Så stor blir totalkostnaden för Xbox All Access

Medlem

Är det bara jag som inte fattar hur man köper All Access på Elgiganten? Jag hittar Series S och X men kan bara förboka för fullpris eller använda deras avbetalning... Måste jag köpa i butik?

Medlem

Avbetalning är alltid snårigt.
Rent siffermässigt ”känns” det som en bra deal nu när konsolen är ny och potentialen är outforskad.
Jag tror att många kommer att känna annorlunda några månader in när nyhetens behag har lagt sig. Hur kul är det att pröjsa 400kr i månaden 2 år in i avtalet för något som man har vant sig med?

Då sitter konsumenten fast i ett avtal där pengar månatligen tickar på något som inte alls känns lika nytt och spännande längre, speciellt om köparen ångrar sig och efter att konsolen inte används alls i samma utsträckning som det ursprungligen var tänkt.
Går det att sälja konsolen och överlåta avbetalning till köparen?
Köper man grejerna med sparade medel går det i alla fall att sälja av allt, dock med viss förlust.

Med tjänster som Spotify/Netflix och annat är det bara att säga upp/pausa om livet går i en ny riktning eller det blir tight med pengar. Svårare att göra det när avtalet är bundet på flera år.

Tänk er för en extra gång innan ni ingår avbetalnings-avtal. Tips från gamla gubben.

Medlem
Skrivet av bmw62:

fixa ett all access på giganten i kungens kurva med tanke på att dom är enda återförsäljarna av det i SE så var dom rätt komiskt oförberedda gick ner till säljare som stod som ett frågetecken, Han fick tag på ett par kollegor så 3 man slog sina kloka huvuden ihop över en mobil och kollade mail med förklaring hur det skulle gå till tog bara 1 timme ... inget fel på personalen men ansvarigt kampanjfolk kanske skulle gå o sätta sig med strut i nått hörn ....

haha OMG, jag hade exakt samma upplevelse på elgiganten i Borlänge. Totalt oförberedda stod två pers med sina mobiler och letade febrilt över hur det skulle göra, men 50min senare gick jag därifrån nöjd


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av Angelino:

haha OMG, jag hade exakt samma upplevelse på elgiganten i Borlänge. Totalt oförberedda stod två pers med sina mobiler och letade febrilt över hur det skulle göra, men 50min senare gick jag därifrån nöjd

Kommer du få hämta upp din konsol i butiken eller kunde du välja att få den hemskickad med ?

Medlem

Likadant i Uppsala. Det verkade väldigt mycket sista minuten över allt som rörde förbeställningarna. Men personalen hanterade det bra

Medlem

Mina tankar om tillverkarna, nu när folk gnäller som fan på Microsoft.
Nintendo är för Mario, Zelda och alla deras egna titlar. Massa nostalgi och skoj.
Sony är för sina serier, VR och numera "kamera" spel.
Älskar det, är en PS fanboy.
Microsoft för typ allt annat.
Google får mycket skit för Stadia, men för mig fungerar det bra och det räcker med en hyfsad anslutning så kan jag vart som helst få en liten snabb fix och med Pro så får man en massa spel också.

Och min nästa konsol verkar bli en Xbox series X med All Access. Första Xboxen sedan den första för min del.

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Kommer du få hämta upp din konsol i butiken eller kunde du välja att få den hemskickad med ?

De frågade mig aldrig, så det butik som gäller för min del. Fick du alternativet att få den hemskickad?


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av Angelino:

De frågade mig aldrig, så det butik som gäller för min del. Fick du alternativet att få den hemskickad?

Jag har inte bokat på Elgiganten en, var bara nyfiken över vad dom hade sagt till dig

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kago1316:

Är det bara jag som inte fattar hur man köper All Access på Elgiganten? Jag hittar Series S och X men kan bara förboka för fullpris eller använda deras avbetalning... Måste jag köpa i butik?

Ja, det går bara att teckna i butik.


signatur
Medlem

Jag undrar om den här avbetalnings modellen kommer gälla under lång tid framöver för jag är intresserad av en krysslåda om ett par år när det börjar komma lite spel game pass, för just nu ser jag inte värdet i att köpa tjänsten.
Eller om man kanske ska rusta på sin PC lite istället för samma peng o ha enbart ps5 o switch som konsoler o hoppa krysslådan helt..
vet inte hur jag ska göra än.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Flakmonkey
Skrivet av SunShine:

Eller om man kanske ska rusta på sin PC lite istället för samma peng o ha enbart ps5 o switch som konsoler o hoppa krysslådan helt..
vet inte hur jag ska göra än.

