3 år gamla Xbox One X rusar på Amazon

Robot
3 år gamla Xbox One X rusar på Amazon

Antalet besvikna Xbox Series X-sugna barn lär också rusa...

#xbox, #xbox-4, #xbox-series


eld
Medlem

Alla vet att XBOX står för X Box One X

Medlem

Fake news?

_Series_ X är nu etta iaf.

Medlem

Bedrövligt namnschema om jag får säga vad jag tycker

Redaktör

– Varför kallar ni er tredje konsol för "One"?
... These go to 11!."


signatur
Medlem

Det är farligt nära misstaget Nintendo gjorde med Wii U. Många köpare som trodde att det bara var en uppgradering till Wii. Faaaast, man kanske vill gå vägen som Apple och endast kalla den för "Xbox"?

Jag har förbeställt. Håller tummarna att det blev rätt konsol.

Medlem

747% refers to the sales rank increase, not the increase in actual unit sales. Amazon is weird like that.
https://twitter.com/ZhugeEX/status/1308556200850731014

Förhoppningsvis är det några köpbottar av scalpers som skrivit in fel. Den heter discontinued till och med.

Medlem

"Next gen" Xbox Series S: 4 TFLOPS
Current gen Xbox One X: 6 TFLOPS
Första nya generationen när man kan få en långsammare GPU än gamla generationen?

Inaktiv
Skrivet av superapan:

Det är farligt nära misstaget Nintendo gjorde med Wii U. Många köpare som trodde att det bara var en uppgradering till Wii. Faaaast, man kanske vill gå vägen som Apple och endast kalla den för "Xbox"?

Jag har förbeställt. Håller tummarna att det blev rätt konsol.

Tror det var Siba jag var inne på ett tag efter Wii U kommit ut. En mamma med barn skulle köpa ett nytt spel och stod och tittade på Wii U-fodralen. Man hade en Wii hemma och hade väldiga problem med att förstå att man tittade på spel för en helt annan konsol.

Jag fattar inte hur så stora företag inte kan tänka till ordentligt när man sätter namn på nya produkter. Alla vet vad en Xbox är, alla vet vad Nintendo är, varför krångla med Wii och X gång på gång.

Medlem

Ja Xbox namnen är så bakom flötet så det finns inget.
antar att man inte vet vad man ska kalla den för man har "mindervärdekomplex" när Sony har en "högre siffra" på sina produkter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fulci:

"Next gen" Xbox Series S: 4 TFLOPS
Current gen Xbox One X: 6 TFLOPS
Första nya generationen när man kan få en långsammare GPU än gamla generationen?

Den är inte långsammare egentligen, det är bara FLOPSEN som luras lite.

Medlem
Skrivet av Fulci:

"Next gen" Xbox Series S: 4 TFLOPS
Current gen Xbox One X: 6 TFLOPS
Första nya generationen när man kan få en långsammare GPU än gamla generationen?

Du har missförstått. Med alla RDNA2-funktioner så får du ut olika mycket av de där Tflopsen. Sen när en konsol riktar sig mot 1080p-1440p så gör de olika. Den gamla generationen är S modellen att jämföra med, inte X. De är 4K-konsoler. One X klarade inte Gears 5 i 120 fps t.ex., men det gör Series S.

Den kommer att ha HW ray tracing, VRS, VRR, ultra low latency och quick resume. Mycket next gen där.

Skrivet av Molotov:

Ja Xbox namnen är så bakom flötet så det finns inget.
antar att man inte vet vad man ska kalla den för man har "mindervärdekomplex" när Sony har en "högre siffra" på sina produkter.

Högre än vilken siffra?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Ja Xbox namnen är så bakom flötet så det finns inget.
antar att man inte vet vad man ska kalla den för man har "mindervärdekomplex" när Sony har en "högre siffra" på sina produkter.

Är väl bara Sony som har nummer medans alla andra konsoler genom tiderna fått olika namn så vem är ”the odd”?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Säkert många barn som sagt att de vill ha en Xbox Series X, och föräldrarna hör bara Xbox X. Jag hoppas att Amazon har lite välvilja och skickar ut ett meddelande till alla som lagt en beställning på One X och förklarar att det är en gammal konsol som har utgått och att den nya heter Series X.

Redan när Microsoft offentliggjorde namnet så visste jag att Series X och One X kommer att förväxlas av många. Som företag så måste man ju ha i åtanke att det är många okunniga som köper produkterna, och då borde man göra det så lätt som möjligt för dem.

Medlem

Ms har nog dom sämsta namnen på sina konsoler jämfört med Nintendo och Sony.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av NuZ:

Är väl bara Sony som har nummer medans alla andra konsoler genom tiderna fått olika namn så vem är ”the odd”?

