att klicka hem en om ni är där i tid.

Det är en bra rekommendation! De är toppensnabba.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Packade upp min PS5 i dag. Den är verkligen löjligt stor och känns designad av ett blindstyre. Det blir precis så trångt i TV-bänken som jag förutspådde. Har inte plats att ställa den bredvid TV:n för där står min Series X. Får klura lite... Jag kommer inte sakna min flåsande PS4, men jag kommer sakna dess design.

https://i.imgur.com/nL3Zghr.jpg

https://i.imgur.com/mXWsjNE.jpg

Vågar du ha den så? Tänker att den kommer bli rätt varm.

Medlem

Elgiganten är inte snabba på leverans åtminstone. Eller det kanske är Bring man ska klaga på.
Beställde ett ps5 den 27:e skulle levererats den 29:e men inte hört ett knyst om var paketet är. Det gick från Jönköping den 29:e men nu är den fast i Limbo verkar det som.

Medlem
Skrivet av Allfadernille:

Elgiganten är inte snabba på leverans åtminstone. Eller det kanske är Bring man ska klaga på.
Beställde ett ps5 den 27:e skulle levererats den 29:e men inte hört ett knyst om var paketet är. Det gick från Jönköping den 29:e men nu är den fast i Limbo verkar det som.

Bring är helt värdelösa. Det är i alla fall min erfarenhet. Hoppas det löser sig för dig.

Medlem
Skrivet av Allfadernille:

Elgiganten är inte snabba på leverans åtminstone. Eller det kanske är Bring man ska klaga på.
Beställde ett ps5 den 27:e skulle levererats den 29:e men inte hört ett knyst om var paketet är. Det gick från Jönköping den 29:e men nu är den fast i Limbo verkar det som.

Valde du hemleverans? Beställde samma dag men valde att få den skickat till ett ombud och då gick det från att vara beräknat den 28:e till 4:e.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vågar du ha den så? Tänker att den kommer bli rätt varm.

Inte är det optimalt, direkt. Jag har flyttat ned hyllplanet ett snäpp nu, men det finns inte så mycket att göra på sidorna. I värsta fall får jag väl placera den bakom TV:n, men det är ju inte så kul att inte ens se konsolen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ja valde hemleverans. Det vore lagom om den kom ikväll 17-22 då jag inte är hemma. Men döma av en enkel googling om Bring vore ett sådant scenario inte helt osannolikt. 🥃

Medlem

Beställde en ps5 från Webhallen i måndags tack vare tips här i tråden. Snabb leverans, hade den hemma redan på onsdagen. Väldigt oplanerat men får väl se det som en julklapp till mig själv
Men herrejävlar vad stor och otymplig den är. Series X är ju även den redigt svårplacerad på/i en tv-bänk.

Gott nytt år och god fortsättning! Hoppas ni som fortfarande är på jakt efter någon av konsolerna lyckas knipa en snart!

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Packade upp min PS5 i dag. Den är verkligen löjligt stor och känns designad av ett blindstyre. Det blir precis så trångt i TV-bänken som jag förutspådde. Har inte plats att ställa den bredvid TV:n för där står min Series X. Får klura lite... Jag kommer inte sakna min flåsande PS4, men jag kommer sakna dess design.

https://i.imgur.com/nL3Zghr.jpg

https://i.imgur.com/mXWsjNE.jpg

Har du vit PS4!? Se till att ha utrymme på baksidan, tror inte att sidorna spelar så stor roll.

PS Gillar hyllan i bakgrunden med Blurays och DVD:er!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av A1200G:

Har du vit PS4!? Se till att ha utrymme på baksidan, tror inte att sidorna spelar så stor roll.

PS Gillar hyllan i bakgrunden med Blurays och DVD:er!

Ja, jag gillar mina konsoler i vitt så det var en glad överraskning att Sony valde att lansera PS5 i vitt.

Tack för tips, bakom konsolen finns det en del utrymme i alla fall.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av A1200G:

PS Gillar hyllan i bakgrunden med Blurays och DVD:er!

Haha. Ja, sånt ser man inte så ofta längre!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
RetroSpelButiken har PlayStation 5

RetroSpelButiken har fått in PlayStation 5 i bundles paket.

http://www.retrospelbutiken.se/store/search.php?s=playstation...
______________________________________________________________________________________________________________
***** Playstation 5 Console 825GB + Dualsense Charging Station + Call of Duty: Vanguard ------ 7999:-

____________________________________________________________________________________________________________________
***** Playstation 5 Console 825GB + Dualsense Charging Station + Just Dance 2022 + Far Cry 6 -------- 7999:-


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Lyckades köpa en via webhallen, fick hem den 23/13.

Ibland har man flyt!

Medlem

Någon som vet nån legit sida som jag kan beställa ps5 på. Helst orginal pris och inte fantasi priser.

Skrivet av Daft96:

Någon som vet nån legit sida som jag kan beställa ps5 på. Helst orginal pris och inte fantasi priser.

Ja, Webhallen, Spel och sånt, Netonnet, titta här i detta forum så lägger vi ut info så fort vi ser att det finns ex. att köpa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

ElgigantenM Megastore Ingelsta Norrköping finns en hel hög (10-12st)med Series-x för dom som söker en sån i Östergötland.

Skrivet av MrCynical:

Lyckades köpa en via webhallen, fick hem den 23/13.

Ibland har man flyt!

Samma här!

Medlem

Elgiganten Megastore Jönköping har en hel hög (10-12st)med Series-x för dom som söker en sån i trakterna!

Medlem

Vill bara flika in med att Retrospelbutiken har PS5 i lager. Dock är det bundle med laddstation och spel till, så något dyrare, men det går ju alltid sälja vidare om så önskas.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av putana:

Elgiganten Megastore Jönköping har en hel hög (10-12st)med Series-x för dom som söker en sån i trakterna!

Det finns fortfarande ett gäng kvar. Även Amazon har fortfarande många i lager.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Försöker få tag på en PS5 till en kompis så vi kan gejma, någon som vet vart man få tag på en? Online eller fysisk butik i sthlm 😀

Medlem
Skrivet av Laddy:

Försöker få tag på en PS5 till en kompis så vi kan gejma, någon som vet vart man få tag på en? Online eller fysisk butik i sthlm 😀

Retrospelbutiken har ps5 bundles

Skriv svar