Nu ska inte jag komma här och säga hur du ska göra förstås, men det är precis så jag tänker göra. Visst blir det potentiellt dyrare iom att man då kan behöva köpa ett nytt grafikkort eller vad det nu är som behövs, men samtidigt får man ju då tillgång till samma spelbibliotek plus spel som enbart släpps på PC och inte någon konsol. Du får ju också nytta av det längre fram då PC-versionerna som brukligt springer ifrån konsolversionerna för multiplatspelen, förutsatt att man då har en dator som klarar av att driva dem förstås.

Sen så kan man krydda PCn med Switch och PS5 om man är intresserad av deras exklusiva titlar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SunShine:

Jag undrar om den här avbetalnings modellen kommer gälla under lång tid framöver för jag är intresserad av en krysslåda om ett par år när det börjar komma lite spel game pass, för just nu ser jag inte värdet i att köpa tjänsten.
Eller om man kanske ska rusta på sin PC lite istället för samma peng o ha enbart ps5 o switch som konsoler o hoppa krysslådan helt..
vet inte hur jag ska göra än.

De har kört den löpande i 2-3 år i staterna, där du fortfarande kan köpa en One S på samma sätt.


signatur
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Nu ska inte jag komma här och säga hur du ska göra förstås, men det är precis så jag tänker göra. Visst blir det potentiellt dyrare iom att man då kan behöva köpa ett nytt grafikkort eller vad det nu är som behövs, men samtidigt får man ju då tillgång till samma spelbibliotek plus spel som enbart släpps på PC och inte någon konsol. Du får ju också nytta av det längre fram då PC-versionerna som brukligt springer ifrån konsolversionerna för multiplatspelen, förutsatt att man då har en dator som klarar av att driva dem förstås.

Sen så kan man krydda PCn med Switch och PS5 om man är intresserad av deras exklusiva titlar.

Ja jag är inne på lite den här tanken. behöver nytt grafikkort i så fall och har int råd o köpa de dyrare Nvidia direkt men man borde komma en bit med ingångsmodellerna i den nya serien med tycker jag?
Och ja det är min tanke med switch o ps5, plus min ps5 kommer få agera en 4k blu-ray spelare också, så den får den funktionen också.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

De har kört den löpande i 2-3 i staterna, där du fortfarande kan köpa en One S på samma sätt.

Ah nice. Då kanske det finns en möjlighet här om ett par år in i framtiden ändå


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Eken77:

Jag har ägt spelkonsoller sedan min första Atari.

Var det E.T. som var favoriten?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Eken77:

Jag tycker att Microsoft köper sig kvar i spelbranschen. De står för noll innovation!

Tycker Game Pass är en grymt bra innovation!

Sony har en riktigt bra konsol i PS5 (tror den blir kanon), men när det gäller att modernisera sig och innovera på konsolmarknaden så känner jag att Microsoft ligger flera steg före med tjänster som GamePass, Xcloud, etc.

Här är Sony lite mera konservativa och gammeldags (upplever jag det som).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av bmw62:

fixa ett all access på giganten i kungens kurva med tanke på att dom är enda återförsäljarna av det i SE så var dom rätt komiskt oförberedda gick ner till säljare som stod som ett frågetecken, Han fick tag på ett par kollegor så 3 man slog sina kloka huvuden ihop över en mobil och kollade mail med förklaring hur det skulle gå till tog bara 1 timme ... inget fel på personalen men ansvarigt kampanjfolk kanske skulle gå o sätta sig med strut i nått hörn ....

Skrivet av Angelino:

haha OMG, jag hade exakt samma upplevelse på elgiganten i Borlänge. Totalt oförberedda stod två pers med sina mobiler och letade febrilt över hur det skulle göra, men 50min senare gick jag därifrån nöjd

Skrivet av butcher:

Likadant i Uppsala. Det verkade väldigt mycket sista minuten över allt som rörde förbeställningarna. Men personalen hanterade det bra

Felgiganten.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar