Min sambo har beställt Game & Watch

Medlem
Min sambo har beställt Game & Watch

Jag har ända sedan NES Classic Mini varit väldigt intresserad av när det kommer nya klassiska konsoler, här hemma har det blivit både en NES, SNES, SMD och en Playstation.
Det roliga med dessa är att man får med ett antal spel direkt på konsolen men jag hade gärna uppskattat om det hade gått att få fler spel, men man kan inte få allt man önskar.

Nu i veckan så överraskade min sambo mig med att förhandsboka den nya Game & Watch konsolen som Nintendo kommer släppa, och det är första gången sedan 1989 som de släpper en ny Game & Watch.
Klassiskt utseende men två av spelen är egentligen inga Game & Watch spel utan 2 stycken gamla NES spel.
Super Mario Bros som jag redan äger både digitalt och till NES Classic Mini, sen är det Super Mario Bros The Lost Levels som jag bara har digitalt och till Super Mario All-Stars på Wii. Så detta blir första gången som jag får originalet utan att det är ett digitalt Virtual Console spel.

Men eftersom det är en Game & Watch så passar det ju utmärkt att det även följer med ett klassiskt Game & Watch spel med, Ball, den enda skillnaden är att det är Mario istället för Mr Game & Watch som jonglerar med bollarna.

Det här kommer bli ett riktigt trevligt Super Mario år.
Sen kommer ju även Super Mario Bros 35 till Nintendo Online den 1 oktober som jag också längtar väldigt mycket efter att få spela. Detta är det första Super Mario Bros spelet till NES, men istället för vanligt så är det 34 andra spelare som spelar samtidigt och varje gång man besegrar en fiende så skickas denna fiende till någon av motspelarna, så det kan dyka upp fiender på ställen i spelet där det vanligtvis inte finns lika många fiender eller ens dessa fiender.
Så den sista personen som dör är den som vinner.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Fint, men vad vill du diskutera i den här tråden?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vamp:

Fint, men vad vill du diskutera i den här tråden?

Kanske ingenting. Det är ju ett blogginlägg


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelat mycket all-stars sen det släpptes för någon vecka sedan?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kanske ingenting. Det är ju ett blogginlägg

Haha my bad. Missade det helt. Dåså, då är det ju bara fint då

Inaktiv

Härligt, varit sugen på den kommande jag med Har Donkey Kong som Game & Watch, fungerar finfint

Medlem
Skrivet av Vamp:

Fint, men vad vill du diskutera i den här tråden?

Hahaha😂😂😂😅

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Härligt, varit sugen på den kommande jag med Har Donkey Kong som Game & Watch, fungerar finfint

Har aldrig haft någon Game & Watch förut men har länge velat ha Zelda Game & Watch.

När denna nya Game & Watch annonserades så tänkte jag att ”Finns det inte redan en Super Mario Bros Game & Watch sen tidigare?” och det gör det, bara att det Mario spelet såg ju väldigt annorlunda ut än NES versionen.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av korvmos:

Spelat mycket all-stars sen det släpptes för någon vecka sedan?

När jag hinner så spelar jag. Spelade i Måndags och nu idag.
Har spelat mest Sunshine eftersom det är det enda spelet som jag inte har klarat av än och jag tror att jag har kommit ungefär lika långt nu som jag hade kommit när jag spelade det på GameCube.

Sen har jag även spelat lite Galaxy och det var kul, bara att jag spelar med Split Pad Pro handkontroller till min Switch, så när jag kom dit där man ska surfa på rockan så fick jag ta fram Joy-Con handkontrollerna bara för att Split Pad Pro inte är rörelsekänsliga.

Men hur som helst så är det riktigt kul att kunna spela dessa spel på Switch.


signatur

ゼルダの城

Skribent

Jag har faktiskt två stycken med kristallskärm hemma hos mig. Mario och någonting annat. Oklart om dessa fungerar fortfarande dock.

Wow. Skulle kolla upp om jag hittade min modell och jag har ett som heter "Climber" och ett som heter "Super Mario Bros". De kostade en del på tradera Nu är mina inte i superskick och inga kartonger eller dylikt men ändå.
https://www.tradera.com/item/301854/416892210/nintendo-game-w...
https://www.tradera.com/item/301854/419356714/super-mario-cry...

edit: Har förbokat den där nya Game & Watch också, utan att jag egentligen vet varför. Tror knappast jag kommer spela så mycket på den, men en rolig samlarpryl.

Medlem
Du menade väl 3D All-Stars?
Skrivet av korvmos:

Spelat mycket all-stars sen det släpptes för någon vecka sedan?

Du menade väl 3D All-Stars? Det var det jag svarade på i alla fall.

Kom på att gamla All-Stars även har släppts till Nintendo Online men det har jag inte spelat någonting på Switch eftersom jag inte har Nintendo Online just nu, sen har jag ju redan det spelet till Wii. Köpte det för 10 år sedan när det släpptes på skiva när Super Mario firade 25 år.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Du menade väl 3D All-Stars? Det var det jag svarade på i alla fall.

