Snabbkollen - Prenumererar du på Game Pass?

Robot
Snabbkollen - Prenumererar du på Game Pass?

Eller föredrar du att köpa dina spel styckvis?

#game-pass, #xbox


Moderator | Testpilot

Yep! Utbudet på PC är sisådär just nu, men det som finns gillar jag och det kommer garanterat bli bättre med tiden.

Så himla skönt att bara lägga en liten peng i månaden och sedan tanka hem vilket spel man än vill som finns i utbudet. Bra mycket billigare än att köpa flera fullprisspel om året.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Japp. Väldigt mycket spel i min smak för pengarna. Neon Abyss, Crusader Kings 3, Wasteland 3, MFS 2020 och Spiritfarer är några bra spel jag lirat via Game Pass bara de senaste två månaderna.

Medlem

Jag har prenumererat i omgångar.
nu har jag en prenumation som jag enbart började för Wasteland 3.
det var tur att jag valde gamepass eftersom jag inte gillade Wasteland 3
men jag behåller prenumerationen tycker utbudet i övrigt är helt ok.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har nog haft en prenumeration sedan gamepass släpptes 🤔 Då lirar jag enbart på Xbox.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

gjort sedan dom började med billig gamepass och börja punga in mycket indie och nyare spel.

haft i typ 5 månader nu.

jag själv är helnöjd och har ingen wow sub eller någon annan spel premunation så.

Jag tycker jag får mer än vad jag betalar för, givetvis "äger" jag inte spelen och det förstår jag men många spel man gillar idag är spel man spelar en gång sedan rör man inte dom igen.

Både gott och ont.

Spel som cyberpunk dying light witcher m.m kan spelas om och köps.

Sen är jag sjukt trött på ARPG:s då dom är exakt samma sak som när man vart 10 år gammal, och inget nytt och ingen svårighet alls och därav köps inte dom även om jag en gång i tiden älskade arpgs.

Medlem

Jag gjorde de när de kostade 10 kr för att testa på flight sim 2020, för att se hur flygsimulator spelet blev och hur de såg ut, för att sedan eventuellt köper spelet på steam. Sen har de inte blivit att fortsätta och prenumerera längre. Mest av allt jag gillar inte att Microsoft inte låter mig bestämma vart spelet ska installeras på dvs låter mig välja mapp, knappt.

Microsoft installera flera mappar över hela disken så de ser ut som en atombomb varit i min disk...


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Samma, körde på den där 10an för att få testa FS2020.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Inte längre, tycker utbudet på PC är lite för dåligt. Tar någon månad då och då när det dyker upp ett spel jag är sugen på.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inaktiv

Nej det har jag inget intresse för. Har en One som inte är startad på flera år. Köpte en för att testa på spel från spelserier som Halo och Gears of War men har aldrig blivit så besviken varken före eller efter.

Quantum Break var helt ok och är riktigt glad över att man valde att släppa det ännu bättre Control på Ps4 också.

Medlem

Japp, 10 kr för 3,5 år är helt ok (även fast man var tvungen att ha Xbox Live för dessa år för att det skulle fungera, har för mig att det inte skulle fungera så länge men tydligen). Använder det inte så mycket dock men har testat Gears Tactic och det är betydligt roligare än Gears 5 så det kommer jag nog spela vidare. Tjänsten i sig är väl ganska bra även om den inte riktigt är för mig men för en familj med barn så tror jag absolut att den kan vara guld värd. Barnen får nya spel med jämna mellanrum och föräldrarna slipper köpa nya även om det nog kan bli jobbigt om något av spelen de tycker om försvinner från tjänsten men då kan man ofta köpa dessa till rabatterat pris. Sen med EAs basic tjänst som ingår och jag gissar även att Bethesdas spel kommer börja dyka upp på tjänsten så höjs värdet en hel del.

Skulle dock vilja ha mer tydlighet när spel kommer försvinna dvs längre heads up. Vill veta 3mån innan något tas bort så jag kan ta mig i kragen att spela det.

Medlem

Är generellt suspekt emot prenumerationer. Man äger inget, always online krav och vart sniffar dem när de alltid är uppkopplade?

De kan göra va fan de vill, samt fortsätta trycka ut mikrotransaktioner trots att argumentet för prenumerationer är att sådana saker ska inte vara nödvändiga.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Skulle funnits ett val för ibland.

Prenumerar då och då när det kommer spel jag vill spela sen avslutar jag när det inte finns mer för mig

Medlem

Prenumererar inte än men kommer göra det så fort jag får tag på nya Xbox, har inte förbokat så får väl vänta till nästa år.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Karmak:

Skulle funnits ett val för ibland.

Prenumerar då och då när det kommer spel jag vill spela sen avslutar jag när det inte finns mer för mig

Vi var mer nyfikna på nuläget.


signatur
Medlem

Inte just nu men troligtvis när xboxen släpps

Medlem

Skaffade gamepass dag ett. Enbart för Sea of Thieves. Då hade jag bara pc och spelade bara deras "play anyware" spel.
nån månad senare köpte jag en One X på tradera.
Eftersom jag har barn så har det bara varit positivt. Uppgraderade till Ultimate så fort det släpptes.
Tänker avvakta med att köpa nya. I alla fall ett halvår så de kan få bort barnsjukdomarna.

