Lycka är ...

Lycka är ...

Lilla ponken här; alltså jag, har nu börjat vänja mig vid livet som singel i stan (separerade i somras), men tycker forfarande det är grymt jobbigt att inte ha sonen fulltid. Visserligen behöver man som förälder lite tid för sig själv också, för att inte säga sovmorgon; men efter en dag eller en natt, så kommer tomheten över en och krokodiltårarna rullar över kinderna i en till synes, outsinlig ström.

Men, lite kul har jag ändå ibland (mellan alla jobb och skrivklådan). Jag hinner störtdyka i backloggen och hinner spela lite spel som legat och dammat sedan urminnes tid. "Dark Souls" är lite småtrevligt nu på höstkvisten, så även "Skyrim" till PS4:an. Vad PS5:an anbelangar tänker jag inte köpa den på ett bra tag. Jag tänker nog låta spelen hopa sig. Sedan en dag - kanske nästa vinter, då smäller det till och man kan plocka upp tråden var de flesta är.

Som många andra, kommer jag nog spendera mycket tid i "Night City" och "Cyber Punk", kanske blir det lite tid åt AssCreed igen. Jag har alla spelen, men har inte spelat ut "Revalations" än. Mycket återstår.

Vad vad jag skulle skriva?

Ja just det. "Lycka är ..."

Fyll i valfri mening.

#walter_iego #blogg

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

insikten att du skrev "lilla ponken" i ingressen och inte" lilla sponken" 😊

att sitta på jobbet och inse att det är torsdag när det man gått runt hela dagen och trott att det är tisdag

att gå upp ur sängen, börja klä på sig för att genast inse att klockan inte har ringt och man kan gå och lägga sig igen

att inse att man har en öl till i kylen

att komma på att man har ett roligt spel man glömt att man hade när man sitter uttråkad vkd sin dator

Game Jam-general

... att vara i enormt behov av att tömma tarmen, hitta en avskild toalett samt en iPhone XS på handfatet?

fick smisk som barn

Medlem

...Att stiga upp, klä sig, koka kaffe och börja göra sig klar för jobbet för att sedan inse att det är tidig lördagmorgon just i tid till att kaffet är färdigt!

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

...att stå längst fram på en konsert med ett band eller en artist man tycker så oerhört mycket om uppträda framför en. FInns inte mycket som slår det.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Lycka är att se alla sina djur friska. <3

Admin för SpelClockers

Ord är mer än tre bokstäver...

Backloggens befriare

Lycka är en illusion?

All makt åt keffkebab - backloggens befriare

Medlem

en flyktig känsla mer än ett tillstånd?

Medlem

Lycka är att ha syfte och mening i varje givet ögonblick

Burn in the light.

Medlem

när man får smörja upp frugan en fredagskväll

Medlem
Skrivet av grollo_92:

... att vara i enormt behov av att tömma tarmen, hitta en avskild toalett samt en iPhone XS på handfatet?

Vi tänker lika.

Medlem

...Att se min dotter lycklig
...Att få egentid vid datorn.
...Bränna tid i min verkstad.
...Känna att man bidrar i stort och smått, ex vara en god medmänniska, bidra till ett bättre samhälle etc.
...Hitta ny musik, bokserie eller liknande som man helt missat tidigare.

Medlem

...mjukt skithuspapper.

Att gå upp före klockan sex på morgonen borde vara olagligt.

...Färdigskivat bröd (För oss som upplevde skidbacke på en torr skogaholmslimpa)

... Disney +

...Hårdrock

...se sitt barn skratta ( utan inbördes ranking )

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar