The Division 2 gratis igen

Robot
The Division 2 gratis igen

Lajva pandemi hela helgen, med start torsdag.

#gratis, #the-division-2


Medlem

Ja det är smart av Ubisoft. Spelade The division 2 i co-op och vi var helt hooked första tiden. Tills vi insåg hur repetivt det började bli (och vid det här laget har man då förmodligen redan köpt spelet.)

Medlem

Spelade ettan en del, tyckte bara det verkade vara mer av samma ( typ 1.5 kanske snarare än 2) så det blir inget. Inte ens om det är gratis ^^

Medlem

Testade nysläppta "The Summit" igår, där man tar sig an en skyskrapa på 100 våningar med ständigt ökande svårighetsgrad. Det var rätt kul, men blev i ärlighetens namn rätt repetitivt, även om de försöker variera vilken typ av fiender och liknande man stöter på. Hade hellre sett en nyversion av "Underground" från D1, men de kanske piffar upp skyskrapan vad det lider.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

m1
Medlem

Gäller även på Stadia. Som gjort för free to play-weekends, bara att hoppa in och börja spela utan några nerladdningar.

Inaktiv

Kanske dags att börja min-maxa igen. Inte spelat på snart ett år.

Skrivet av Priapsi:

..en skyskrapa på 100 våningar med ständigt ökande svårighetsgrad.

HUNDRA våningar?! Dra åt he*vete va mycket.
Är det nån ny grej som blir poppis nu tro? Avengers-spelet har ju sina Hives med våningar man klättrar upp för.

Medlem

Roligt i början sen repetitionen är otroligt tråkig

Var tråkig i div 1 och är samma i 2an
De har inte fixat något. Har ett stort grundproblem det spelet

Att få gear är helt värdelöst för allt skalar med dig. Kan lika bra skita i det
Samma fiende kommer tåla 10 skott på lvl ett som de gör på lvl 30

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Kanske dags att börja min-maxa igen. Inte spelat på snart ett år.

HUNDRA våningar?! Dra åt he*vete va mycket.
Är det nån ny grej som blir poppis nu tro? Avengers-spelet har ju sina Hives med våningar man klättrar upp för.

Boss var 10e våning (som jag förstått det, ej kört själv ännu, lite kvar av storyn i expansionen att köra) och även Checkpoint som gör att du kan återvända dit sen, når du 91 så kan du gå tillbaka till vilken som helst av tidigare checkpoints.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Boss var 10e våning (som jag förstått det, ej kört själv ännu, lite kvar av storyn i expansionen att köra) och även Checkpoint som gör att du kan återvända dit sen, når du 91 så kan du gå tillbaka till vilken som helst av tidigare checkpoints.

Det verkar bero på vilken global setting du har. Svårighetsgraden går från Story till Legendary och eftersom jag spelar på Challenging kunde jag hoppa in på våning 51 direkt. Gillar inte det upplägget alls, man borde vara tvungen att lira från basplan och få en checkpoint var tionde våning, misstänker att inte alltför många som spelat klart Warlords forfarande lirar på Normal.

Med det sagt blev det ganska snabbt rätt svårt innan vi tog oss till bossen på plan 60. Någonstans på vägen(minns inte vilket plan) ökade svårighetsgraden från Challenging till Heroic, men i.o.m att antalet medlemmar i gruppen jag lirade med pendlade mellan två och fyra pers är det svårt att säga hur svårt det egentligen är.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Quake-konnässsör

Man kanske får skriva ihop en "liten" text igen, men tycker Zimpans tråd fortfarande är relativt aktuell, det är väl några uppdateringar plus expansionen som saknas i beskrivningen av spelet.

Medlem
Skrivet av almblad:

Man kanske får skriva ihop en "liten" text igen, men tycker Zimpans tråd fortfarande är relativt aktuell, det är väl några uppdateringar plus expansionen som saknas i beskrivningen av spelet.

Det tycker jag låter som en toppenidé !

1
Skriv svar