Medlem

Nej, jag har redan många spel och jag föredrar att äga spelen än att hyra. Tycker det skulle kännas lite stressigt om jag hade game pass med så stort utbud och känna att jag måste spela spel från game pass varje månad för att det ska kännas värt att ha.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Medlem

Har inte prenumererat, men skulle mycket väl kunna tänka mig. Passar nog en som inte spelar så mycket bättre än att köpa spelen separat. Låter kanske lite ironiskt, men då blir det bara 1 kostnad per månad och sedan kan man spela det som för tillfället finns på menyn.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Slog till på en XsX igår & då de senaste konsolerna i ens ägo varit PS3 & PS4 så finns där en hel del spelserier i dagsläget på gamepass som jag vill prova på...& utav en händelse så snubblade jag över en artikel igår om att maximera MS erbjudande på 10kr för gamepass ultimate då innestående Live Gold även omvandlades (beställde 36 mån omg), så numera sitter jag med ett aktivt Gamepass Ultimate för 3 år framåt för 1657kr dock inget att spela på förrän 10/11...

Medlem

Nej, men gjorde det innan priset gick up. För dåligt värde för nuvarande priset, då jag hellre köper spelen jag vill ha rakt av när det kommer upp i hundralapparna, särskilt eftersom jag inte spela jättemånga olika spel på en gång.

Medlem

Jag har kört på med Xbox Game Pass i flera år nu. Tycker att värdet för min egen del vida överstiger det jag får för samma summa hos till exempel Netflix. Är det så att jag verkligen vill äga ett spel så finns det ju inget som hindrar mig att köpa det heller.

En extra bonus blev det när jag för några veckor sen köpte min första PC på 15 år och fick ett helt spelbibliotek att börja med.

Medlem

Prenumerationen har precis gått ut men ska nog börja igen vid årsskiftet.

Medlem

Nej. Eftersom jag bara spelar på Playstation och Switch +lite pc eftersom jag var väldigt sugen på att spela Disco elysium. Och orkade inte vänta på en switch version som jag helst ville ha. Hörde att den versionen inte kommer förens nästa år. Har inte tid med mer spel men det säger jag endå alltid. Och sen slutar det med att jag köper fler spel....

Medlem

Prenumererat länge. Bra tjänst både på xbox och PC imho. Inte haft några problem med att välja installationsmappar på PC. Enda jävliga är att trots att man är admin inte kan komma åt Windowsapps mappen utan att ändra behörighet i regfiler, likväl när du gjort det så är det inte säkert att man har behörighet att komma åt mapparna under.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Testade för 10kr för några dagar sen och verkligen älskar Xbox Game Pass till PC hittills. Beta klienten är lite seg och så vidare men spelmässigt hittills är jag störtnöjd. Jag kan definitivt tänka mig att betala för en hundring för en månad och spela vad jag vill än att lägga 600~800kr och sedan skjuva spelet in i min Steam backlog som nu är uppe i 600spel, varav 98% jag inte klarat av.
Bryr mig inte ett piss om att "äga" spel längre.

Jag bryr mig inte om att äga film eller musik, så varför spel? Netflix, Spotify, Youtube, gå på Bio... ja, nog fan på tiden att Game Pass är en grej. Föredrar det *starkt*.

FFXV kom på rea nyligen på Steam och funderade på det, sen märkte att oh, det finns till Game Pass redan. Dåså.
Har velat spela Outer Worlds men inte velat lägga pengar på det. Jaha, Game Pass har det också.
Wasteland 3 ville jag spela, nej men titta, Game Pass.
Och sen kommer EA och säger att Game Pass inkluderar EA Play senare i år som har ett gäng spel jag vill spela.

Jag älskar't.

Medlem

Tycker det är en ganska prisvärd tjänst, men i dagsläget är jag inte kär i att de spel jag vill spela ligger bakom en vägg. Betalar fortfarande helst enengångssumma så jag slipper tänka på ifall jag har "rättigheten" att lira det. Men går in och prenumererar lite till och från, använder det typ som en plattform för att spela demon hittills.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Jag gjorde de när de kostade 10 kr för att testa på flight sim 2020, för att se hur flygsimulator spelet blev och hur de såg ut, för att sedan eventuellt köper spelet på steam. Sen har de inte blivit att fortsätta och prenumerera längre. Mest av allt jag gillar inte att Microsoft inte låter mig bestämma vart spelet ska installeras på dvs låter mig välja mapp, knappt.

Microsoft installera flera mappar över hela disken så de ser ut som en atombomb varit i min disk...

Jag skaffade också en månad för 10 kr endast för att testa MSFS 2020. Nu har jag sagt upp prenumerationen då jag har fullt upp med andra spel.

Jag tycker tjänsten är okej men utbudet är väl sådär. "Äger" hellre min spel på Steam etc. Det var dock perfekt för att testa fullversionen av ett spel innan eventuellt köp. Nu när priset är höjt så får man förlita sig på refund istället.

Medlem

Nej.

Fick 3 månader (tror jag) när jag köpte Ryzen 7 3800x CPU'n (i Januari) tom, men rörde/använde det inte alls.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

12
Skriv svar