Framtida Bethesda-spel kan komma till fler format än pc och Xbox

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Det skulle vara ett smart drag, ja. Men inte mindre vidrigt för det.

Varför skulle det vara vidrigt? Det är ju okej för Sony, folk säger ju att deras exclusives är något positivt. Då måste det rimligtvis vara okej för Microsoft att göra precis samma sak.

Då skulle alltså elder scrolls vara en anledning för många att köpa en Xbox, eller skriva upp sig på game pass.

Sony försökte ju tydligen göra Starfield till en PS5 exclusive, tji fick dem.

Inte för att jag är för konsolexklusivitet. Men undrar hur du resonerar.

Medlem

"Case by case". Så länge de får in bra med pengar och det är värt, ja. Annars, nej. Easy peasy. Förvänta er inget grandiöst av MS här inte. Detta är fortfarande en investering för de, inget annat.

Medlem

Nu bör Sony kontra och ta mer marknadsandelar där Xbox har noll. VR visa upp ett hejdundrades PSVR 2 som kan imponera mer än Oculus tom


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Dex
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Exakt min tanke. Har varit så väldigt länge. Jag minns när Rise of the Tomb Raider blev tidsexklusivt för Xbox One och PS fanboys började grina, Capcom gjorde Street Fighter V permanent PS4 exklusivt och då var alla tysta. Tydligen ska PS spelare få behålla alla spel på sin konsol men Xbox spelare måste lära sig att dela, lol.

Skrivet av Mortaigne:

Det är ett sjukt märkligt resonemang ja. Förnekelsefas tror jag.

Det är väldigt enkelt och tillgängligt att komma in i Xbox ekosystem som spelare. Antingen köper du en Xbox-konsol, eller spelar på den PC som alla tydligen har, eller kör via molnet på en Android. Xbox Game Pass är billigt så det är heller inget stort ekonomiskt hinder.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Exakt. Rent av skrattretande hur Sonyfanboys beter sig och tänker.

"mEn pHiL sA jU!"

Menar ni seriöst att där inte finns Microsoft fanboys som beter sig likadant på andra sidan också? Det är klart att där finns korkad fanboys. Det har det alltid funnits överallt och det finns även på Microsofts sida. Det är bara att ignorera alla som beter sig på det viset.

Knappast något nytt eller unikt beteende från Sony fanboys att försvara "sitt eget" och klaga på allt annat. Precis det fanboys gör ju och det finns gott om Microsoft fanboys som gör samma sak

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Exakt. Rent av skrattretande hur Sonyfanboys beter sig och tänker.

"mEn pHiL sA jU!"

Precis, de hittar något citat med en _åsikt_ åt något håll och då får Xbox/MS som företag aldrig göra på ett annat sätt. Tänk om han råkar säga att han tycker om peka och klicka-spel :S

12
Skriv svar