Kom på att gamla All-Stars även har släppts till Nintendo Online men det har jag inte spelat någonting på Switch eftersom jag inte har Nintendo Online just nu, sen har jag ju redan det spelet till Wii. Köpte det för 10 år sedan när det släpptes på skiva när Super Mario firade 25 år.

Jajamen, menar 3D all-stars. Låter som du är nöjd
Tog min 50:de sol i sunshine igår. Kommer inte ihåg om jag klarade det när det begav sig. Lite synd det med 30fps, men skulle säga att på en lite märker man mer eller mindre inte det. Märker du av det något?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Jajamen, menar 3D all-stars. Låter som du är nöjd
Tog min 50:de sol i sunshine igår. Kommer inte ihåg om jag klarade det när det begav sig. Lite synd det med 30fps, men skulle säga att på en lite märker man mer eller mindre inte det. Märker du av det något?

Jag är väldigt nöjd, men mycket för det är väl också att jag ändå hade tänkt att jag snart skulle köpa Sunshine igen och nu fick jag även två till spel på köpet.

Jag har just nu tagit 21 solar.
Jag vet inte riktigt vad 30fps är men när det kommer till grafiken så märker jag inte så stor skillnad mellan Sunshine och galaxy, klarare bild men inte så att jag tänker så jättemycket på det. Super Mario 64 märkte jag direkt stor skillnad på. Alla färger är mycket klarare och det känns inte något pixligt längre trots att det är samma grafik.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av korvmos:

Jajamen, menar 3D all-stars. Låter som du är nöjd
Tog min 50:de sol i sunshine igår. Kommer inte ihåg om jag klarade det när det begav sig. Lite synd det med 30fps, men skulle säga att på en lite märker man mer eller mindre inte det. Märker du av det något?

Nu är jag också uppe i 50 solar
Betydligt längre än vad jag kom på GameCube


signatur

ゼルダの城

Medlem

Snyggt! Jag börjar närma mig 70 solar nu


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Kände inte till innan
Skrivet av Shadee:

Jag har faktiskt två stycken med kristallskärm hemma hos mig. Mario och någonting annat. Oklart om dessa fungerar fortfarande dock.

Wow. Skulle kolla upp om jag hittade min modell och jag har ett som heter "Climber" och ett som heter "Super Mario Bros". De kostade en del på tradera Nu är mina inte i superskick och inga kartonger eller dylikt men ändå.
https://www.tradera.com/item/301854/416892210/nintendo-game-w...
https://www.tradera.com/item/301854/419356714/super-mario-cry...

edit: Har förbokat den där nya Game & Watch också, utan att jag egentligen vet varför. Tror knappast jag kommer spela så mycket på den, men en rolig samlarpryl.

Jag kan inte så mycket om Game & Watch förutom vilka typer av spel som kom och när jag läste en sak av någon som beskrev den nya Game & Watchen med att det är en Widescreen modell där båda knapparna är flyttade till höger och att den har fått ett styrkors för att likna NES handkontrollen i styrningen så blev jag lite extra nyfiken att kolla upp lite mer om Game & Watch. Mycket troligtvis för att jag visste att Game & Watch var de första som fick det klassiska styrkorset.

Men när jag kollade på bilder hur varje modell såg ut så verkade det som att det bara var Game & Watch med dubbla skärmar som hade styrkors, widescreen modellen brukade oftast ha två till fyra knappar som jag såg.

Men sen kom jag fram till Game & Watch med kristallskärm, såg även en youtube video där de visade upp olika modeller av Game & Watch, men jag tyckte den med kristallskärm var extremt häftig.
Är det ungefär som en glasskiva så att det ser ut som att man spelar på bakgrunden i rummet där man är?! Förstår att de är så dyra som de är idag, hade också gärna haft en sådan.


signatur

ゼルダの城

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

...
Men sen kom jag fram till Game & Watch med kristallskärm, såg även en youtube video där de visade upp olika modeller av Game & Watch, men jag tyckte den med kristallskärm var extremt häftig.
Är det ungefär som en glasskiva så att det ser ut som att man spelar på bakgrunden i rummet där man är?! Förstår att de är så dyra som de är idag, hade också gärna haft en sådan.

Ja, precis. Sedan eftersom de är så gamla är det riktigt svårt att se vad som händer om det inte är perfekta förhållanden. Kan lägga upp ett par bilder någon dag när jag kommer ihåg och har tid. De är just nu nerpackade i någon "bra att ha" låda

Har inte startat någon av dem på många år så de kanske inte ens fungerar något mer.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja, precis. Sedan eftersom de är så gamla är det riktigt svårt att se vad som händer om det inte är perfekta förhållanden. Kan lägga upp ett par bilder någon dag när jag kommer ihåg och har tid. De är just nu nerpackade i någon "bra att ha" låda

Har inte startat någon av dem på många år så de kanske inte ens fungerar något mer.

Det skulle vara väldigt kul att se hoppas bara att de fortfarande fungerar, skulle vara tråkigt annars.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar