PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

PS5 med Horizon Forbidden West på Media Markt i Luleå. Tonvis

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns ps5 konsoler i butik webhallen på mall of scandianvia, gick nyligennförbi

Såg samma i Fruängen, med Forbidden West, men enligt sidan hade de inga inne där så sade inget.

Medlem

Finns på MediaMarkt i Kungens Kurva, bundle med Horizon.

Medlem
Skrivet av wololo:

Finns på MediaMarkt i Kungens Kurva, bundle med Horizon.

Enklare och enklare att få tag i ser jag dessa dagar 😅

Medlem

Kan man hitta en ps5:a i någon butik i Halland tro?

It's not a lake, it's an ocean

Spelbutiken har Forbidden West-bundlen.

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag minns för några år sen så kunde man gå in på valfri Elgiganten eller Mediamarkt och se en hel "pyramid" med ps4-kartonger, det va liksom bara att ta en och gå till kassan. Jag vet att det låter sjukt, men så var det. Kommer det någonsin bli så med PS5 eller ska jag ta min demensmedicin och gå och lägga mig?

Medlem
Skrivet av redtape:

Jag minns för några år sen så kunde man gå in på valfri Elgiganten eller Mediamarkt och se en hel "pyramid" med ps4-kartonger, det va liksom bara att ta en och gå till kassan. Jag vet att det låter sjukt, men så var det. Kommer det någonsin bli så med PS5 eller ska jag ta min demensmedicin och gå och lägga mig?

Jag tror att vi visserligen sakta men också säkert närmar oss den situationen. Series X har jag sett i butik vid ett par tillfällen nu och PS5 bundlen med Horizon har jag visserligen inte sett ute i det "vilda" men på flera siter så har den ju legat uppe både en och två dagar.

Intressant i allt detta tycker jag är hur företagen nu kommer att hantera "pro" versioner. Både PS4 Pro och One X togs ju emot väldigt bra och gissar att man även denna gång har haft någon tanke på att göra något liknande. Komponentbristen har ju dock satt en hel del käppar i hjulet där och vi är redan inne på andra året med de här konsolerna. PS4 Pro släpptes ju 2016 så något liknande upplägg har jag verkligen svårt att se idag. Detta kan ju faktiskt mycket väl bli en väldigt lång konsolgeneration överlag med tanke på att alla som vill ha fatt i en PS5 uppenbarligen ännu inte fått tag i en.

Skriv svar