Xbox huvukonkurrent har alltid varit playstation det gick inte att heta Xbox 2 när Playstation skulle heta Playstation 3.
då drock man till med det finurliga namnet 360.

Sen blev PS4 och vad skulle man då döpa xbox till 460? nej fanns så klart ingen logik i det så drog man till med ONE, som var väldigt logiskt

Edit: insåg att jag skrev lite fel tidigare, menade så klart inte namnet xbox är det nå fel på utan vad man kallar efter Xbox .


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Playstations taktik: ändra 4an till 5an. Nästan jag skulle kunna kalla det för genialt, tyder ju på vilken värld vi lever i just nu. Allt från namn sättning, till förbokning, till installation... saker var simplare förr...

Medlem

Sony: Don't overthink shit, och döper konsolen till Playstation 5.
Microsoft: Hmm, so how can we confuse the consumers.. Xbox Series X is great, right?

Deras namngivning är som gjort för att det ska vara förvirrande. Jag tänker bara på alla småbarnsföräldrar som köper fel konsol.

EDIT: Stavning

Ion
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja Xbox namnen är så bakom flötet så det finns inget.
antar att man inte vet vad man ska kalla den för man har "mindervärdekomplex" när Sony har en "högre siffra" på sina produkter.

Gör som Watcom gjorde när dom släppte sin första kompilator. Den fick den heta "Watcom C 6.0", för konkurrenterna var fortfarande på version 5..

Redaktör

Basisten i Spacemen 3 kallades Bassman. Se och lär, MS.


signatur
Skrivet av Fulci:

"Next gen" Xbox Series S: 4 TFLOPS
Current gen Xbox One X: 6 TFLOPS
Första nya generationen när man kan få en långsammare GPU än gamla generationen?

https://www.engadget.com/nvidia-rtx-3090-3080-3070-cuda-core-...

Man ska inte bara gå efter TFLOPS.

Testpilot

Smart av Microsoft kör på samma namn på konsolerna så går det att sälja äldre varianter för evigt!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Xbox huvukonkurrent har alltid varit playstation det gick inte att heta Xbox 2 när Playstation skulle heta Playstation 3.
då drock man till med det finurliga namnet 360.

Sen blev PS4 och vad skulle man då döpa xbox till 460? nej fanns så klart ingen logik i det så drog man till med ONE, som var väldigt logiskt

Edit: insåg att jag skrev lite fel tidigare, menade så klart inte namnet xbox är det nå fel på utan vad man kallar efter Xbox .

Menar mer kolla hur Nintendo gör, Segas system, Amiga osv. Är väl bara Playstation som numrerar sina konsoler. Är väl smartast, håller med men ”Mega Drive” ”Wii” ”One X” är häftiga namn


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det sjukaste är att det är så många som förbokar en konsol som knappt kommer ha spel i början och kommer vara testkaniner till en bättre version senare när det väl finns spel.

Medlem

haha, jag är likadan när jag läser en nyhet om xboxen, sitter och försöker klura ut om det är gamla eller nya de skriver om=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

2 olika namn. One och Series. One........ Och..... Series. Ford Focus och Ford C-max? Olika namn.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Det sjukaste är att det är så många som förbokar en konsol som knappt kommer ha spel i början och kommer vara testkaniner till en bättre version senare när det väl finns spel.

Precis. När PS5 Pro Slim kommer så får den både plats och har intressanta spel, förmodligen. Spiderman 2 någon?

Skrivet av Freeman79a:

2 olika namn. One och Series. One........ Och..... Series. Ford Focus och Ford C-max? Olika namn.

Jag är övertygad om att de som tar miste inte lyckas köpa rätt mjölk i butiken och knappt får på sig skorna. Men det är en annan diskussion.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja Xbox namnen är så bakom flötet så det finns inget.
antar att man inte vet vad man ska kalla den för man har "mindervärdekomplex" när Sony har en "högre siffra" på sina produkter.

Absolut, jag är åtminstone övertygad att den enda anledningen till att den heter Xbox One X för att förkortningen ska bli XBOX. Eftersom Xbox one oftast blev förkortat Xbone.

Medlem

Första man tänkte på när de visade upp namnet att folk kommer förvirra med One X.

Undrar om folk fick betalt för att komma fram till dessa knäppa namnscheman.

Inaktiv

Xbox och Xbox 360 är helt ok namn. Sen ballade det ur. Man undrar om dom kört namnen i någon testpanel eller om dom bara gav sig in för att jävlas med konsumenterna.

Skriv svar